Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK HUKUKU-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, çocuk hukukunun temel ilke, kavram ve kurumlarını değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk kimdir? Tarihte hukuk sistemleri çocuğa nasıl bir yer vermiştir?,Günümüz Hukukunda Çocuk.,Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi'nin genel özellikleri,Sözleşmenin Temel İlkeleri,Çocuğun Kişisel Hakları ve Özgürlükleri,Çocuğun Ailesi Tarafından veya Ailesi Dışındaki Bakım Ortamlarında Yetiştirilme
ve Korunma Hakkı,Çocuğun Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Hakları,Özel Durumdaki Çocukların Korunma Hakları,Medeni Hukukta Çocuk Hakları,Anayasa Hukukunda Çocuk Hakları,Çocuk Koruma Kanunu'na Göre Çocuğun Korunması,Çocuk Koruma Sisteminin Değerlendirilmesi,Türkiye'de Çocuk Adalet Sistemi,Suça Sürüklenen Çocuklar Hakkında Sayısal Veriler ve Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuğun hukuk sistemleri içindeki yerini kavrar.10, 16, 9A, E
Tarih içinde ve günümüzde hukuk sistemlerinin çocuğa yaklaşım biçimlerini açıklar.10, 16, 9A, E
Uluslararası hukukta çocukla ilgili gelişmeleri ve ana düzenlemeleri ifade eder.10, 16, 9A, E
Medeni, Anayasa ve Uluslararası hukukta çocukla ilgili temel ilke, kavram ve kurumları açıklar.10, 16, 9A, E
Çocuğun yüksek menfaati temel kavramı çerçevesinde çocuğun korunması sistemlerini sentezler.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk kimdir? Tarihte hukuk sistemleri çocuğa nasıl bir yer vermiştir?--
2Günümüz Hukukunda Çocuk.
3Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi'nin genel özellikleri
4Sözleşmenin Temel İlkeleri
5Çocuğun Kişisel Hakları ve Özgürlükleri
6Çocuğun Ailesi Tarafından veya Ailesi Dışındaki Bakım Ortamlarında Yetiştirilme
ve Korunma Hakkı
7Çocuğun Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Hakları
8Özel Durumdaki Çocukların Korunma Hakları
9Medeni Hukukta Çocuk Hakları
10Anayasa Hukukunda Çocuk Hakları
11Çocuk Koruma Kanunu'na Göre Çocuğun Korunması
12Çocuk Koruma Sisteminin Değerlendirilmesi
13Türkiye'de Çocuk Adalet Sistemi
14Suça Sürüklenen Çocuklar Hakkında Sayısal Veriler ve Değerlendirme
Kaynak
Emine Akyüz, Çocuk Hukuku, Çocuğun Hakları ve Korunması, Pegem Akademi yayınları, Ankara 2012
-----

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati200
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)12
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(12/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK HUKUKU-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, çocuk hukukunun temel ilke, kavram ve kurumlarını değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk kimdir? Tarihte hukuk sistemleri çocuğa nasıl bir yer vermiştir?,Günümüz Hukukunda Çocuk.,Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi'nin genel özellikleri,Sözleşmenin Temel İlkeleri,Çocuğun Kişisel Hakları ve Özgürlükleri,Çocuğun Ailesi Tarafından veya Ailesi Dışındaki Bakım Ortamlarında Yetiştirilme
ve Korunma Hakkı,Çocuğun Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Hakları,Özel Durumdaki Çocukların Korunma Hakları,Medeni Hukukta Çocuk Hakları,Anayasa Hukukunda Çocuk Hakları,Çocuk Koruma Kanunu'na Göre Çocuğun Korunması,Çocuk Koruma Sisteminin Değerlendirilmesi,Türkiye'de Çocuk Adalet Sistemi,Suça Sürüklenen Çocuklar Hakkında Sayısal Veriler ve Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuğun hukuk sistemleri içindeki yerini kavrar.10, 16, 9A, E
Tarih içinde ve günümüzde hukuk sistemlerinin çocuğa yaklaşım biçimlerini açıklar.10, 16, 9A, E
Uluslararası hukukta çocukla ilgili gelişmeleri ve ana düzenlemeleri ifade eder.10, 16, 9A, E
Medeni, Anayasa ve Uluslararası hukukta çocukla ilgili temel ilke, kavram ve kurumları açıklar.10, 16, 9A, E
Çocuğun yüksek menfaati temel kavramı çerçevesinde çocuğun korunması sistemlerini sentezler.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk kimdir? Tarihte hukuk sistemleri çocuğa nasıl bir yer vermiştir?--
2Günümüz Hukukunda Çocuk.
3Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi'nin genel özellikleri
4Sözleşmenin Temel İlkeleri
5Çocuğun Kişisel Hakları ve Özgürlükleri
6Çocuğun Ailesi Tarafından veya Ailesi Dışındaki Bakım Ortamlarında Yetiştirilme
ve Korunma Hakkı
7Çocuğun Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Hakları
8Özel Durumdaki Çocukların Korunma Hakları
9Medeni Hukukta Çocuk Hakları
10Anayasa Hukukunda Çocuk Hakları
11Çocuk Koruma Kanunu'na Göre Çocuğun Korunması
12Çocuk Koruma Sisteminin Değerlendirilmesi
13Türkiye'de Çocuk Adalet Sistemi
14Suça Sürüklenen Çocuklar Hakkında Sayısal Veriler ve Değerlendirme
Kaynak
Emine Akyüz, Çocuk Hukuku, Çocuğun Hakları ve Korunması, Pegem Akademi yayınları, Ankara 2012
-----

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07