Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin çalıştıkları konuyu açıklamasını, topluluk önünde sunmasını, kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bilimsel araştırma yöntemlerine uygun bir çalışma hazırlamasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş Tartışma ve eleştiri Yansıma ve Öneri Konu: Bir araştırma sorusu nasıl oluşturulur,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi
,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Literatür incelemelerinin eleştirisi, Metodolojinin eleştirisi, Araştırma ve veri analizi, vaka çalışmalarının eleştirisi,Nihai Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi,Seminer Sunumu,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar

,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar

,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler yazma, sözlü sunum ve araştırma becerilerini uygularlar. 10, 9E
Öğrenciler akademik argümanları kendi araştırmaları bağlamında açıklar. 10, 13, 14, 16, 18, 19, 9E
Kendi pozisyonunu geliştirmek ve savunmak için kanıta dayalı argümanlar kullanır. 10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9E
Öğrenciler akran değerlendirmesi yoluyla eleştiri yapar.10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9E
Öğrenciler belirlenen bir konuyu araştırmaya yönelik kaynak taraması, problem oluşturma ve çözüme yönelik basamakları izleyerek süreci uygular.10, 16, 19, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş Tartışma ve eleştiri Yansıma ve Öneri Konu: Bir araştırma sorusu nasıl oluşturulurÖğrenci konusu ile ilgili açık kaynaklı dijital platformları keşfeder ve genel taramalar yapar
2Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimiÖğrenci konusu ile ilgili açık kaynaklı dijital platformları keşfeder ve genel taramalar yapar
3Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimiKütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi
4Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi
Kütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi
5Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimiKütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi
6Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimiKütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi
7Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimiKütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi
8Literatür incelemelerinin eleştirisi, Metodolojinin eleştirisi, Araştırma ve veri analizi, vaka çalışmalarının eleştirisiVaka çalışması üzerinde nihai çalışma için metodoloji, kaba taslak üzerinde çalışma
9Nihai Araştırma Tartışması ve Taslakların EleştirisiKaba taslak üzerinde çalışma, uygun şekilde revize, nihai makaleniz üzerinde çalışma
10Seminer SunumuFinal için Literatür Taraması
11Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar

Final ödeviniz üzerinde çalışma
12Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar Final ödeviniz üzerinde çalışma
13Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar

Final ödeviniz üzerinde çalışma
14Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar

Final ödeviniz üzerinde çalışma
Kaynak
1) Clinical Research: From Proposal to Implementation, Michael J. McPhaul & Robert D. Toto, 2011, LIPPINCOTT WILLIAMS & WILKINS 2) Research Methods in Social Sciences, Bridget Somekh & Cathy Lewin, SAGE Publication, 2005

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin çalıştıkları konuyu açıklamasını, topluluk önünde sunmasını, kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bilimsel araştırma yöntemlerine uygun bir çalışma hazırlamasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş Tartışma ve eleştiri Yansıma ve Öneri Konu: Bir araştırma sorusu nasıl oluşturulur,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi
,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi,Literatür incelemelerinin eleştirisi, Metodolojinin eleştirisi, Araştırma ve veri analizi, vaka çalışmalarının eleştirisi,Nihai Araştırma Tartışması ve Taslakların Eleştirisi,Seminer Sunumu,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar

,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar ,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar

,Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler yazma, sözlü sunum ve araştırma becerilerini uygularlar. 10, 9E
Öğrenciler akademik argümanları kendi araştırmaları bağlamında açıklar. 10, 13, 14, 16, 18, 19, 9E
Kendi pozisyonunu geliştirmek ve savunmak için kanıta dayalı argümanlar kullanır. 10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9E
Öğrenciler akran değerlendirmesi yoluyla eleştiri yapar.10, 13, 15, 16, 18, 19, 5, 9E
Öğrenciler belirlenen bir konuyu araştırmaya yönelik kaynak taraması, problem oluşturma ve çözüme yönelik basamakları izleyerek süreci uygular.10, 16, 19, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş Tartışma ve eleştiri Yansıma ve Öneri Konu: Bir araştırma sorusu nasıl oluşturulurÖğrenci konusu ile ilgili açık kaynaklı dijital platformları keşfeder ve genel taramalar yapar
2Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimiÖğrenci konusu ile ilgili açık kaynaklı dijital platformları keşfeder ve genel taramalar yapar
3Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimiKütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi
4Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimi
Kütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi
5Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimiKütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi
6Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimiKütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi
7Kütüphane Oturumu PPP OturumuKonu: Literatür taraması ve araştırma yöntemlerinin seçimiKütüphane ve üyesi olunan veri tabanlarından spesifik literatür incelemesi
8Literatür incelemelerinin eleştirisi, Metodolojinin eleştirisi, Araştırma ve veri analizi, vaka çalışmalarının eleştirisiVaka çalışması üzerinde nihai çalışma için metodoloji, kaba taslak üzerinde çalışma
9Nihai Araştırma Tartışması ve Taslakların EleştirisiKaba taslak üzerinde çalışma, uygun şekilde revize, nihai makaleniz üzerinde çalışma
10Seminer SunumuFinal için Literatür Taraması
11Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar

Final ödeviniz üzerinde çalışma
12Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar Final ödeviniz üzerinde çalışma
13Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar

Final ödeviniz üzerinde çalışma
14Sınıf içi Final Raporları ve Sunumlar

Final ödeviniz üzerinde çalışma
Kaynak
1) Clinical Research: From Proposal to Implementation, Michael J. McPhaul & Robert D. Toto, 2011, LIPPINCOTT WILLIAMS & WILKINS 2) Research Methods in Social Sciences, Bridget Somekh & Cathy Lewin, SAGE Publication, 2005

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07