Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, grupla psikolojik danışmanlığın temelleri ve uygulaması, grup dinamikleri, grubun başlaması ve gelişmesi, grupla psikolojik danışmanlık teorileri, yaklaşımlarının öğrencilerle paylaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Grupla psikolojik danışmanlığın tarihçesi,Bilişsel DAvranışçı Grup danışmanlığı,Grup üyelerini seçme,Grup süreci. Etik ilkeler,Sosyal kontekst olarak grup,Okulda grup yaklaşımları, Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmak,Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmak,Grup ortamında saldırgan davranışlar ile çalışmak,Sosyal problemleri olan ergenlerle çalışmak,Kabul ve kararlılık terapisinin temel öğeleri,Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı,Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleri,Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Grupla psikolojik danışmanlığın ilkelerini tanımlar.10, 16, 20, 9A, D
Grup sürecini ve grup dinamiklerini kavrar.10, 16, 20, 4, 6, 9A, D
Grupla psikolojik danışmanlıkta etik ilkelerin önemini ve uygulanması gerektiğini ilişkilendirir.10, 16, 20, 4, 6, 9A, D
Grupla psikolojik danışmanlıktaki çeşitli yaklaşımlar açıklar.10, 16, 20, 4, 6, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Grupla psikolojik danışmanlığın tarihçesiMaria T. Riva (2014 ). Current and Historical Perspectives on the Field of Group Counseling and Psychotherapy. Handbook of group counseling and psychotherapy. Page 17
2Bilişsel DAvranışçı Grup danışmanlığıAn Introduction to Cognitive-Behavior Group Therapy with Youth Jessica L. Stewart, Ray W. Christner, & Arthur Freeman. Page 3
3Grup üyelerini seçmeCBT Group Treatment with Children and Adolescents: What Makes for Effective Group Therapy? Mark H. Stone. Page 23
4Grup süreci. Etik ilkelerCBT Group Treatment with Children and Adolescents: What Makes for Effective Group Therapy? Mark H. Stone. Page 23
5Sosyal kontekst olarak grupDevelopmental Considerations for Group Therapy with Youth David C. Hill & Diana Coulson-Brown. Page 39
7Okulda grup yaklaşımlarıCognitive-Behavior Group Treatment for Anxiety Disorders Ellen Flannery-Schroeder, Christine B. Sieberg, & Elizabeth A. Gosch. Page 199
8 Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmakMediating Depression in Youth: A Cognitive-Behavior Group Therapy Approach Ray W. Christner & McKenzie L. Walker. Page 293
9Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmakMediating Depression in Youth: A Cognitive-Behavior Group Therapy Approach Ray W. Christner & McKenzie L. Walker. Page 293
10Grup ortamında saldırgan davranışlar ile çalışmakCognitive-Behavior Group Therapy for Angry and Aggressive Youth John E. Lochman, Nicole Powell, Caroline Boxmeyer, Annie M. Deming, & Laura Young. Page 333
11Sosyal problemleri olan ergenlerle çalışmakCognitive-Behavior Group Therapy with Children Who Are Ostracized or Socially Isolated Kimberly Simmerman & Ray W. Christner. Page 409
12Kabul ve kararlılık terapisinin temel öğeleriACT Basics. Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press Page 11
13Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımıTurrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press. Page 39
14Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleriTurrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press Page 55
15Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleriTurrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press . Page 89
Kaynak
Handbook of cognitive-behavior group therapy with children and adolescents : specific settings and presenting problems. Editors, Ray W. Christner, Jessica L. Stewart, Arthur Freeman. New York: Taylor & Francis Group Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press
Handbook of group counseling and psychotherapy. Ediyors, Janice L. DeLucia-Waack, Cynthia R. Kalodner, Maria T. Riva. United Kingdom SAGE Publications. 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme166
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3412
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12112
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı155
