Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin YardımcılarıKavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Dersin AmacıBu derste, öğrencilerin kendi karakter özelliklerininin farkına varmaları; öğrencilere güçlü özelliklerini geliştirmede Character Strengths and Virtues: A Handbook and Classification (Peterson ve Seligman, 2004) 'den uyarlanan karakter güçleri üzerinden yapılan okumalar, değerlendirme ve tartışmalar, podcast ve videolar ile de desteklenerek güçlü yanlarını geliştirilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Covid 19: Stres Yönetimi ve Öz-Düzenleme,Aksiyondaki Değerler,Altı Temel Erdem Kategorisi,Bilgelik ve Bilgi
,Cesaret ve Korku,İnsanlık,Empati nedir?,Adalet,Mizaç,Değer eğitimi nasıl olmalı (Ödev Teslimi),Aşkınlık nedir?,Karakter Eğitimi ve Çocuklarla Hikayeler,Karakter Eğitimi ve Psikoeğitim Programları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler stres yönetimi ile öz düzenlemeyi ilişkilendirir. 10, 11, 9A, E
Öğrenciler "24 Karakter Gücünü" ve ilgili değer ve erdemleri kavrarlar.10, 11, 9A, E
Öğrenciler Altı Temel Erdemi Kategorisini snıflandırabilirler.10, 11, 9A, E
Öğrenciler Bilgelik ve Bilgi arasındaki ilişkiyi fark ederler.10, 11, 9A, E
Öğrenciler Cesaret ve Korku arasındaki ilişkiyi fark ederler. 10, 11, 9A, E
Öğrenciler "İnsanlık" erdemini birbiriyle ilişkili üç karakter gücüyle (Sevme ve Sevilme Kapasitesi, Nezaket ve Sosyal Zeka) ilişkilendirmeyi öğrenirler.10, 11, 9A, E
Öğrenciler empatinin bileşenlerini tanır.10, 11, 9A, E
Öğrenciler "Adalet" erdemini ve "adil olma" ilişkilendirmeyi öğrenirler. 10, 11, 9A, E
Öğrenciler "Ölçülü Olma" erdemini ve "affetme" ve "öz-düzenleme" gibi karakter güçlerini geliştirirler. 10, 11, 9A, E
Öğrenciler "Aşkınlık" erdemini spiriutualite, iman, amaç anlam ekseninde tartışır. 10, 11, 9A, E
Öğrenciler Karakter Eğitimi konulu Psikoeğitim Programları tasarlar. 10, 11, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişGiriş
2Covid 19: Stres Yönetimi ve Öz-Düzenleme6 Temel Güçlülük ve Beyin Aşamaları Modeli
3Aksiyondaki DeğerlerAksiyondaki Değerler
4Altı Temel Erdem KategorisiDers Okuması
5Bilgelik ve Bilgi
Ders Okuması
6Cesaret ve KorkuVideo: Kırılganlığın Gücü
7İnsanlıkVideo: Pema Chödren
8Empati nedir?Pozitif Duygular ve Optimizm
9AdaletDers Okuması
10MizaçDers Okuması
11Değer eğitimi nasıl olmalı (Ödev Teslimi)Ödev
12Aşkınlık nedir?Ders Okuması
13Karakter Eğitimi ve Çocuklarla HikayelerDers Okuması
14Karakter Eğitimi ve Psikoeğitim ProgramlarıDers Okuması
Kaynak
Seligman, M. (2002). Authentic Happiness: Using the New Positive Psychology to Realise your Potential for Lasting Fulfillment. British Library Cataloguing in Publication Data: London The VIA Classification of Character Strengths Full Descriptions
Konulara ilişkin podcast ve kısa videolar https://www.utsc.utoronto.ca/projects/flourish/building-your-strengths/ https://www.viacharacter.org/resources/videos 10 Best TED Talks on VIA Character Strengths and Virtues https://positivepsychology.com/tedtalks-via-strengths-virtues/ https://www.typologycentral.com/forums/online-personality-tests/13364-via-signature-strengths-questionnaire.html https://positivepsychology.com/character-strength-examples-interventions-worksheets/ 12 Character Strength Examples, Interventions, and Worksheets https://www.viacharacter.org/character-strengths https://positivepsychology.com/category/compassion/ https://www.theemotionmachine.com/flourish-a-new-understanding-of-happiness-and-well-being/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati22856
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)96
