Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin geleneksel psikolojik danışma kuramlarını daha iyi anlamalarına ve kendi kişiliklerine / iletişim tarzlarına göre bir psikolojşk danışmanlık tarzı geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik Danışma Kuramlarına Giriş,Danışmanın Değerleri ve Danışmanlık Süreci,Etkili Psikolojik Danışmanın Özellikleri,Çokkültürlülük Bağlamında Psikolojik Danışma,Danışmanlıkta Etik İlkeler ve Başlıca Etik Konular,Psikanalitik Teori,Adleryan Terapi Yaklaşımı,Jung'un Terapi Yaklaşımı,Birey Merkezli Terapi Yaklaşımı,Gestalt Terapi Yaklaşımı,Davranışçı Terapi Yaklaşımı,Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi,Genel Değerlendirme,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu bağlamda öğrenciler danışanın durumuna uygun ve sorunlarına karşı etkili teorileri kullanabilme becerileri gösterirler. 10, 15, 16, 37, 9A, E, F
Psikolojik danışmanlıkta danışanlar ile terapötik bir ilişki geliştirmeyi kavrarlar.10, 15, 16, 37, 4, 9A, E, F
Uygun psikolojik danışmanlık hedefleri oluşturma ve etkili müdahale stratejilerini kullanma konusundaki becerileri yorumlar.10, 15, 16, 37, 4, 9A, E, F
Psikolojik danışmanlık sürecini yönetme, olası sonuçları değerlendirme becerilerini ifade eder.10, 15, 16, 37, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik Danışma Kuramlarına GirişDers Okuması
2Danışmanın Değerleri ve Danışmanlık SüreciDers Okuması
3Etkili Psikolojik Danışmanın ÖzellikleriDers Okuması
4Çokkültürlülük Bağlamında Psikolojik DanışmaDers Okuması
5Danışmanlıkta Etik İlkeler ve Başlıca Etik KonularDers Okuması
6Psikanalitik TeoriDers Okuması
7Adleryan Terapi YaklaşımıDers Okuması
8Jung'un Terapi YaklaşımıDers Okuması
9Birey Merkezli Terapi YaklaşımıDers Okuması
10Gestalt Terapi YaklaşımıDers Okuması
11Davranışçı Terapi YaklaşımıDers Okuması
12Akılcı Duygusal Davranışçı TerapiDers Okuması
13Genel DeğerlendirmeDers Okuması
14Genel DeğerlendirmeDers Okuması
Kaynak
Corey, G. (2012). Theory and Practice of Counseling and Psychotherapy (9th Ed.). Brooks/Cole Publishing Company: ITP.
American School Counselor Association. (2016). Ethical standards for school counselors. Alexandria, VA: Author. Türk Psikologlar Derneği. (2004). Türk Psikologlar Derneği etik yönetmeliği. https://www.psikolog.org.tr/turkey-code-tr.pdf adresinden erişildi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği. (2011). Psikolojik danışma ve rehberlik alanında çalışanlar için etik kurallar. http://pdr.org.tr/userfiles/file/etik.pdf adresinden erişildi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati22856
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin geleneksel psikolojik danışma kuramlarını daha iyi anlamalarına ve kendi kişiliklerine / iletişim tarzlarına göre bir psikolojşk danışmanlık tarzı geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik Danışma Kuramlarına Giriş,Danışmanın Değerleri ve Danışmanlık Süreci,Etkili Psikolojik Danışmanın Özellikleri,Çokkültürlülük Bağlamında Psikolojik Danışma,Danışmanlıkta Etik İlkeler ve Başlıca Etik Konular,Psikanalitik Teori,Adleryan Terapi Yaklaşımı,Jung'un Terapi Yaklaşımı,Birey Merkezli Terapi Yaklaşımı,Gestalt Terapi Yaklaşımı,Davranışçı Terapi Yaklaşımı,Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi,Genel Değerlendirme,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu bağlamda öğrenciler danışanın durumuna uygun ve sorunlarına karşı etkili teorileri kullanabilme becerileri gösterirler. 10, 15, 16, 37, 9A, E, F
Psikolojik danışmanlıkta danışanlar ile terapötik bir ilişki geliştirmeyi kavrarlar.10, 15, 16, 37, 4, 9A, E, F
Uygun psikolojik danışmanlık hedefleri oluşturma ve etkili müdahale stratejilerini kullanma konusundaki becerileri yorumlar.10, 15, 16, 37, 4, 9A, E, F
Psikolojik danışmanlık sürecini yönetme, olası sonuçları değerlendirme becerilerini ifade eder.10, 15, 16, 37, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik Danışma Kuramlarına GirişDers Okuması
2Danışmanın Değerleri ve Danışmanlık SüreciDers Okuması
3Etkili Psikolojik Danışmanın ÖzellikleriDers Okuması
4Çokkültürlülük Bağlamında Psikolojik DanışmaDers Okuması
5Danışmanlıkta Etik İlkeler ve Başlıca Etik KonularDers Okuması
6Psikanalitik TeoriDers Okuması
7Adleryan Terapi YaklaşımıDers Okuması
8Jung'un Terapi YaklaşımıDers Okuması
9Birey Merkezli Terapi YaklaşımıDers Okuması
10Gestalt Terapi YaklaşımıDers Okuması
11Davranışçı Terapi YaklaşımıDers Okuması
12Akılcı Duygusal Davranışçı TerapiDers Okuması
13Genel DeğerlendirmeDers Okuması
14Genel DeğerlendirmeDers Okuması
Kaynak
Corey, G. (2012). Theory and Practice of Counseling and Psychotherapy (9th Ed.). Brooks/Cole Publishing Company: ITP.
American School Counselor Association. (2016). Ethical standards for school counselors. Alexandria, VA: Author. Türk Psikologlar Derneği. (2004). Türk Psikologlar Derneği etik yönetmeliği. https://www.psikolog.org.tr/turkey-code-tr.pdf adresinden erişildi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği. (2011). Psikolojik danışma ve rehberlik alanında çalışanlar için etik kurallar. http://pdr.org.tr/userfiles/file/etik.pdf adresinden erişildi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07