Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanının okuldaki uygulamaları temelinde öğrencilere tanıtılmasıdır. Okul ortamında planlama, organizasyon, yönetim, ve okul rehberlik programlarının değerlendirilmesi; okul psikolojik danışmanının rol ve işlevleri, öğrencinin fiziksel ve psikolojik gelişimini destekleme, ve etik konuları içeren rehberlik ve psikolojik danışmanlığın ilkeleri, uygulamaları konularının öğrenciler tarafından kavranması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiBu ders; Okullarda psikolojik danışmanlık : Kavramsal Temeller ,Danışman olarak çalışmak: Psikolojik danışmanlığın tanımı, hedefleri. Psikolojik danışmanlar okullarda öğrencilere nasıl yardımcı olurlar,Psikolojik Danışmanlıktaki İşlemler. Okul ortamındaki danışmanlık sorunlarının çözümleri okullardaki rehberlik hizmetlerinde kullanılan teorik kavramlar,Danışmanlıktaki Yaklaşımlar. Aile, sorunlar, müdahale biçimleri.,Danışmanlık oturumu yapılandırma: Aile ile çalışma,Temel danışmanlık becerileri,değişimi kolaylaştıran ve koruyan stratejiler,Mid-term exam ,Okullarda uyulması gereken etik kurallar,Çok kültürlü toplumda / okulda farklı gruplara danışmanlık ,yapılandırılmış okul rehberlik programları,yapılandırılmış okul rehberlik programı,Okullar ve Travma,terapötik Müdahaleler : Acil Eylem Planı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki kavramlarla tanışırlar ve kullanmaya başlarlar16, 9A, E
Öğrenciler, psikolojik danışmanların ve rehberlerin alanda nerelerde ve nasıl çalıştıklarına yönelik bilgi sahibi olurlar16, 9A, E
K-12 okullarında okumakta olan öğrencilere kendilerini daha iyi tanımaları için nasıl yardımcı olacaklarını belirlerler16, 9A, E
Okullarda daha iyi bir öğrenme ortamının oluşturulmasına yardımcı olmanın yollarını ayırt ederler16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okullarda psikolojik danışmanlık : Kavramsal Temeller Bor,Ebner,Landy,Gill,Brace, 2002, İlgili Bölüm
2Danışman olarak çalışmak: Psikolojik danışmanlığın tanımı, hedefleri. Psikolojik danışmanlar okullarda öğrencilere nasıl yardımcı olurlarBor,Ebner,Landy,Gill,Brace, 2002, İlgili Bölüm
3Psikolojik Danışmanlıktaki İşlemler. Okul ortamındaki danışmanlık sorunlarının çözümleri okullardaki rehberlik hizmetlerinde kullanılan teorik kavramlarBor,Ebner,Landy,Gill,Brace, 2002, İlgili Bölüm
4Danışmanlıktaki Yaklaşımlar. Aile, sorunlar, müdahale biçimleri.Bor,Ebner,Landy,Gill,Brace, 2002, İlgili Bölüm
5Danışmanlık oturumu yapılandırma: Aile ile çalışmaBor,Ebner,Landy,Gill & Brace, 2002, İlgili Bölüm
6Temel danışmanlık becerileriBor,Ebner,Landy,Gill & Brace, 2002, İlgili Bölüm
7değişimi kolaylaştıran ve koruyan stratejilerBor,Ebner,Landy,Gill & Brace, 2002, İlgili Bölüm
8Mid-term exam
9Okullarda uyulması gereken etik kurallarBor,Ebner,Landy,Gill & Brace, 2002, İlgili Bölüm
10Çok kültürlü toplumda / okulda farklı gruplara danışmanlık Samuel Gladding (2014) : Counseling : A comprehensive profession
11yapılandırılmış okul rehberlik programlarıMEB tarafından yayınlanmış programlar
12yapılandırılmış okul rehberlik programıMEB tarafından yayınlanan progrsamlar
13Okullar ve TravmaMEB tarafından yayınlanan dokümanlar
14terapötik Müdahaleler : Acil Eylem PlanıMEB tarafından yayınlanan dokümanlar
Kaynak
Bor, R., Ebner-Landy, J., Gill, S. & Brace, C. (2002). Counselling in Schools. London: SAGE Publications Ltd

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme2612
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer2612
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı188
