Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CİNSEL SAĞLIK EĞİTİMİ -Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıCinsel Sağlık Eğitimi dersi, okullardaki çocuklara ve ergenlere cinsiyet kimlikleri, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimlerine yönelik bireysel danışma ve rehberlik faaliyetleri ile destek olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Temel Kavramlar ve Çerçeve: Biyolojik Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet, Cinsel Kimlik,Ergenlik Dönemi ve Cinsellik,Psikoseksüel Model ve Odipal Kompleks,Feminist Teori ve Cinsel Kimlik,Cinsel Sağlık Eğitimi Çerçeve Müfredat,Psikososyal Gelişim Yaklaşımı ve Geç Ergenlik Teorisi
,Etik İlkeler ve Terapide Sınır Koyma,Cinsel Sağlık Eğitimi Müfredat Planı ve Örneği
,Cinsiyet rahatsızlığı nedir?,Parafili nedir? Neleri kapsar?,Cinsel Kimlik Bozuklukları,DSM V'te yapılan değişiklikler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
a) Öğrenci Biyolojik Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsel Kimlik kavramları arasındaki farklılığı ayırt eder.10, 16, 9A, E, G
b) Öğrenci Ergenlik Dönemi ve Cinsellik arasında ilişkiyi analiz eder.10, 16, 9A, E, G
c) Öğrenci Psikoseksüel Model ve Odipal Kompleksin cinsel gelişime etkisini yorumlar.10, 16, 9A, E, G
d) Öğrenci Cinsel Sağlık Eğitimi Çerçeve Müfredat içeriğini tartışır.10, 16, 9A, E, G
e) Öğrenci Psikososyal Gelişim Yaklaşımı ve Geç Ergenlik Teorisini karşılaştırır.10, 16, 9A, E, G
f) Öğrenci cinsiyet rahatsızlığı kavramını tanımlar.10, 16, 9A, E, G
g) Öğrenci parafili kavramını ve kapsamını açıklar.10, 16, 9A, E, G
h) Öğrenci DSM V'te yapılan değişiklikleri fark eder.10, 16, 9A, E, G
i) Öğrenci feminist teoriye yönelik eleştirel bir bakış açısı kazanır. 10, 16, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişDers Okumaları
2Temel Kavramlar ve Çerçeve: Biyolojik Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet, Cinsel KimlikDers Okumaları
3Ergenlik Dönemi ve CinsellikDers Okumaları
4Psikoseksüel Model ve Odipal KompleksDers Okumaları
5Feminist Teori ve Cinsel KimlikDers Okumaları
6Cinsel Sağlık Eğitimi Çerçeve MüfredatDers Okumaları
7Psikososyal Gelişim Yaklaşımı ve Geç Ergenlik Teorisi
Ders Okumaları
8Etik İlkeler ve Terapide Sınır KoymaDers Okumaları
9Cinsel Sağlık Eğitimi Müfredat Planı ve Örneği
Ders Okumaları
10Cinsiyet rahatsızlığı nedir?Ders Okumaları
11Parafili nedir? Neleri kapsar?Ders Okumaları
12Cinsel Kimlik BozukluklarıDers Okumaları
13DSM V'te yapılan değişikliklerDers Okumaları
14Genel DeğerlendirmeDers Okumaları
Kaynak
Baskerville, S. (2018). The New Politics of Sex: The Sexual Revolution, Civil Liberties, and the Growth of Governmental Power. Angelico Press. Butler, Judith (2007). Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity. Routledge. p. v. ISBN 978-0-415-38955-6. Butler, Judth (2007). Gender Trouble. Routledge. p. iv. ISBN 978-0-415-38955-6. American Psychiatric Association: Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (2013). (5th Ed.). Arlington, VA, American Psychiatric Association.
