Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. İbrahim LİMON
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, gelişim, biliş, davranış, duygu ve kültürü de içeren öğrenme psikolojisindeki temel sorunları incelemektir. Ayrıca başlıca teorileri ve bu teorileri daha verimli öğretmenler ve öğrenciler olmak için nasıl uygulanabileceğini keşfedilmesi dersin amaçları arasındadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrenmeye Kısa Bir Giriş,Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Açısından Film Eleştirisi (Mutluluğun Peşinde),Öğrenme Psikolojisi,Öğrenme Psikolojisi Çalışma Metodları,Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler,Öğrenme Teorileri,Davranışçı Teori,Sosyal Bilişsel Teori,Bilişsel Teori,Developmental and Contextual Theory,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler dönem sonunda, insan öğrenmesini davranışsal, bilişsel, sosyal bilişsel ve yapılandırmacı bakış açılarından tanımlar. 10, 6, 9A, F, G
Çocukluk ve ergenlik döneminde bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişimi ilişkilendirir.10, 16, 6, 9A, G
Öğrenciler metabiliş, öz yeterlik, kavram öğrenme, problem çözme ve bilgi ve öğrenmenin aktarılması gibi karmaşık bilişsel süreçleri açıklarlar. 10, 16, 6, 9A, G
Farklı öğretim stratejileri, sınıf yönetimi ve değerlendirmelerin nasıl uygulanacağını kavrar.10, 16, 6, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrenmeye Kısa Bir GirişHaftalık Okuma
2Öğrenme Nedir? Öğrenme KavramıHaftalık Okuma
3Öğrenmeyi Etkileyen FaktörlerHaftalık Okuma
4Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Açısından Film Eleştirisi (Mutluluğun Peşinde)Haftalık Okuma
5Öğrenme PsikolojisiHaftalık Okuma
6Öğrenme Psikolojisi Çalışma MetodlarıHaftalık Okuma
7Öğrenmeyle İlgili Zihinsel SüreçlerHaftalık Okuma
9Öğrenme TeorileriHaftalık Okuma
10Davranışçı TeoriHaftalık Okuma
11Sosyal Bilişsel TeoriHaftalık Okuma
12Bilişsel TeoriHaftalık Okuma
13Developmental and Contextual TheoryHaftalık Okuma
14Genel DeğerlendirmeGenel Ders Okuması
Kaynak
Ormrod, J. E. (2014). Human learning (7th ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. Powerpoint presentations.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati22856
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13232
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. İbrahim LİMON
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, gelişim, biliş, davranış, duygu ve kültürü de içeren öğrenme psikolojisindeki temel sorunları incelemektir. Ayrıca başlıca teorileri ve bu teorileri daha verimli öğretmenler ve öğrenciler olmak için nasıl uygulanabileceğini keşfedilmesi dersin amaçları arasındadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrenmeye Kısa Bir Giriş,Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Açısından Film Eleştirisi (Mutluluğun Peşinde),Öğrenme Psikolojisi,Öğrenme Psikolojisi Çalışma Metodları,Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler,Öğrenme Teorileri,Davranışçı Teori,Sosyal Bilişsel Teori,Bilişsel Teori,Developmental and Contextual Theory,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler dönem sonunda, insan öğrenmesini davranışsal, bilişsel, sosyal bilişsel ve yapılandırmacı bakış açılarından tanımlar. 10, 6, 9A, F, G
Çocukluk ve ergenlik döneminde bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişimi ilişkilendirir.10, 16, 6, 9A, G
Öğrenciler metabiliş, öz yeterlik, kavram öğrenme, problem çözme ve bilgi ve öğrenmenin aktarılması gibi karmaşık bilişsel süreçleri açıklarlar. 10, 16, 6, 9A, G
Farklı öğretim stratejileri, sınıf yönetimi ve değerlendirmelerin nasıl uygulanacağını kavrar.10, 16, 6, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrenmeye Kısa Bir GirişHaftalık Okuma
2Öğrenme Nedir? Öğrenme KavramıHaftalık Okuma
3Öğrenmeyi Etkileyen FaktörlerHaftalık Okuma
4Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Açısından Film Eleştirisi (Mutluluğun Peşinde)Haftalık Okuma
5Öğrenme PsikolojisiHaftalık Okuma
6Öğrenme Psikolojisi Çalışma MetodlarıHaftalık Okuma
7Öğrenmeyle İlgili Zihinsel SüreçlerHaftalık Okuma
9Öğrenme TeorileriHaftalık Okuma
10Davranışçı TeoriHaftalık Okuma
11Sosyal Bilişsel TeoriHaftalık Okuma
12Bilişsel TeoriHaftalık Okuma
13Developmental and Contextual TheoryHaftalık Okuma
14Genel DeğerlendirmeGenel Ders Okuması
Kaynak
Ormrod, J. E. (2014). Human learning (7th ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. Powerpoint presentations.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07