Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşe Tuğba ÖNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere yabancı dil eğitiminde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri sunmaktır. Öğrenciler ayrıca bu derste teorik bilginin uygulamada nasıl kullanılacağına dair etkinliklere de katılırlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Değerlendirme Kavramları ve Konuları,Yabancı Dil Değerlendirmesinin Temelleri,Sınıfiçi Yabancı Dil Sınavı Tasarlama,Ölçüte Dayalı Değerlendirme,Standartlaştırılmış Değerlendirme,Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif Değerlendirme,Dinleme Becersinin Değerlendirme,Konuşma Becerisini Değerlendirme,Okuma Beceresini Değerlendirme,Yazma Beceresini Değerlendirme,Dil ve Kelime Bilgisini Değerlendirme,Notlandırma ve Öğrenci Değerlendirmesi,Ders Yansıması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İngilizce Dil Öğrencileri için değerlendirme konusundaki çeşitli teorileri, araştırma konularını ve kavramları tanıma becerisini sergiler.12, 14, 6, 9
Geçmiş ve mevcut değerlendirme yöntemleri ile bunların İngilizce Dil Öğrencileri için öğretim ve öğrenme üzerindeki etkilerini analiz eder.10, 16, 19, 20, 9
Sınıf seviyelerinde değerlendirme yöntemlerinin başlıcalarını, güçlü ve zayıf yönlerini, bunları ne zaman, nasıl ve neden kullanılacağını belirler.10, 12, 16, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişBrown Chapter 1 (Assessment Concepts and Issues) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.46-76. (Part II)
2Değerlendirme Kavramları ve KonularıBrown Chapter 1 (Assessment Concepts and Issues) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.46-76. (Part II)
3Yabancı Dil Değerlendirmesinin TemelleriBrown Chapter 2: Principles of Language Assessment
4Sınıfiçi Yabancı Dil Sınavı TasarlamaPoehner, M. & Lantolf, J. (2005). Dynamic assessment in the language classroom. Language Teaching Research, 9(3), 233-265.
5Ölçüte Dayalı DeğerlendirmeBrown, Chapters 4 & 5 (Standards-Based Assessment (ch 4) Standardized Testing (ch 5) Luxia, Q. (2005). Stakeholder’s conflicting aims undermine the washback function of a high-stakes test. Language Testing 22 (2), pp. 142-173.
6Standartlaştırılmış DeğerlendirmeBrown, Chapters 4 & 5 (Standards-Based Assessment (ch 4) Standardized Testing (ch 5) Luxia, Q. (2005). Stakeholder’s conflicting aims undermine the washback function of a high-stakes test. Language Testing 22 (2), pp. 142-173.
7Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif DeğerlendirmeBrown Chapter 6 (Beyond Tests: Alternatives in Assessments) Henning, J., Stone, J. & Kelly, J. (2009). Eight pre and post tests. Chapter 3 in Using Action Research to Improve Instruction: An Interactive Guide for Teachers. pp.128-135.
8Dinleme Becersinin DeğerlendirmeBrown Chapters 7 (Assessing Listening (ch 7) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.78-111 (part III)
9Konuşma Becerisini DeğerlendirmeBrown Chapter 8 Assessing Speaking
10Okuma Beceresini DeğerlendirmeBrown Chapter 9 (Assessing Reading) Grabe, W. (2008). Reading assessment. In Reading in a Second Language: Moving from Theory to Practice. Cambridge University Press. pp. 352-375.
11Yazma Beceresini DeğerlendirmeBrown Chapter 10 Assessing Writing Ferris, D., & Hedgcock, J. (2005). Classroom approaches to ESL writing assessment. In Teaching ESL Composition: Purpose, Process, and Practice. Lawrence Erlbaum. pp. 299-343.
12Dil ve Kelime Bilgisini DeğerlendirmeBrown Assessing Grammar and Vocabulary: Read the portion about assessing grammar: p.293-304 Thornbury, S. (1999). How to test grammar. In How to Teach Grammar. Pearson. pp. 141-150.
