Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TRAVMA SONRASI PSİKOLOJİK DANIŞMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, kişilerarası travma, gelişimsel travma ve karmaşık travmanın bireyler ve toplumlar üzerindeki etkisini ve tedavisini ele alınması amaçlanmaktadır. Çeşitli travma popülasyonları, TSSB gelişimi ve sürdürülmesi mekanizması ve travma sonrası durumların değerlendirilmesi de ele alınacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma,Historical Contexts of Trauma,Theoretical Contexts of Trauma Counseling,Cognitive-Behavioral Theory,Cognitive-Behavioral Theory in trauma counseling,Psychoanalytic Theory (Part I),Psychoanalytic Theory in trauma counseling,Ara sınav,Psychoanalytic Theory (Part II),Attachment Theory, Infant Research,
and Neurobiology,Attachment Theory, Infant Research,
and Neurobiology,The Trauma of Bullying Experiences,Art Therapy With Traumatically Bereaved Children,Developmental trauma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Travmatik olayları ve mağdur popülasyonlarını tanımlar.10, 12, 13, 14, 16, 19, 9A, D, E
Travmaya neden olan diğer olayların insanlar üzerindeki etkisini tartışır. 10, 12, 13, 14, 16, 19, 9A, D, E
TSSB'nin risk faktörlerini, semptomatolojisini ve komorbiditelerini değerlendirir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 5, 9A, D, E
Travmaya müdahalede psikolojik danışmanların rol ve sorumluluklarını kavrar.10, 12, 13, 14, 16, 19, 5, 9A, D, E
Travma ile çalışmada BDT tekniklerini gösterir.10, 12, 13, 14, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of TraumaTrauma Counseling Theories and Interventions LISA LOPEZ LEVERS
2Historical Contexts of TraumaTrauma Counseling Theories and Interventions DEBRA HYATT-BURKHART AND LISA LOPEZ LEVERS
3Theoretical Contexts of Trauma CounselingTrauma Counseling Theories and Interventions MARTIN F. LYNCH
4Cognitive-Behavioral TheoryShoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch. 1
5Cognitive-Behavioral Theory in trauma counselingShoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch 1
6Psychoanalytic Theory (Part I)Jerrold R. Brandell
7Psychoanalytic Theory in trauma counselingShoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch 2
8Ara sınav
9Psychoanalytic Theory (Part II)Shoshana Ringel
10Attachment Theory, Infant Research,
and Neurobiology
Shoshana Ringel
11Attachment Theory, Infant Research,
and Neurobiology
Shoshana Ringel
12The Trauma of Bullying ExperiencesFaye Mishna and Jami-Leigh Sawyer
13Art Therapy With Traumatically Bereaved ChildrenLaura V. Loumeau-May
14Developmental traumaVan Der Kolk
Kaynak
Lopez, L. L. (2012). Trauma counseling : theories and interventions. Springer Publishing Company, LLC Ringel, S. & Brandell, J. R. (2012). Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research. SAGE Publications, Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati2612
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı122
Toplam İş Yükü (Saat)30
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(30/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TRAVMA SONRASI PSİKOLOJİK DANIŞMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, kişilerarası travma, gelişimsel travma ve karmaşık travmanın bireyler ve toplumlar üzerindeki etkisini ve tedavisini ele alınması amaçlanmaktadır. Çeşitli travma popülasyonları, TSSB gelişimi ve sürdürülmesi mekanizması ve travma sonrası durumların değerlendirilmesi de ele alınacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of Trauma,Historical Contexts of Trauma,Theoretical Contexts of Trauma Counseling,Cognitive-Behavioral Theory,Cognitive-Behavioral Theory in trauma counseling,Psychoanalytic Theory (Part I),Psychoanalytic Theory in trauma counseling,Ara sınav,Psychoanalytic Theory (Part II),Attachment Theory, Infant Research,
and Neurobiology,Attachment Theory, Infant Research,
and Neurobiology,The Trauma of Bullying Experiences,Art Therapy With Traumatically Bereaved Children,Developmental trauma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Travmatik olayları ve mağdur popülasyonlarını tanımlar.10, 12, 13, 14, 16, 19, 9A, D, E
Travmaya neden olan diğer olayların insanlar üzerindeki etkisini tartışır. 10, 12, 13, 14, 16, 19, 9A, D, E
TSSB'nin risk faktörlerini, semptomatolojisini ve komorbiditelerini değerlendirir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 5, 9A, D, E
Travmaya müdahalede psikolojik danışmanların rol ve sorumluluklarını kavrar.10, 12, 13, 14, 16, 19, 5, 9A, D, E
Travma ile çalışmada BDT tekniklerini gösterir.10, 12, 13, 14, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1An Introduction to Counseling Survivors of Trauma: Beginning to Understand the Context of TraumaTrauma Counseling Theories and Interventions LISA LOPEZ LEVERS
2Historical Contexts of TraumaTrauma Counseling Theories and Interventions DEBRA HYATT-BURKHART AND LISA LOPEZ LEVERS
3Theoretical Contexts of Trauma CounselingTrauma Counseling Theories and Interventions MARTIN F. LYNCH
4Cognitive-Behavioral TheoryShoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch. 1
5Cognitive-Behavioral Theory in trauma counselingShoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch 1
6Psychoanalytic Theory (Part I)Jerrold R. Brandell
7Psychoanalytic Theory in trauma counselingShoshana Ringel and Jerrold R. Brandell Ch 2
8Ara sınav
9Psychoanalytic Theory (Part II)Shoshana Ringel
10Attachment Theory, Infant Research,
and Neurobiology
Shoshana Ringel
11Attachment Theory, Infant Research,
and Neurobiology
Shoshana Ringel
12The Trauma of Bullying ExperiencesFaye Mishna and Jami-Leigh Sawyer
13Art Therapy With Traumatically Bereaved ChildrenLaura V. Loumeau-May
14Developmental traumaVan Der Kolk
Kaynak
Lopez, L. L. (2012). Trauma counseling : theories and interventions. Springer Publishing Company, LLC Ringel, S. & Brandell, J. R. (2012). Trauma : contemporary directions in theory, practice, and research. SAGE Publications, Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07