Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAKIN İLİŞKİLER PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTemel amaç, öğrencilerin ilk çekim ve ilişki başlangıcından ilişkinin büyümesi ve sürdürülmesine ve bazı durumlarda çözülmesine kadar uzanan yakın (yani romantik) ilişkilerin yaşam döngüsünü öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yakın İlişkilerin Doğası,Teoriler, Kavramlar ve İnsan Doğası,Bağlanma Yaklaşımları,Karşılıklı Bağımlılık Yaklaşımları,İlişkiyi Başlatma,İlişkide Bağlılık,İlişkiyi Sürdürme,Sosyal Bağlam ve İkili İlişkiler,Eş Seçimi,Aşk,İlişkinin Bitmesi,İletişim ve Etkileşim,İlişkide Şiddet,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenciler, romantik ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlar. 16, 9A, E
2. Öğrenciler, romantik ilişkilerle ilgili kuramları açıklar. 16, 9A, E
3. Öğrenciler, yakın ilişkilerle ilgili güncel bilimsel lieratürü tartışırlar. 10, 5, 9A, E
4. Öğrenciler, yakın ilişkiler üzerine yapılan araştırmaları eleştirel olarak incelerler. 10, 13, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yakın İlişkilerin DoğasıDers Okuması
2Teoriler, Kavramlar ve İnsan DoğasıDers Okuması
3Bağlanma YaklaşımlarıDers Okuması
4Karşılıklı Bağımlılık YaklaşımlarıDers Okuması
5İlişkiyi BaşlatmaDers Okuması
6İlişkide BağlılıkDers Okuması
7İlişkiyi SürdürmeDers Okuması
8Sosyal Bağlam ve İkili İlişkilerDers Okuması
9Eş SeçimiDers Okuması
10AşkDers Okuması
11İlişkinin BitmesiDers Okuması
12İletişim ve EtkileşimDers Okuması
13İlişkide ŞiddetDers Okuması
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Regan, P. (2011). Close Relationships (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203834749
Overall, N. C., & Simpson, J. A. (2015). Attachment and dyadic regulation processes. Current Opinions in Psychology, 1, 61-66. Agnew, C. R. (2014). Relational consequences of personal goal pursuits. Journal of Personality and Social Psychology, 106, 927-940. McNulty, J. K., Baker, L. R. & Olson, M. A. (2014). Implicit self-evaluations predict changes in implicit partner evaluations. Psychological Science, 25, 1649-1657.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12828
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAKIN İLİŞKİLER PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTemel amaç, öğrencilerin ilk çekim ve ilişki başlangıcından ilişkinin büyümesi ve sürdürülmesine ve bazı durumlarda çözülmesine kadar uzanan yakın (yani romantik) ilişkilerin yaşam döngüsünü öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yakın İlişkilerin Doğası,Teoriler, Kavramlar ve İnsan Doğası,Bağlanma Yaklaşımları,Karşılıklı Bağımlılık Yaklaşımları,İlişkiyi Başlatma,İlişkide Bağlılık,İlişkiyi Sürdürme,Sosyal Bağlam ve İkili İlişkiler,Eş Seçimi,Aşk,İlişkinin Bitmesi,İletişim ve Etkileşim,İlişkide Şiddet,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenciler, romantik ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlar. 16, 9A, E
2. Öğrenciler, romantik ilişkilerle ilgili kuramları açıklar. 16, 9A, E
3. Öğrenciler, yakın ilişkilerle ilgili güncel bilimsel lieratürü tartışırlar. 10, 5, 9A, E
4. Öğrenciler, yakın ilişkiler üzerine yapılan araştırmaları eleştirel olarak incelerler. 10, 13, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yakın İlişkilerin DoğasıDers Okuması
2Teoriler, Kavramlar ve İnsan DoğasıDers Okuması
3Bağlanma YaklaşımlarıDers Okuması
4Karşılıklı Bağımlılık YaklaşımlarıDers Okuması
5İlişkiyi BaşlatmaDers Okuması
6İlişkide BağlılıkDers Okuması
7İlişkiyi SürdürmeDers Okuması
8Sosyal Bağlam ve İkili İlişkilerDers Okuması
9Eş SeçimiDers Okuması
10AşkDers Okuması
11İlişkinin BitmesiDers Okuması
12İletişim ve EtkileşimDers Okuması
13İlişkide ŞiddetDers Okuması
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Regan, P. (2011). Close Relationships (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203834749
Overall, N. C., & Simpson, J. A. (2015). Attachment and dyadic regulation processes. Current Opinions in Psychology, 1, 61-66. Agnew, C. R. (2014). Relational consequences of personal goal pursuits. Journal of Personality and Social Psychology, 106, 927-940. McNulty, J. K., Baker, L. R. & Olson, M. A. (2014). Implicit self-evaluations predict changes in implicit partner evaluations. Psychological Science, 25, 1649-1657.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07