Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULDA RUH SAĞLIĞI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders müfredatı kapsamında öğrenciler ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar; psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı, okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler, okulda ruh sağlığı ve insancı eğitim anlayışı; gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı, bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ve ruh sağlığı ilişkisi konularına yoğunlaşır. Ek olarak öğrenciler ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, okullarda gözlenen davranış problemlerinin tanımını, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik ve uyum sorunlarının nedenleri ve çözüme yönelik uygulamalara ilişkin bilgilerle ilgili konuları öğrenir ve değerlendirirler. Okul ortamında sunulan koruyucu ve önleyici ruh sağlığı hizmetlerinde rehber öğretmenlerin ve okul idari biriminin görev ve sorumlulukları ile beraber ulusal ruh sağlığı eylem planı ve ruh sağlığı alanında çalışan uzmanların birbirileri ile olan ilişkileri tartışılır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı,Okulda DEHB ve ruh sağlığı olan öğrenciler,Okulda cinsiyet sorunları ve ruh sağlığı,Koruyucu aile bakımı ve öğrenci ruh sağlığı
,Okulda okul iklimi ve ruh sağlığı
,Yoksulluk ve okulda ruh sağlığı
,Aile sorunları ve öğrenci ruh sağlığı,Depresyon ve okulda ruh sağlığı
,Stres yönetimi ve okulda ruh sağlığı,mülteciler ve okulda ruh sağlığı,okulda ayrımcılık ve öğrencilerin ruh sağlığı,Beslenme, davranışsal sağlık ve okulda ruh sağlığı
,Şiddet ve şiddete maruz kalma ve okulda ruh sağlığı
,Bağımlılık ve okulda öğrenci ruh sağlığı,Engelli öğrenciler ve okulda ruh sağlığı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu derste öğrenciler ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, okullarda gözlenen davranış problemlerinin tanımını, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik ve uyum sorunlarının nedenleri ve çözüme yönelik uygulamalara ilişkin bilgilerle ilgili konuları öğrenir ve değerlendirirler. 10, 11, 12, 2, 5, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı
1Okulda DEHB ve ruh sağlığı olan öğrenciler
3Okulda cinsiyet sorunları ve ruh sağlığı
4Koruyucu aile bakımı ve öğrenci ruh sağlığı
5Okulda okul iklimi ve ruh sağlığı
6Yoksulluk ve okulda ruh sağlığı
7Aile sorunları ve öğrenci ruh sağlığı
8Depresyon ve okulda ruh sağlığı
9Stres yönetimi ve okulda ruh sağlığı
10mülteciler ve okulda ruh sağlığı
11okulda ayrımcılık ve öğrencilerin ruh sağlığı
12Beslenme, davranışsal sağlık ve okulda ruh sağlığı
13Şiddet ve şiddete maruz kalma ve okulda ruh sağlığı
14Bağımlılık ve okulda öğrenci ruh sağlığı
15Engelli öğrenciler ve okulda ruh sağlığı
Kaynak
Merrell, K. W. & Barbara A. Gueldner, B. A. (2010). Social and emotional learning in the classroom promoting mental health and academic success. The Guilford Press.
Raines, J. C. (Editor)(2019). Evidence-based practice in school mental health: Addressing DSM-5 disorders in schools (Second Edition). Oxford University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULDA RUH SAĞLIĞI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders müfredatı kapsamında öğrenciler ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar; psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı, okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler, okulda ruh sağlığı ve insancı eğitim anlayışı; gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı, bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ve ruh sağlığı ilişkisi konularına yoğunlaşır. Ek olarak öğrenciler ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, okullarda gözlenen davranış problemlerinin tanımını, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik ve uyum sorunlarının nedenleri ve çözüme yönelik uygulamalara ilişkin bilgilerle ilgili konuları öğrenir ve değerlendirirler. Okul ortamında sunulan koruyucu ve önleyici ruh sağlığı hizmetlerinde rehber öğretmenlerin ve okul idari biriminin görev ve sorumlulukları ile beraber ulusal ruh sağlığı eylem planı ve ruh sağlığı alanında çalışan uzmanların birbirileri ile olan ilişkileri tartışılır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı,Okulda DEHB ve ruh sağlığı olan öğrenciler,Okulda cinsiyet sorunları ve ruh sağlığı,Koruyucu aile bakımı ve öğrenci ruh sağlığı
,Okulda okul iklimi ve ruh sağlığı
,Yoksulluk ve okulda ruh sağlığı
,Aile sorunları ve öğrenci ruh sağlığı,Depresyon ve okulda ruh sağlığı
,Stres yönetimi ve okulda ruh sağlığı,mülteciler ve okulda ruh sağlığı,okulda ayrımcılık ve öğrencilerin ruh sağlığı,Beslenme, davranışsal sağlık ve okulda ruh sağlığı
,Şiddet ve şiddete maruz kalma ve okulda ruh sağlığı
,Bağımlılık ve okulda öğrenci ruh sağlığı,Engelli öğrenciler ve okulda ruh sağlığı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu derste öğrenciler ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, okullarda gözlenen davranış problemlerinin tanımını, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik ve uyum sorunlarının nedenleri ve çözüme yönelik uygulamalara ilişkin bilgilerle ilgili konuları öğrenir ve değerlendirirler. 10, 11, 12, 2, 5, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı
1Okulda DEHB ve ruh sağlığı olan öğrenciler
3Okulda cinsiyet sorunları ve ruh sağlığı
4Koruyucu aile bakımı ve öğrenci ruh sağlığı
5Okulda okul iklimi ve ruh sağlığı
6Yoksulluk ve okulda ruh sağlığı
7Aile sorunları ve öğrenci ruh sağlığı
8Depresyon ve okulda ruh sağlığı
9Stres yönetimi ve okulda ruh sağlığı
10mülteciler ve okulda ruh sağlığı
11okulda ayrımcılık ve öğrencilerin ruh sağlığı
12Beslenme, davranışsal sağlık ve okulda ruh sağlığı
13Şiddet ve şiddete maruz kalma ve okulda ruh sağlığı
14Bağımlılık ve okulda öğrenci ruh sağlığı
15Engelli öğrenciler ve okulda ruh sağlığı
Kaynak
Merrell, K. W. & Barbara A. Gueldner, B. A. (2010). Social and emotional learning in the classroom promoting mental health and academic success. The Guilford Press.
Raines, J. C. (Editor)(2019). Evidence-based practice in school mental health: Addressing DSM-5 disorders in schools (Second Edition). Oxford University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07