Daniel Siegel - The Teenage Brain Michelle A. McManus Paul Hargreaves; Lee Rainbow and Laurence J. Alison (2013). Paraphilias: definition, diagnosis and treatment. F1000 Prime Report https://www.psychiatry.org/patients-families/gender-dysphoria

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati22856
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13232
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CİNSEL SAĞLIK EĞİTİMİ -Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıCinsel Sağlık Eğitimi dersi, okullardaki çocuklara ve ergenlere cinsiyet kimlikleri, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimlerine yönelik bireysel danışma ve rehberlik faaliyetleri ile destek olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Temel Kavramlar ve Çerçeve: Biyolojik Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet, Cinsel Kimlik,Ergenlik Dönemi ve Cinsellik,Psikoseksüel Model ve Odipal Kompleks,Feminist Teori ve Cinsel Kimlik,Cinsel Sağlık Eğitimi Çerçeve Müfredat,Psikososyal Gelişim Yaklaşımı ve Geç Ergenlik Teorisi
,Etik İlkeler ve Terapide Sınır Koyma,Cinsel Sağlık Eğitimi Müfredat Planı ve Örneği
,Cinsiyet rahatsızlığı nedir?,Parafili nedir? Neleri kapsar?,Cinsel Kimlik Bozuklukları,DSM V'te yapılan değişiklikler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
a) Öğrenci Biyolojik Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsel Kimlik kavramları arasındaki farklılığı ayırt eder.10, 16, 9A, E, G
b) Öğrenci Ergenlik Dönemi ve Cinsellik arasında ilişkiyi analiz eder.10, 16, 9A, E, G
c) Öğrenci Psikoseksüel Model ve Odipal Kompleksin cinsel gelişime etkisini yorumlar.10, 16, 9A, E, G
d) Öğrenci Cinsel Sağlık Eğitimi Çerçeve Müfredat içeriğini tartışır.10, 16, 9A, E, G
e) Öğrenci Psikososyal Gelişim Yaklaşımı ve Geç Ergenlik Teorisini karşılaştırır.10, 16, 9A, E, G
f) Öğrenci cinsiyet rahatsızlığı kavramını tanımlar.10, 16, 9A, E, G
g) Öğrenci parafili kavramını ve kapsamını açıklar.10, 16, 9A, E, G
h) Öğrenci DSM V'te yapılan değişiklikleri fark eder.10, 16, 9A, E, G
i) Öğrenci feminist teoriye yönelik eleştirel bir bakış açısı kazanır. 10, 16, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişDers Okumaları
2Temel Kavramlar ve Çerçeve: Biyolojik Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet, Cinsel KimlikDers Okumaları
3Ergenlik Dönemi ve CinsellikDers Okumaları
4Psikoseksüel Model ve Odipal KompleksDers Okumaları
5Feminist Teori ve Cinsel KimlikDers Okumaları
6Cinsel Sağlık Eğitimi Çerçeve MüfredatDers Okumaları
7Psikososyal Gelişim Yaklaşımı ve Geç Ergenlik Teorisi
Ders Okumaları
8Etik İlkeler ve Terapide Sınır KoymaDers Okumaları
9Cinsel Sağlık Eğitimi Müfredat Planı ve Örneği
Ders Okumaları
10Cinsiyet rahatsızlığı nedir?Ders Okumaları
11Parafili nedir? Neleri kapsar?Ders Okumaları
12Cinsel Kimlik BozukluklarıDers Okumaları
13DSM V'te yapılan değişikliklerDers Okumaları
14Genel DeğerlendirmeDers Okumaları
Kaynak
Baskerville, S. (2018). The New Politics of Sex: The Sexual Revolution, Civil Liberties, and the Growth of Governmental Power. Angelico Press. Butler, Judith (2007). Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity. Routledge. p. v. ISBN 978-0-415-38955-6. Butler, Judth (2007). Gender Trouble. Routledge. p. iv. ISBN 978-0-415-38955-6. American Psychiatric Association: Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (2013). (5th Ed.). Arlington, VA, American Psychiatric Association.
Daniel Siegel - The Teenage Brain Michelle A. McManus Paul Hargreaves; Lee Rainbow and Laurence J. Alison (2013). Paraphilias: definition, diagnosis and treatment. F1000 Prime Report https://www.psychiatry.org/patients-families/gender-dysphoria

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07