Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK EĞİTİM TARİHİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGeçmişten günümüze kadar Türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır
Dersin İçeriğiBu ders; İlk Türk Devletlerinde Eğitim,İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim,Selçuklularda Eğitim,Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim,Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim,Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı,Tek Parti Döneminde Eğitim,Tevhid-i Tedrisat,Köy Enstitüleri,Çok Partili Hayat ve Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları,Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Türkiye'de eğitimin tarihsel gelişimini değerlendirir ve bunun güncel eğitim uygulamaları ile gelecekteki yönelimler üzerindeki etkilerini analiz eder.16, 9A, E
Farklı tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemi tarafından karşılaşılan zorlukları ve sorunları analiz eder ve bunların nasıl ele alındığını inceler.16, 9A, E
Türk eğitim sisteminin tarihsel temellerini ve evrimini keşfeder, gelişimini tarihi dönemlerden günümüze açıklar.16, 9A, E
Türk tarihinde uygulanan önemli eğitim politikalarını ve reformları inceleyerek, bunların eğitim sistemi ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar.16, 9A, E
Türkiye'deki eğitimin gelişimini etkileyen kültürel, sosyal ve siyasi bağlamlara içgörü kazanır. 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İlk Türk Devletlerinde EğitimAkyüz,2012, İlgili Bölüm
2İlk Türk-İslam Devletlerinde EğitimAkyüz,2012, İlgili Bölüm
3Selçuklularda EğitimGündüz,2020, İlgili Bölüm
4Osmanlı Devletinde Örgün EğitimGündüz,2020, İlgili Konular
5Osmanlı Devletinde Yaygın EğitimGündüz,2020, İlgili Bölümlerok
6Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde EğitimGündüz,2020, İlgili Bölümler
7Cumhuriyet Dönemi Eğitim AnlayışıGündüz,2020, İlgili Bölümler
8Tek Parti Döneminde EğitimGündüz,2020, İlgili Bölümler
9Tevhid-i TedrisatAkyüz,2012, İlgili Bölümler
10Köy EnstitüleriAkyüz,2012, İlgili Bölümler
11Çok Partili Hayat ve EğitimGündüz,2020,İlgili Bölümler
12Cumhuriyet Dönemi Eğitim ReformlarıGündüz,2020,İlgili Bölümler
13Cumhuriyet Dönemi Eğitim PolitikalarıGündüz,2020,İlgili Bölümler
14Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm ÖnerileriGündüz,2020,İlgili Bölümler
Kaynak
Mustafa Gündüz, Kronolojik ve Tematik Türk Eğitim Tarihi. İdeal Kültür Yay., 2020. Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi. Pegem Yay., 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı188
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK EĞİTİM TARİHİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGeçmişten günümüze kadar Türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır
Dersin İçeriğiBu ders; İlk Türk Devletlerinde Eğitim,İlk Türk-İslam Devletlerinde Eğitim,Selçuklularda Eğitim,Osmanlı Devletinde Örgün Eğitim,Osmanlı Devletinde Yaygın Eğitim,Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Anlayışı,Tek Parti Döneminde Eğitim,Tevhid-i Tedrisat,Köy Enstitüleri,Çok Partili Hayat ve Eğitim,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları,Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları,Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm Önerileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Türkiye'de eğitimin tarihsel gelişimini değerlendirir ve bunun güncel eğitim uygulamaları ile gelecekteki yönelimler üzerindeki etkilerini analiz eder.16, 9A, E
Farklı tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemi tarafından karşılaşılan zorlukları ve sorunları analiz eder ve bunların nasıl ele alındığını inceler.16, 9A, E
Türk eğitim sisteminin tarihsel temellerini ve evrimini keşfeder, gelişimini tarihi dönemlerden günümüze açıklar.16, 9A, E
Türk tarihinde uygulanan önemli eğitim politikalarını ve reformları inceleyerek, bunların eğitim sistemi ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar.16, 9A, E
Türkiye'deki eğitimin gelişimini etkileyen kültürel, sosyal ve siyasi bağlamlara içgörü kazanır. 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İlk Türk Devletlerinde EğitimAkyüz,2012, İlgili Bölüm
2İlk Türk-İslam Devletlerinde EğitimAkyüz,2012, İlgili Bölüm
3Selçuklularda EğitimGündüz,2020, İlgili Bölüm
4Osmanlı Devletinde Örgün EğitimGündüz,2020, İlgili Konular
5Osmanlı Devletinde Yaygın EğitimGündüz,2020, İlgili Bölümlerok
6Tanzimat ve Meşrutiyet Döneminde EğitimGündüz,2020, İlgili Bölümler
7Cumhuriyet Dönemi Eğitim AnlayışıGündüz,2020, İlgili Bölümler
8Tek Parti Döneminde EğitimGündüz,2020, İlgili Bölümler
9Tevhid-i TedrisatAkyüz,2012, İlgili Bölümler
10Köy EnstitüleriAkyüz,2012, İlgili Bölümler
11Çok Partili Hayat ve EğitimGündüz,2020,İlgili Bölümler
12Cumhuriyet Dönemi Eğitim ReformlarıGündüz,2020,İlgili Bölümler
13Cumhuriyet Dönemi Eğitim PolitikalarıGündüz,2020,İlgili Bölümler
14Eğitim Alanında Problemler ve Çözüm ÖnerileriGündüz,2020,İlgili Bölümler
Kaynak
Mustafa Gündüz, Kronolojik ve Tematik Türk Eğitim Tarihi. İdeal Kültür Yay., 2020. Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi. Pegem Yay., 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07