Bu dersin amacı, gelişim, biliş, davranış, duygu ve kültürü de içeren öğrenme psikolojisindeki temel sorunları incelemektir. Ayrıca başlıca teorileri ve bu teorileri daha verimli öğretmenler ve öğrenciler olmak için nasıl uygulanabileceğini keşfedilmesi dersin amaçları arasındadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Öğrenmeye Kısa Bir Giriş,Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Açısından Film Eleştirisi (Mutluluğun Peşinde),Öğrenme Psikolojisi,Öğrenme Psikolojisi Çalışma Metodları,Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler,Öğrenme Teorileri,Davranışçı Teori,Sosyal Bilişsel Teori,Bilişsel Teori,Developmental and Contextual Theory,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenciler dönem sonunda, insan öğrenmesini davranışsal, bilişsel, sosyal bilişsel ve yapılandırmacı bakış açılarından tanımlar.
10, 6, 9
A, F, G
Çocukluk ve ergenlik döneminde bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişimi ilişkilendirir.
10, 16, 6, 9
A, G
Öğrenciler metabiliş, öz yeterlik, kavram öğrenme, problem çözme ve bilgi ve öğrenmenin aktarılması gibi karmaşık bilişsel süreçleri açıklarlar.
10, 16, 6, 9
A, G
Farklı öğretim stratejileri, sınıf yönetimi ve değerlendirmelerin nasıl uygulanacağını kavrar.
10, 16, 6, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Öğrenmeye Kısa Bir Giriş
Haftalık Okuma
2
Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı
Haftalık Okuma
3
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler
Haftalık Okuma
4
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Açısından Film Eleştirisi (Mutluluğun Peşinde)
Haftalık Okuma
5
Öğrenme Psikolojisi
Haftalık Okuma
6
Öğrenme Psikolojisi Çalışma Metodları
Haftalık Okuma
7
Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler
Haftalık Okuma
9
Öğrenme Teorileri
Haftalık Okuma
10
Davranışçı Teori
Haftalık Okuma
11
Sosyal Bilişsel Teori
Haftalık Okuma
12
Bilişsel Teori
Haftalık Okuma
13
Developmental and Contextual Theory
Haftalık Okuma
14
Genel Değerlendirme
Genel Ders Okuması
Kaynak
Ormrod, J. E. (2014). Human learning (7th ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Powerpoint presentations.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
2
28
56
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
32
32
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
32
32
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi Verenler
Öğr.Gör.Dr. İbrahim LİMON
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, gelişim, biliş, davranış, duygu ve kültürü de içeren öğrenme psikolojisindeki temel sorunları incelemektir. Ayrıca başlıca teorileri ve bu teorileri daha verimli öğretmenler ve öğrenciler olmak için nasıl uygulanabileceğini keşfedilmesi dersin amaçları arasındadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Öğrenmeye Kısa Bir Giriş,Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler,Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Açısından Film Eleştirisi (Mutluluğun Peşinde),Öğrenme Psikolojisi,Öğrenme Psikolojisi Çalışma Metodları,Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler,Öğrenme Teorileri,Davranışçı Teori,Sosyal Bilişsel Teori,Bilişsel Teori,Developmental and Contextual Theory,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenciler dönem sonunda, insan öğrenmesini davranışsal, bilişsel, sosyal bilişsel ve yapılandırmacı bakış açılarından tanımlar.
10, 6, 9
A, F, G
Çocukluk ve ergenlik döneminde bilişsel, psikolojik ve sosyal gelişimi ilişkilendirir.
10, 16, 6, 9
A, G
Öğrenciler metabiliş, öz yeterlik, kavram öğrenme, problem çözme ve bilgi ve öğrenmenin aktarılması gibi karmaşık bilişsel süreçleri açıklarlar.
10, 16, 6, 9
A, G
Farklı öğretim stratejileri, sınıf yönetimi ve değerlendirmelerin nasıl uygulanacağını kavrar.
10, 16, 6, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Öğrenmeye Kısa Bir Giriş
Haftalık Okuma
2
Öğrenme Nedir? Öğrenme Kavramı
Haftalık Okuma
3
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler
Haftalık Okuma
4
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Açısından Film Eleştirisi (Mutluluğun Peşinde)
Haftalık Okuma
5
Öğrenme Psikolojisi
Haftalık Okuma
6
Öğrenme Psikolojisi Çalışma Metodları
Haftalık Okuma
7
Öğrenmeyle İlgili Zihinsel Süreçler
Haftalık Okuma
9
Öğrenme Teorileri
Haftalık Okuma
10
Davranışçı Teori
Haftalık Okuma
11
Sosyal Bilişsel Teori
Haftalık Okuma
12
Bilişsel Teori
Haftalık Okuma
13
Developmental and Contextual Theory
Haftalık Okuma
14
Genel Değerlendirme
Genel Ders Okuması
Kaynak
Ormrod, J. E. (2014). Human learning (7th ed.). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Powerpoint presentations.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.