Bu dersin amacı çocuk gelişimi hakkındaki temel bilgileri edindirmek ve bunları günlük yaşamda kullanabilme becerisini kazandırmaktır. Bu amaçla, döllenme ile başlayan gelişim süreci ergenliğe kadar incelenecektir. Bu derste çocuk gelişimi hakkında farklı kuramlar sunularak bu kuramlar karşılaştırılacak ve çocuğun fiziksel, duygusal, bilimsel ve sosyal gelişimi incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yaşam boyu gelişime giriş,Yaşamın Başlangıcı: Doğum Öncesi Gelişim,Bebeklik: Yaşamın Temellerini Oluşturmak,Bebeklikte Fiziksel Gelişim,Bebeklikte Bilişsel Gelişim,Bebeklikte Sosyal Gelişim,Bebeklikte Kişilik Gelişimi,Okul Öncesi Dönem,Okul Öncesi Dönemde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Okul Öncesi Dönemde Sosyal ve Kişilik Gelişimi,Orta Çocukluk Dönemi,Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Çocuklukta Sosyal ve Kişilik Gelişimi,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Gelişim psikolojisi ve alt dallarını açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Gelişimle ilgili temel kavramları açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Gelişimle ilgili temel ilkeleri açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Gelişimi etkileyen temel etkenleri açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Bedensel ve devinimsel gelişimi bilir.
10, 16, 19, 9
A
Bilişsel gelişimi bilir, Piaget ve bilişsel gelişim kuramını açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Dil ve Ahlak gelişimini açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkileyen faktörleri bilir ve açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yaşam boyu gelişime giriş
Ders Okuması
2
Yaşamın Başlangıcı: Doğum Öncesi Gelişim
Ders Okuması
3
Bebeklik: Yaşamın Temellerini Oluşturmak
Ders Okuması
4
Bebeklikte Fiziksel Gelişim
Ders Okuması
5
Bebeklikte Bilişsel Gelişim
Ders Okuması
6
Bebeklikte Sosyal Gelişim
Ders Okuması
7
Bebeklikte Kişilik Gelişimi
Ders Okuması
8
Okul Öncesi Dönem
Ders Okuması
9
Okul Öncesi Dönemde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
Ders Okuması
10
Okul Öncesi Dönemde Sosyal ve Kişilik Gelişimi
Ders Okuması
11
Orta Çocukluk Dönemi
Ders Okuması
12
Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
Ders Okuması
13
Orta Çocuklukta Sosyal ve Kişilik Gelişimi
Ders Okuması
14
Genel Tekrar
Kaynak
Feldman, R. S. (2017). Development Across the Life Span. 8th Edition. Pearson Education Limited
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
20
20
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
10
10
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi Verenler
Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı çocuk gelişimi hakkındaki temel bilgileri edindirmek ve bunları günlük yaşamda kullanabilme becerisini kazandırmaktır. Bu amaçla, döllenme ile başlayan gelişim süreci ergenliğe kadar incelenecektir. Bu derste çocuk gelişimi hakkında farklı kuramlar sunularak bu kuramlar karşılaştırılacak ve çocuğun fiziksel, duygusal, bilimsel ve sosyal gelişimi incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yaşam boyu gelişime giriş,Yaşamın Başlangıcı: Doğum Öncesi Gelişim,Bebeklik: Yaşamın Temellerini Oluşturmak,Bebeklikte Fiziksel Gelişim,Bebeklikte Bilişsel Gelişim,Bebeklikte Sosyal Gelişim,Bebeklikte Kişilik Gelişimi,Okul Öncesi Dönem,Okul Öncesi Dönemde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Okul Öncesi Dönemde Sosyal ve Kişilik Gelişimi,Orta Çocukluk Dönemi,Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Çocuklukta Sosyal ve Kişilik Gelişimi,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Gelişim psikolojisi ve alt dallarını açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Gelişimle ilgili temel kavramları açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Gelişimle ilgili temel ilkeleri açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Gelişimi etkileyen temel etkenleri açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Bedensel ve devinimsel gelişimi bilir.
10, 16, 19, 9
A
Bilişsel gelişimi bilir, Piaget ve bilişsel gelişim kuramını açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Dil ve Ahlak gelişimini açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkileyen faktörleri bilir ve açıklar.
10, 16, 19, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yaşam boyu gelişime giriş
Ders Okuması
2
Yaşamın Başlangıcı: Doğum Öncesi Gelişim
Ders Okuması
3
Bebeklik: Yaşamın Temellerini Oluşturmak
Ders Okuması
4
Bebeklikte Fiziksel Gelişim
Ders Okuması
5
Bebeklikte Bilişsel Gelişim
Ders Okuması
6
Bebeklikte Sosyal Gelişim
Ders Okuması
7
Bebeklikte Kişilik Gelişimi
Ders Okuması
8
Okul Öncesi Dönem
Ders Okuması
9
Okul Öncesi Dönemde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
Ders Okuması
10
Okul Öncesi Dönemde Sosyal ve Kişilik Gelişimi
Ders Okuması
11
Orta Çocukluk Dönemi
Ders Okuması
12
Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
Ders Okuması
13
Orta Çocuklukta Sosyal ve Kişilik Gelişimi
Ders Okuması
14
Genel Tekrar
Kaynak
Feldman, R. S. (2017). Development Across the Life Span. 8th Edition. Pearson Education Limited
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.