Bu ders beslenmenin tanımı ve önemi, beslenme ve sağlık ilişkisi ve besin ögeleri konularına odaklanır. Bu dersin temel amacı aşağıdaki konularda daha iyi bir anlayış sağlamaktır: 1) Beslenme nedir?; 2) Beslenme neden önemlidir?; 3) Sağlıklı beslenme kavramı; 4) Beslenme ve sağlık ilişkisi; 5) Makro ve mikro besin ögeleri nelerdir?; 6) Enerji metabolizması nasıl çalışır?; 7) Vegan vejetaryen diyetler; 8) Yeme bozuklukları.
Dersin İçeriği
Bu ders; Beslenme ve sağlık,Beslenme ve sağlık,Besin grupları,Enerji metabolizması,Besin ögeleri: Karbonhidratlar,Besin ögeleri: Proteinler,Besin ögeleri: Yağlar,Besin ögeleri: Vitaminler,Besin öğeleri: Vitaminler,Besin ögeleri: Mineraller,Su ve içecekler,Vegan ve vejetaryen beslenme,Yeme bozuklukları ve beslenme,Yeme bozuklukları ve beslenme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenci beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
10, 16, 9
A, E
Öğrenci besin gruplarını tanır, besin grupları ile ilgili önerileri açıklayabilir.
10, 16, 9
A, E
Öğrenci makro ve mikro besin ögelerini tanır, kaynaklarını sindirim ve emilim süreçlerini açıklayabilir.
10, 16, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Beslenme ve sağlık
Tanıtım
2
Beslenme ve sağlık
Ders Okuması
3
Besin grupları
Ders Okuması
4
Enerji metabolizması
Ders Okuması
5
Besin ögeleri: Karbonhidratlar
Ders Okuması
6
Besin ögeleri: Proteinler
Ders Okuması
7
Besin ögeleri: Yağlar
Ders Okuması
8
Besin ögeleri: Vitaminler
Ders Okuması
9
Besin öğeleri: Vitaminler
Ders Okuması
10
Besin ögeleri: Mineraller
Ders Okuması
11
Su ve içecekler
Ders Okuması
12
Vegan ve vejetaryen beslenme
Ders Okuması
13
Yeme bozuklukları ve beslenme
Ders Okuması
14
Yeme bozuklukları ve beslenme
Ders Okuması
Kaynak
Smith AM, Collene AL, Spees CK. (2019). Wardlaw's Contemporary Nutrition. Mc Graw Hill Education.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
2
28
56
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
6
6
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
102
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(102/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BESLENME VE SAĞLIK
-
Bahar Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Genel Kültür
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi Verenler
Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders beslenmenin tanımı ve önemi, beslenme ve sağlık ilişkisi ve besin ögeleri konularına odaklanır. Bu dersin temel amacı aşağıdaki konularda daha iyi bir anlayış sağlamaktır: 1) Beslenme nedir?; 2) Beslenme neden önemlidir?; 3) Sağlıklı beslenme kavramı; 4) Beslenme ve sağlık ilişkisi; 5) Makro ve mikro besin ögeleri nelerdir?; 6) Enerji metabolizması nasıl çalışır?; 7) Vegan vejetaryen diyetler; 8) Yeme bozuklukları.
Dersin İçeriği
Bu ders; Beslenme ve sağlık,Beslenme ve sağlık,Besin grupları,Enerji metabolizması,Besin ögeleri: Karbonhidratlar,Besin ögeleri: Proteinler,Besin ögeleri: Yağlar,Besin ögeleri: Vitaminler,Besin öğeleri: Vitaminler,Besin ögeleri: Mineraller,Su ve içecekler,Vegan ve vejetaryen beslenme,Yeme bozuklukları ve beslenme,Yeme bozuklukları ve beslenme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenci beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
10, 16, 9
A, E
Öğrenci besin gruplarını tanır, besin grupları ile ilgili önerileri açıklayabilir.
10, 16, 9
A, E
Öğrenci makro ve mikro besin ögelerini tanır, kaynaklarını sindirim ve emilim süreçlerini açıklayabilir.
10, 16, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Beslenme ve sağlık
Tanıtım
2
Beslenme ve sağlık
Ders Okuması
3
Besin grupları
Ders Okuması
4
Enerji metabolizması
Ders Okuması
5
Besin ögeleri: Karbonhidratlar
Ders Okuması
6
Besin ögeleri: Proteinler
Ders Okuması
7
Besin ögeleri: Yağlar
Ders Okuması
8
Besin ögeleri: Vitaminler
Ders Okuması
9
Besin öğeleri: Vitaminler
Ders Okuması
10
Besin ögeleri: Mineraller
Ders Okuması
11
Su ve içecekler
Ders Okuması
12
Vegan ve vejetaryen beslenme
Ders Okuması
13
Yeme bozuklukları ve beslenme
Ders Okuması
14
Yeme bozuklukları ve beslenme
Ders Okuması
Kaynak
Smith AM, Collene AL, Spees CK. (2019). Wardlaw's Contemporary Nutrition. Mc Graw Hill Education.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.