Bu ders müfredatı kapsamında öğrenciler ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar; psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı, okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler, okulda ruh sağlığı ve insancı eğitim anlayışı; gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı, bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ve ruh sağlığı ilişkisi konularına yoğunlaşır. Ek olarak öğrenciler ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, okullarda gözlenen davranış problemlerinin tanımını, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik ve uyum sorunlarının nedenleri ve çözüme yönelik uygulamalara ilişkin bilgilerle ilgili konuları öğrenir ve değerlendirirler. Okul ortamında sunulan koruyucu ve önleyici ruh sağlığı hizmetlerinde rehber öğretmenlerin ve okul idari biriminin görev ve sorumlulukları ile beraber ulusal ruh sağlığı eylem planı ve ruh sağlığı alanında çalışan uzmanların birbirileri ile olan ilişkileri tartışılır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı,Okulda DEHB ve ruh sağlığı olan öğrenciler,Okulda cinsiyet sorunları ve ruh sağlığı,Koruyucu aile bakımı ve öğrenci ruh sağlığı
,Okulda okul iklimi ve ruh sağlığı
,Yoksulluk ve okulda ruh sağlığı
,Aile sorunları ve öğrenci ruh sağlığı,Depresyon ve okulda ruh sağlığı
,Stres yönetimi ve okulda ruh sağlığı,mülteciler ve okulda ruh sağlığı,okulda ayrımcılık ve öğrencilerin ruh sağlığı,Beslenme, davranışsal sağlık ve okulda ruh sağlığı
,Şiddet ve şiddete maruz kalma ve okulda ruh sağlığı
,Bağımlılık ve okulda öğrenci ruh sağlığı,Engelli öğrenciler ve okulda ruh sağlığı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu derste öğrenciler ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, okullarda gözlenen davranış problemlerinin tanımını, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik ve uyum sorunlarının nedenleri ve çözüme yönelik uygulamalara ilişkin bilgilerle ilgili konuları öğrenir ve değerlendirirler.
10, 11, 12, 2, 5, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı
1
Okulda DEHB ve ruh sağlığı olan öğrenciler
3
Okulda cinsiyet sorunları ve ruh sağlığı
4
Koruyucu aile bakımı ve öğrenci ruh sağlığı
5
Okulda okul iklimi ve ruh sağlığı
6
Yoksulluk ve okulda ruh sağlığı
7
Aile sorunları ve öğrenci ruh sağlığı
8
Depresyon ve okulda ruh sağlığı
9
Stres yönetimi ve okulda ruh sağlığı
10
mülteciler ve okulda ruh sağlığı
11
okulda ayrımcılık ve öğrencilerin ruh sağlığı
12
Beslenme, davranışsal sağlık ve okulda ruh sağlığı
13
Şiddet ve şiddete maruz kalma ve okulda ruh sağlığı
14
Bağımlılık ve okulda öğrenci ruh sağlığı
15
Engelli öğrenciler ve okulda ruh sağlığı
Kaynak
Merrell, K. W. & Barbara A. Gueldner, B. A. (2010). Social and emotional learning in the classroom promoting mental health and academic success. The Guilford Press.
Raines, J. C. (Editor)(2019). Evidence-based practice in school mental health: Addressing DSM-5 disorders in schools (Second Edition). Oxford University Press.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
OKULDA RUH SAĞLIĞI
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi Verenler
Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders müfredatı kapsamında öğrenciler ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar; psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı, okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler, okulda ruh sağlığı ve insancı eğitim anlayışı; gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı, bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ve ruh sağlığı ilişkisi konularına yoğunlaşır. Ek olarak öğrenciler ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, okullarda gözlenen davranış problemlerinin tanımını, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik ve uyum sorunlarının nedenleri ve çözüme yönelik uygulamalara ilişkin bilgilerle ilgili konuları öğrenir ve değerlendirirler. Okul ortamında sunulan koruyucu ve önleyici ruh sağlığı hizmetlerinde rehber öğretmenlerin ve okul idari biriminin görev ve sorumlulukları ile beraber ulusal ruh sağlığı eylem planı ve ruh sağlığı alanında çalışan uzmanların birbirileri ile olan ilişkileri tartışılır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı,Okulda DEHB ve ruh sağlığı olan öğrenciler,Okulda cinsiyet sorunları ve ruh sağlığı,Koruyucu aile bakımı ve öğrenci ruh sağlığı
,Okulda okul iklimi ve ruh sağlığı
,Yoksulluk ve okulda ruh sağlığı
,Aile sorunları ve öğrenci ruh sağlığı,Depresyon ve okulda ruh sağlığı
,Stres yönetimi ve okulda ruh sağlığı,mülteciler ve okulda ruh sağlığı,okulda ayrımcılık ve öğrencilerin ruh sağlığı,Beslenme, davranışsal sağlık ve okulda ruh sağlığı
,Şiddet ve şiddete maruz kalma ve okulda ruh sağlığı
,Bağımlılık ve okulda öğrenci ruh sağlığı,Engelli öğrenciler ve okulda ruh sağlığı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu derste öğrenciler ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, okullarda gözlenen davranış problemlerinin tanımını, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik ve uyum sorunlarının nedenleri ve çözüme yönelik uygulamalara ilişkin bilgilerle ilgili konuları öğrenir ve değerlendirirler.
10, 11, 12, 2, 5, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı
1
Okulda DEHB ve ruh sağlığı olan öğrenciler
3
Okulda cinsiyet sorunları ve ruh sağlığı
4
Koruyucu aile bakımı ve öğrenci ruh sağlığı
5
Okulda okul iklimi ve ruh sağlığı
6
Yoksulluk ve okulda ruh sağlığı
7
Aile sorunları ve öğrenci ruh sağlığı
8
Depresyon ve okulda ruh sağlığı
9
Stres yönetimi ve okulda ruh sağlığı
10
mülteciler ve okulda ruh sağlığı
11
okulda ayrımcılık ve öğrencilerin ruh sağlığı
12
Beslenme, davranışsal sağlık ve okulda ruh sağlığı
13
Şiddet ve şiddete maruz kalma ve okulda ruh sağlığı
14
Bağımlılık ve okulda öğrenci ruh sağlığı
15
Engelli öğrenciler ve okulda ruh sağlığı
Kaynak
Merrell, K. W. & Barbara A. Gueldner, B. A. (2010). Social and emotional learning in the classroom promoting mental health and academic success. The Guilford Press.
Raines, J. C. (Editor)(2019). Evidence-based practice in school mental health: Addressing DSM-5 disorders in schools (Second Edition). Oxford University Press.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.