Toplam İş Yükü (Saat)102
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(102/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanının okuldaki uygulamaları temelinde öğrencilere tanıtılmasıdır. Okul ortamında planlama, organizasyon, yönetim, ve okul rehberlik programlarının değerlendirilmesi; okul psikolojik danışmanının rol ve işlevleri, öğrencinin fiziksel ve psikolojik gelişimini destekleme, ve etik konuları içeren rehberlik ve psikolojik danışmanlığın ilkeleri, uygulamaları konularının öğrenciler tarafından kavranması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiBu ders; Okullarda psikolojik danışmanlık : Kavramsal Temeller ,Danışman olarak çalışmak: Psikolojik danışmanlığın tanımı, hedefleri. Psikolojik danışmanlar okullarda öğrencilere nasıl yardımcı olurlar,Psikolojik Danışmanlıktaki İşlemler. Okul ortamındaki danışmanlık sorunlarının çözümleri okullardaki rehberlik hizmetlerinde kullanılan teorik kavramlar,Danışmanlıktaki Yaklaşımlar. Aile, sorunlar, müdahale biçimleri.,Danışmanlık oturumu yapılandırma: Aile ile çalışma,Temel danışmanlık becerileri,değişimi kolaylaştıran ve koruyan stratejiler,Mid-term exam ,Okullarda uyulması gereken etik kurallar,Çok kültürlü toplumda / okulda farklı gruplara danışmanlık ,yapılandırılmış okul rehberlik programları,yapılandırılmış okul rehberlik programı,Okullar ve Travma,terapötik Müdahaleler : Acil Eylem Planı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki kavramlarla tanışırlar ve kullanmaya başlarlar16, 9A, E
Öğrenciler, psikolojik danışmanların ve rehberlerin alanda nerelerde ve nasıl çalıştıklarına yönelik bilgi sahibi olurlar16, 9A, E
K-12 okullarında okumakta olan öğrencilere kendilerini daha iyi tanımaları için nasıl yardımcı olacaklarını belirlerler16, 9A, E
Okullarda daha iyi bir öğrenme ortamının oluşturulmasına yardımcı olmanın yollarını ayırt ederler16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okullarda psikolojik danışmanlık : Kavramsal Temeller Bor,Ebner,Landy,Gill,Brace, 2002, İlgili Bölüm
2Danışman olarak çalışmak: Psikolojik danışmanlığın tanımı, hedefleri. Psikolojik danışmanlar okullarda öğrencilere nasıl yardımcı olurlarBor,Ebner,Landy,Gill,Brace, 2002, İlgili Bölüm
3Psikolojik Danışmanlıktaki İşlemler. Okul ortamındaki danışmanlık sorunlarının çözümleri okullardaki rehberlik hizmetlerinde kullanılan teorik kavramlarBor,Ebner,Landy,Gill,Brace, 2002, İlgili Bölüm
4Danışmanlıktaki Yaklaşımlar. Aile, sorunlar, müdahale biçimleri.Bor,Ebner,Landy,Gill,Brace, 2002, İlgili Bölüm
5Danışmanlık oturumu yapılandırma: Aile ile çalışmaBor,Ebner,Landy,Gill & Brace, 2002, İlgili Bölüm
6Temel danışmanlık becerileriBor,Ebner,Landy,Gill & Brace, 2002, İlgili Bölüm
7değişimi kolaylaştıran ve koruyan stratejilerBor,Ebner,Landy,Gill & Brace, 2002, İlgili Bölüm
8Mid-term exam
9Okullarda uyulması gereken etik kurallarBor,Ebner,Landy,Gill & Brace, 2002, İlgili Bölüm
10Çok kültürlü toplumda / okulda farklı gruplara danışmanlık Samuel Gladding (2014) : Counseling : A comprehensive profession
11yapılandırılmış okul rehberlik programlarıMEB tarafından yayınlanmış programlar
12yapılandırılmış okul rehberlik programıMEB tarafından yayınlanan progrsamlar
13Okullar ve TravmaMEB tarafından yayınlanan dokümanlar
14terapötik Müdahaleler : Acil Eylem PlanıMEB tarafından yayınlanan dokümanlar
Kaynak
Bor, R., Ebner-Landy, J., Gill, S. & Brace, C. (2002). Counselling in Schools. London: SAGE Publications Ltd

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07