13Notlandırma ve Öğrenci DeğerlendirmesiIn-class work
14Ders Yansıması In-class work
Kaynak
Brown, D. & Abeywickrama, P. (2010). Language Assessment - Principles and Classroom Practice. (2nd edition). Pearson Longman, NY. Stoynoff, S. (2012). Looking backward and forward at classroom-based language assessment. ELT Journal 66/4.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme4312
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4624
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşe Tuğba ÖNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere yabancı dil eğitiminde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri sunmaktır. Öğrenciler ayrıca bu derste teorik bilginin uygulamada nasıl kullanılacağına dair etkinliklere de katılırlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Değerlendirme Kavramları ve Konuları,Yabancı Dil Değerlendirmesinin Temelleri,Sınıfiçi Yabancı Dil Sınavı Tasarlama,Ölçüte Dayalı Değerlendirme,Standartlaştırılmış Değerlendirme,Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif Değerlendirme,Dinleme Becersinin Değerlendirme,Konuşma Becerisini Değerlendirme,Okuma Beceresini Değerlendirme,Yazma Beceresini Değerlendirme,Dil ve Kelime Bilgisini Değerlendirme,Notlandırma ve Öğrenci Değerlendirmesi,Ders Yansıması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İngilizce Dil Öğrencileri için değerlendirme konusundaki çeşitli teorileri, araştırma konularını ve kavramları tanıma becerisini sergiler.12, 14, 6, 9
Geçmiş ve mevcut değerlendirme yöntemleri ile bunların İngilizce Dil Öğrencileri için öğretim ve öğrenme üzerindeki etkilerini analiz eder.10, 16, 19, 20, 9
Sınıf seviyelerinde değerlendirme yöntemlerinin başlıcalarını, güçlü ve zayıf yönlerini, bunları ne zaman, nasıl ve neden kullanılacağını belirler.10, 12, 16, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişBrown Chapter 1 (Assessment Concepts and Issues) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.46-76. (Part II)
2Değerlendirme Kavramları ve KonularıBrown Chapter 1 (Assessment Concepts and Issues) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.46-76. (Part II)
3Yabancı Dil Değerlendirmesinin TemelleriBrown Chapter 2: Principles of Language Assessment
4Sınıfiçi Yabancı Dil Sınavı TasarlamaPoehner, M. & Lantolf, J. (2005). Dynamic assessment in the language classroom. Language Teaching Research, 9(3), 233-265.
5Ölçüte Dayalı DeğerlendirmeBrown, Chapters 4 & 5 (Standards-Based Assessment (ch 4) Standardized Testing (ch 5) Luxia, Q. (2005). Stakeholder’s conflicting aims undermine the washback function of a high-stakes test. Language Testing 22 (2), pp. 142-173.
6Standartlaştırılmış DeğerlendirmeBrown, Chapters 4 & 5 (Standards-Based Assessment (ch 4) Standardized Testing (ch 5) Luxia, Q. (2005). Stakeholder’s conflicting aims undermine the washback function of a high-stakes test. Language Testing 22 (2), pp. 142-173.
7Değerlendirmenin Ötesi: Alternatif DeğerlendirmeBrown Chapter 6 (Beyond Tests: Alternatives in Assessments) Henning, J., Stone, J. & Kelly, J. (2009). Eight pre and post tests. Chapter 3 in Using Action Research to Improve Instruction: An Interactive Guide for Teachers. pp.128-135.
8Dinleme Becersinin DeğerlendirmeBrown Chapters 7 (Assessing Listening (ch 7) Kusimo, P., Ritter, M., Busick, K., Ferguson, C., Trumbull, E., & Solano-Flores, G. (2000). Making assessment work for everyone. WestEd, San Francisco, CA. pp.78-111 (part III)
9Konuşma Becerisini DeğerlendirmeBrown Chapter 8 Assessing Speaking
10Okuma Beceresini DeğerlendirmeBrown Chapter 9 (Assessing Reading) Grabe, W. (2008). Reading assessment. In Reading in a Second Language: Moving from Theory to Practice. Cambridge University Press. pp. 352-375.
11Yazma Beceresini DeğerlendirmeBrown Chapter 10 Assessing Writing Ferris, D., & Hedgcock, J. (2005). Classroom approaches to ESL writing assessment. In Teaching ESL Composition: Purpose, Process, and Practice. Lawrence Erlbaum. pp. 299-343.
12Dil ve Kelime Bilgisini DeğerlendirmeBrown Assessing Grammar and Vocabulary: Read the portion about assessing grammar: p.293-304 Thornbury, S. (1999). How to test grammar. In How to Teach Grammar. Pearson. pp. 141-150.
13Notlandırma ve Öğrenci DeğerlendirmesiIn-class work
14Ders Yansıması In-class work
Kaynak
Brown, D. & Abeywickrama, P. (2010). Language Assessment - Principles and Classroom Practice. (2nd edition). Pearson Longman, NY. Stoynoff, S. (2012). Looking backward and forward at classroom-based language assessment. ELT Journal 66/4.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07