Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere, okudukları, duydukları, söyledikleri veya yazdıkları şeyleri sorgulayan, analiz , yorumlama, değerlendirme ve bir yarıya varabilme yeteneği kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sorunu veya soruyu tanımlama.,Veri, görüş ve argümanları toplama.,Veriyi analiz etme ve değerlendirme.,Varsayımları tanımlama,Anlam oluşturma veya önem belirleme,Bir karar verme / sonuca ulaşma.,Doğru Sorular Sormanın Faydaları,Sebepler nelerdir?,Hangi Kelimeler veya İfadeler Belirsizdir?,Değer Çatışmaları ve Varsayımlar Nelerdir?,Akıl yürütmede Yanılgılar Var mı?,Pratik ve tekrar,Pratik ve tekrar,Pratik ve tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler okudukları, duydukları, söyledikleri veya yazdıkları şeyler hakkında soru sorar, analiz eder, yorumlar, değerlendirir.10, 16, 6, 9A, E, F
Öğrenciler, bilgiyi değerlendirme ve önyargıları veya varsayımları, kendilerinki de dahil olmak üzere, fark edebilme yetisine sahip olurlar. 10, 16, 6, 9A, E, F
Öğrenciler sorular sorar, ilgili bilgileri toplar, çözümler ve sonuçlar üzerine düşünür, alternatif düşünce sistemlerini göz önünde bulundurur ve etkili iletişim kurarlar. 10, 16, 6, 9A, E, F
Farklı faktörleri değerlendirme, alternatifleri düşünme ve kanıtlar ve mantık temelinde bilinçli seçimler yapma yeteneklerini geliştirir.10, 16, 6, 9A, E, F
İletişim becerilerini geliştirir; hem yazılı hem de sözlü iletişimde açıklık, tutarlılık ve fikirlerin mantıklı düzenlenmesine vurgu yapar.16, 6, 9A, E, F
Çoklu bakış açılarını değerlendirmeye ve yapıcı diyaloga katılarak etkili bir şekilde takım çalışması becerisi geliştirir.10, 16, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sorunu veya soruyu tanımlama.Ders notları
2Veri, görüş ve argümanları toplama.Ders Notları
3Veriyi analiz etme ve değerlendirme.Ders Notları
4Varsayımları tanımlamaLecture Notes
5Anlam oluşturma veya önem belirlemeDers Notları
6Bir karar verme / sonuca ulaşma.Ders Notları
7Doğru Sorular Sormanın FaydalarıDers Notları
8Sebepler nelerdir?Ders otları
9Hangi Kelimeler veya İfadeler Belirsizdir?Ders Notları
10Değer Çatışmaları ve Varsayımlar Nelerdir?Ders Notları
11Akıl yürütmede Yanılgılar Var mı?Ders Notları
12Pratik ve tekrarDers NNoları
13Pratik ve tekrarDers Noları
14Pratik ve tekrarDers Notları
Kaynak
Asking the Right Questions, A Guide to Critical Thinking , M. Neil Browne Stuart M. Keeley ,Bowling Green State University

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı31030
Toplam İş Yükü (Saat)94
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere, okudukları, duydukları, söyledikleri veya yazdıkları şeyleri sorgulayan, analiz , yorumlama, değerlendirme ve bir yarıya varabilme yeteneği kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sorunu veya soruyu tanımlama.,Veri, görüş ve argümanları toplama.,Veriyi analiz etme ve değerlendirme.,Varsayımları tanımlama,Anlam oluşturma veya önem belirleme,Bir karar verme / sonuca ulaşma.,Doğru Sorular Sormanın Faydaları,Sebepler nelerdir?,Hangi Kelimeler veya İfadeler Belirsizdir?,Değer Çatışmaları ve Varsayımlar Nelerdir?,Akıl yürütmede Yanılgılar Var mı?,Pratik ve tekrar,Pratik ve tekrar,Pratik ve tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler okudukları, duydukları, söyledikleri veya yazdıkları şeyler hakkında soru sorar, analiz eder, yorumlar, değerlendirir.10, 16, 6, 9A, E, F
Öğrenciler, bilgiyi değerlendirme ve önyargıları veya varsayımları, kendilerinki de dahil olmak üzere, fark edebilme yetisine sahip olurlar. 10, 16, 6, 9A, E, F
Öğrenciler sorular sorar, ilgili bilgileri toplar, çözümler ve sonuçlar üzerine düşünür, alternatif düşünce sistemlerini göz önünde bulundurur ve etkili iletişim kurarlar. 10, 16, 6, 9A, E, F
Farklı faktörleri değerlendirme, alternatifleri düşünme ve kanıtlar ve mantık temelinde bilinçli seçimler yapma yeteneklerini geliştirir.10, 16, 6, 9A, E, F
İletişim becerilerini geliştirir; hem yazılı hem de sözlü iletişimde açıklık, tutarlılık ve fikirlerin mantıklı düzenlenmesine vurgu yapar.16, 6, 9A, E, F
Çoklu bakış açılarını değerlendirmeye ve yapıcı diyaloga katılarak etkili bir şekilde takım çalışması becerisi geliştirir.10, 16, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sorunu veya soruyu tanımlama.Ders notları
2Veri, görüş ve argümanları toplama.Ders Notları
3Veriyi analiz etme ve değerlendirme.Ders Notları
4Varsayımları tanımlamaLecture Notes
5Anlam oluşturma veya önem belirlemeDers Notları
6Bir karar verme / sonuca ulaşma.Ders Notları
7Doğru Sorular Sormanın FaydalarıDers Notları
8Sebepler nelerdir?Ders otları
9Hangi Kelimeler veya İfadeler Belirsizdir?Ders Notları
10Değer Çatışmaları ve Varsayımlar Nelerdir?Ders Notları
11Akıl yürütmede Yanılgılar Var mı?Ders Notları
12Pratik ve tekrarDers NNoları
13Pratik ve tekrarDers Noları
14Pratik ve tekrarDers Notları
Kaynak
Asking the Right Questions, A Guide to Critical Thinking , M. Neil Browne Stuart M. Keeley ,Bowling Green State University

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07