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(96/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin YardımcılarıKavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
Dersin AmacıBu derste, öğrencilerin kendi karakter özelliklerininin farkına varmaları; öğrencilere güçlü özelliklerini geliştirmede Character Strengths and Virtues: A Handbook and Classification (Peterson ve Seligman, 2004) 'den uyarlanan karakter güçleri üzerinden yapılan okumalar, değerlendirme ve tartışmalar, podcast ve videolar ile de desteklenerek güçlü yanlarını geliştirilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Covid 19: Stres Yönetimi ve Öz-Düzenleme,Aksiyondaki Değerler,Altı Temel Erdem Kategorisi,Bilgelik ve Bilgi
,Cesaret ve Korku,İnsanlık,Empati nedir?,Adalet,Mizaç,Değer eğitimi nasıl olmalı (Ödev Teslimi),Aşkınlık nedir?,Karakter Eğitimi ve Çocuklarla Hikayeler,Karakter Eğitimi ve Psikoeğitim Programları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler stres yönetimi ile öz düzenlemeyi ilişkilendirir. 10, 11, 9A, E
Öğrenciler "24 Karakter Gücünü" ve ilgili değer ve erdemleri kavrarlar.10, 11, 9A, E
Öğrenciler Altı Temel Erdemi Kategorisini snıflandırabilirler.10, 11, 9A, E
Öğrenciler Bilgelik ve Bilgi arasındaki ilişkiyi fark ederler.10, 11, 9A, E
Öğrenciler Cesaret ve Korku arasındaki ilişkiyi fark ederler. 10, 11, 9A, E
Öğrenciler "İnsanlık" erdemini birbiriyle ilişkili üç karakter gücüyle (Sevme ve Sevilme Kapasitesi, Nezaket ve Sosyal Zeka) ilişkilendirmeyi öğrenirler.10, 11, 9A, E
Öğrenciler empatinin bileşenlerini tanır.10, 11, 9A, E
Öğrenciler "Adalet" erdemini ve "adil olma" ilişkilendirmeyi öğrenirler. 10, 11, 9A, E
Öğrenciler "Ölçülü Olma" erdemini ve "affetme" ve "öz-düzenleme" gibi karakter güçlerini geliştirirler. 10, 11, 9A, E
Öğrenciler "Aşkınlık" erdemini spiriutualite, iman, amaç anlam ekseninde tartışır. 10, 11, 9A, E
Öğrenciler Karakter Eğitimi konulu Psikoeğitim Programları tasarlar. 10, 11, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişGiriş
2Covid 19: Stres Yönetimi ve Öz-Düzenleme6 Temel Güçlülük ve Beyin Aşamaları Modeli
3Aksiyondaki DeğerlerAksiyondaki Değerler
4Altı Temel Erdem KategorisiDers Okuması
5Bilgelik ve Bilgi
Ders Okuması
6Cesaret ve KorkuVideo: Kırılganlığın Gücü
7İnsanlıkVideo: Pema Chödren
8Empati nedir?Pozitif Duygular ve Optimizm
9AdaletDers Okuması
10MizaçDers Okuması
11Değer eğitimi nasıl olmalı (Ödev Teslimi)Ödev
12Aşkınlık nedir?Ders Okuması
13Karakter Eğitimi ve Çocuklarla HikayelerDers Okuması
14Karakter Eğitimi ve Psikoeğitim ProgramlarıDers Okuması
Kaynak
Seligman, M. (2002). Authentic Happiness: Using the New Positive Psychology to Realise your Potential for Lasting Fulfillment. British Library Cataloguing in Publication Data: London The VIA Classification of Character Strengths Full Descriptions
Konulara ilişkin podcast ve kısa videolar https://www.utsc.utoronto.ca/projects/flourish/building-your-strengths/ https://www.viacharacter.org/resources/videos 10 Best TED Talks on VIA Character Strengths and Virtues https://positivepsychology.com/tedtalks-via-strengths-virtues/ https://www.typologycentral.com/forums/online-personality-tests/13364-via-signature-strengths-questionnaire.html https://positivepsychology.com/character-strength-examples-interventions-worksheets/ 12 Character Strength Examples, Interventions, and Worksheets https://www.viacharacter.org/character-strengths https://positivepsychology.com/category/compassion/ https://www.theemotionmachine.com/flourish-a-new-understanding-of-happiness-and-well-being/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07