Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hamiyet SAYAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarına, Türk Eğitim Sisteminin temel yapısı ve okul yöneticiliğinin temel kavramlarını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitim sistemi ve organizasyon yapısında zaman içindeki gelişmelere genel bir bakıs,Milli Eğitim Bakanlığının görevleri,Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkeler,Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı,Eğitimdeki temel poblemler,Eğitimde amaç ve stratejiler,Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmeler,Eğitim Yönetimi ve Denetim,Eğitimde Denetim ve Rehberlik,Okul Örgütü ve Yönetim,Okul Yönetiminde Etkili Liderlik,Eğitim Hizmetleri,Öğretimle İlgili Hizmetler,Öğrenci Hizmetleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili okul yönetimi ve idaresi için gerekli liderlik becerilerini geliştirir10, 16, 9A, E, F
Eğitim bağlamında örgütsel davranış, stratejik planlama ve karar alma gibi konuları açıklar.16, 9A, E, F
Milli ve yerel düzeydeki eğitim politikalarını tanımlar.16, 9A, E, F
Öğrencilerle, velilerle ve toplumla olumlu ilişkiler kurmanın önemini vurgular.16, 9A, E, F
Eğitimin kalitesini ve adaletini artıran politikaları keşfeder.16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitim sistemi ve organizasyon yapısında zaman içindeki gelişmelere genel bir bakısDers notu Eğitim sistemi ve organizasyon yapısı
2Milli Eğitim Bakanlığının görevleriDers notu Milli Eğitim Bakanlığının görevleri
3Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkelerders notları Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkeler
4Türk Eğitim Sisteminin genel yapısıders notu Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı
5Eğitimdeki temel poblemlerders notu Eğitimdeki temel poblemler ve ilgili makaleler
6Eğitimde amaç ve stratejilerDers notu Eğitimde amaç ve stratejiler
7Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmelerders notu Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmeler
8Eğitim Yönetimi ve DenetimDers notu Eğitim Yönetimi ve Denetimve makaleler
9Eğitimde Denetim ve RehberlikDers notu Eğitimde Denetim ve Rehberlik
10Okul Örgütü ve YönetimDers notu Okul Örgütü ve Yönetim
11Okul Yönetiminde Etkili LiderlikDers notu Okul Yönetiminde Etkili Liderlik
12Eğitim HizmetleriDers notu Eğitim Hizmetleri
13Öğretimle İlgili HizmetlerDers notu Öğretimle İlgili Hizmetler
14Öğrenci HizmetleriDers notu Öğrenci Hizmetleri
Kaynak
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, İbrahim GÜL, Pegem Akademi, 2018

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3824
Okul Dışı Diğer Faaliyetler248
Proje Sunumu / Seminer2816
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)98
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(98/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hamiyet SAYAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarına, Türk Eğitim Sisteminin temel yapısı ve okul yöneticiliğinin temel kavramlarını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitim sistemi ve organizasyon yapısında zaman içindeki gelişmelere genel bir bakıs,Milli Eğitim Bakanlığının görevleri,Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkeler,Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı,Eğitimdeki temel poblemler,Eğitimde amaç ve stratejiler,Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmeler,Eğitim Yönetimi ve Denetim,Eğitimde Denetim ve Rehberlik,Okul Örgütü ve Yönetim,Okul Yönetiminde Etkili Liderlik,Eğitim Hizmetleri,Öğretimle İlgili Hizmetler,Öğrenci Hizmetleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili okul yönetimi ve idaresi için gerekli liderlik becerilerini geliştirir10, 16, 9A, E, F
Eğitim bağlamında örgütsel davranış, stratejik planlama ve karar alma gibi konuları açıklar.16, 9A, E, F
Milli ve yerel düzeydeki eğitim politikalarını tanımlar.16, 9A, E, F
Öğrencilerle, velilerle ve toplumla olumlu ilişkiler kurmanın önemini vurgular.16, 9A, E, F
Eğitimin kalitesini ve adaletini artıran politikaları keşfeder.16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitim sistemi ve organizasyon yapısında zaman içindeki gelişmelere genel bir bakısDers notu Eğitim sistemi ve organizasyon yapısı
2Milli Eğitim Bakanlığının görevleriDers notu Milli Eğitim Bakanlığının görevleri
3Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkelerders notları Türk Eğitim Sisteminin genel çerçevesi ( amaçlar ve ilkeler
4Türk Eğitim Sisteminin genel yapısıders notu Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı
5Eğitimdeki temel poblemlerders notu Eğitimdeki temel poblemler ve ilgili makaleler
6Eğitimde amaç ve stratejilerDers notu Eğitimde amaç ve stratejiler
7Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmelerders notu Eğitimde yeni yaklaşım ve gelişmeler
8Eğitim Yönetimi ve DenetimDers notu Eğitim Yönetimi ve Denetimve makaleler
9Eğitimde Denetim ve RehberlikDers notu Eğitimde Denetim ve Rehberlik
10Okul Örgütü ve YönetimDers notu Okul Örgütü ve Yönetim
11Okul Yönetiminde Etkili LiderlikDers notu Okul Yönetiminde Etkili Liderlik
12Eğitim HizmetleriDers notu Eğitim Hizmetleri
13Öğretimle İlgili HizmetlerDers notu Öğretimle İlgili Hizmetler
14Öğrenci HizmetleriDers notu Öğrenci Hizmetleri
Kaynak
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, İbrahim GÜL, Pegem Akademi, 2018

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07