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı155
Toplam İş Yükü (Saat)88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, grupla psikolojik danışmanlığın temelleri ve uygulaması, grup dinamikleri, grubun başlaması ve gelişmesi, grupla psikolojik danışmanlık teorileri, yaklaşımlarının öğrencilerle paylaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Grupla psikolojik danışmanlığın tarihçesi,Bilişsel DAvranışçı Grup danışmanlığı,Grup üyelerini seçme,Grup süreci. Etik ilkeler,Sosyal kontekst olarak grup,Okulda grup yaklaşımları, Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmak,Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmak,Grup ortamında saldırgan davranışlar ile çalışmak,Sosyal problemleri olan ergenlerle çalışmak,Kabul ve kararlılık terapisinin temel öğeleri,Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı,Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleri,Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Grupla psikolojik danışmanlığın ilkelerini tanımlar.10, 16, 20, 9A, D
Grup sürecini ve grup dinamiklerini kavrar.10, 16, 20, 4, 6, 9A, D
Grupla psikolojik danışmanlıkta etik ilkelerin önemini ve uygulanması gerektiğini ilişkilendirir.10, 16, 20, 4, 6, 9A, D
Grupla psikolojik danışmanlıktaki çeşitli yaklaşımlar açıklar.10, 16, 20, 4, 6, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Grupla psikolojik danışmanlığın tarihçesiMaria T. Riva (2014 ). Current and Historical Perspectives on the Field of Group Counseling and Psychotherapy. Handbook of group counseling and psychotherapy. Page 17
2Bilişsel DAvranışçı Grup danışmanlığıAn Introduction to Cognitive-Behavior Group Therapy with Youth Jessica L. Stewart, Ray W. Christner, & Arthur Freeman. Page 3
3Grup üyelerini seçmeCBT Group Treatment with Children and Adolescents: What Makes for Effective Group Therapy? Mark H. Stone. Page 23
4Grup süreci. Etik ilkelerCBT Group Treatment with Children and Adolescents: What Makes for Effective Group Therapy? Mark H. Stone. Page 23
5Sosyal kontekst olarak grupDevelopmental Considerations for Group Therapy with Youth David C. Hill & Diana Coulson-Brown. Page 39
7Okulda grup yaklaşımlarıCognitive-Behavior Group Treatment for Anxiety Disorders Ellen Flannery-Schroeder, Christine B. Sieberg, & Elizabeth A. Gosch. Page 199
8 Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmakMediating Depression in Youth: A Cognitive-Behavior Group Therapy Approach Ray W. Christner & McKenzie L. Walker. Page 293
9Ergenlik döneminde grupta depresyon ile çalışmakMediating Depression in Youth: A Cognitive-Behavior Group Therapy Approach Ray W. Christner & McKenzie L. Walker. Page 293
10Grup ortamında saldırgan davranışlar ile çalışmakCognitive-Behavior Group Therapy for Angry and Aggressive Youth John E. Lochman, Nicole Powell, Caroline Boxmeyer, Annie M. Deming, & Laura Young. Page 333
11Sosyal problemleri olan ergenlerle çalışmakCognitive-Behavior Group Therapy with Children Who Are Ostracized or Socially Isolated Kimberly Simmerman & Ray W. Christner. Page 409
12Kabul ve kararlılık terapisinin temel öğeleriACT Basics. Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press Page 11
13Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımıTurrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press. Page 39
14Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleriTurrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press Page 55
15Grupla psikolojik danışmanlık uygulamasında Kabul ve kararlılık terapisi yaklaşımı, grup çalışması örnekleriTurrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press . Page 89
Kaynak
Handbook of cognitive-behavior group therapy with children and adolescents : specific settings and presenting problems. Editors, Ray W. Christner, Jessica L. Stewart, Arthur Freeman. New York: Taylor & Francis Group Turrell, S. L. & Bell, M. (2016). ACT for Adolescents: Treating Teens and Adolescents in Individual and Group Therapy. Oakland, CA: Context Press
Handbook of group counseling and psychotherapy. Ediyors, Janice L. DeLucia-Waack, Cynthia R. Kalodner, Maria T. Riva. United Kingdom SAGE Publications. 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07