Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude MALKOÇ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıThe course addresses the biological basis of normal and abnormal behavior. The focus will be on the structure, physiology and function of the nervous system, neural mechanisms underlying behavior, cognition, and emotion.
Dersin İçeriğiBu ders; Introducing cognitive neuroscience ,Introducing cognitive neuroscience
,Introducing the brain ,Introducing the brain , The remembering brain, Biological basis ,Consciousness ,The executive brain,The executive brain,Biological basis of Intelligence and Cognitive Functioning ,Biological basis of Emotion and Motivation ,The Biology of Emotion and Motivation ,The Biology of Emotion and Stress,The Biology of Emotion and Stress,Biological basis of schizophrenia,Biological basis of Depression and Anxiety ; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1, 2, 3A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Introducing cognitive neuroscience Ward, 2015. The Student’s Guide to Cognitive Neuroscience)
2Introducing cognitive neuroscience
Ward, 2015. The Student’s Guide to Cognitive Neuroscience)
3Introducing the brain Chapter 2 Ward, 2015.
4Introducing the brain Chapter 2 Ward, 2015.
5 The remembering brain, Biological basis Chapter 9 Ward (2015). The Student’s Guide to Cognitive Neuroscience
6Consciousness Chapter 15 (Garrett & Hough, 2018.Brain & Behavior: An Introduction to Behavioral Neuroscience
7The executive brainChapter 14 Ward, 2015. The Student’s Guide to Cognitive Neuroscience
8The executive brainChapter 14 Ward, 2015. The Student’s Guide to Cognitive Neuroscience
9Biological basis of Intelligence and Cognitive Functioning Chapter 13 Garrett & Hough, 2018. Brain & Behavior: An Introduction to Behavioral Neuroscience
10Biological basis of Emotion and Motivation Chapter 4 Ward, 2017. The Student’s Guide to Social Neuroscience
11The Biology of Emotion and Motivation Chapter 4 Ward, 2017. The Student’s Guide to Social Neuroscience
12The Biology of Emotion and StressChapter 8 Neil Martin. Essential biological psychology
13The Biology of Emotion and StressChapter 8 Neil Martin. Essential biological psychology
14Biological basis of schizophreniaChapter 10. Suzanne Higgs. Biological psychology
15Biological basis of Depression and Anxiety Chapter 10. Suzanne Higgs. Biological psychology
Kaynak
Ward, J. (2015). The Student’s Guide to Cognitive Neuroscience. Psychology Press. Ward, J. (2017). The Student’s Guide to Social Neuroscience. Psychology Press. Garrett & Hough (2018). Brain & Behavior: An Introduction to Behavioral Neuroscience Higgs, S., Cooper, A., & Lee, J. (2020). Biological Psychology. Sage Publications. Martin, G. N. (2003). Essential biological psychology. Routledge.
Dablec, J., Heller, M., Brozek, B., & LeDoux, J. (2014). The emotional brain revisited. Copernicus Center Press. Neave, N. (2007). Hormones and behavior. Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
0
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
0
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
0
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
0
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
0
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
0
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
0
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
0
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
0
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
0
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
0
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
0
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
0
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
0
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
0
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu