Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI II | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ruhsal bozuklukların sınıflandırma sisteminin tarihini anlamak(DSM 5) ve güçlü yanlarını ve sınırlarını değerlendirmek, yaygın ruhsal bozuklukların temel özelliklerini anlamak ve tanımlamak, yaygın ruhsal bozuklukların psikolojik tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak, ruhsal bozukluğu olan bireyler ve aileleri için topluluk ve / veya ülke çapında kaynaklar / organizasyonlardaki farkındalığı arttırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar,Psikolojik Sorunlara Çok Boyutlu Müdahale Yöntemi,Öfke,Utangaçlık-Çekingenlik,Özsaygı,Mükemmelliyetçilik,Mükemmelliyetçilik,Kişilerarası İlişkilerde Bağımlılık,Yas,Cinsel Taciz/İstismar,Dürtü Kontrolü,İntihar,Dersi Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, psikopatolojiyi tanımlar. | 1, 2, 3 | A, C |
Öğrenciler, ruhsal bozuklukları normal davranışlardan ayırt eden kriterleri ve bozuklukların belirti ve özelliklerini bilir. | 1, 2, 3 | A, C |
Öğrenciler, bozuklukları ve belirtilerini bilir ve birbirlerinden ayırt eder. | 1, 2, 3 | A, C |
Öğrenciler, ruhsal bozukluk nedenlerini açıklayan kuramsal yaklaşımları bilir. | 1, 2, 3 | A, C |
Öğrenciler, ruhsal bozuklukların tedavi yaklaşımlarını bilir. | 1, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar | - |
2 | Psikolojik Sorunlara Çok Boyutlu Müdahale Yöntemi | Eryılmaz (2016), sy.1-12 |
3 | Öfke | Eryılmaz (2016), sy. 13-60 |
4 | Utangaçlık-Çekingenlik | Eryılmaz (2016), sy. 61-114 |
5 | Özsaygı | Eryılmaz (2016), sy. 115-156 |
6 | Mükemmelliyetçilik | Eryılmaz (2016), sy. 157-212 |
7 | Mükemmelliyetçilik | Eryılmaz (2016), sy. 157-212 |
8 | Kişilerarası İlişkilerde Bağımlılık | Eryılmaz (2016), sy. 243-272 |
9 | Yas | Eryılmaz (2016), sy. 213-242 |
10 | Cinsel Taciz/İstismar | Eryılmaz (2016), sy. 273-308 |
11 | Dürtü Kontrolü | Eryılmaz (2016), sy. 309-336 |
12 | İntihar | Eryılmaz (2016), sy. 337-374 |
14 | Dersi Değerlendirme | - |
Kaynak |
Eryılmaz, A. (2016). Psikolojik sorunlara müdahale ve kendi kendine yardım kitabı. Ankara: Pegem. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
0 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
0 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
0 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
0 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |