Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı insan gelişimi ve büyüme üzerine var olan kuram ve araştırmaların geniş ölçekli bir taramasını yaparak, öğrencilerin bu konu hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. İki dönemlik bir ders olan gelişim psikolojisi dersinin bu ikinci döneminde, erken orta çocukluktan ölüme kadar olan süreçteki fiziksel, bilişsel, sosyo-duygusal, ve ahlaki gelişim incelenir. Gelişim psikolojisi alanındaki araştırmaları inceler ve ana kuram ve kuramcıları tartışırken, dil ve kültürün insan gelişimi üzerindeki etkilerine özellikle dikkat edilir. Dersin amacı insan gelişimini, ne gelişimin evrensel yönlerini ne de gelişimin toplum ve kültür ile ilgisini göz ardı etmeyen kapsamlı bir şekilde incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Okul Öncesi Dönem: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Okul Öncesi Dönem: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi ,Orta Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Çocukluk: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi,Ergenlik: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Ergenlik: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Ergenlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi,Erken Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Erken Yetişkinlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi,Orta Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Yetişkinlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi,Geç Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Geç Yetişkinlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Öğrenciler, gelişim psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt eder.10, 16, 9A, G
2. Öğrenciler, gelişim psikolojisinin tarihsel gelişimini özetler.10, 16, 9A, G
3. Öğrenciler, insan gelişimine dair kuramları bilir ve kültürün insan gelişimine katkısını eleştirel bir şekilde tartışabilir.10, 16, 9A, G
4. Öğrenciler, Okul Öncesi, Orta Çocukluk, Ergenlik, Erken, Orta ve Geç Yetişkinlik dönemlerinde fiziksel, bilişsel, ve sosyo-duygusal gelişim alanlarındaki araştırmaları bilir; sosyokültürel bağlamın katkısını tartışır.10, 16, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Okul Öncesi Dönem: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.7
3Okul Öncesi Dönem: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi DALS, Bl.8
4Orta Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.9
5Orta Çocukluk: Sosyal Gelişim ve Kişilik GelişimiDALS, Bl.10
6Ergenlik: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.11
7Ergenlik: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.11
8Ergenlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik GelişimiDALS, Bl.12
9Erken Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.13
10Erken Yetişkinlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik GelişimiDALS, Bl.14
11Orta Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.15
12Orta Yetişkinlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik GelişimiDALS, Bl.16
13Geç Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.17
14Geç Yetişkinlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik GelişimiDALS, Bl.18
Kaynak
Feldman, R. S. (2023). Development across the life span (10th edition). Pearson Education Limited.
Santrock, J. (2010). Life span development. 13th edition. McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati22856
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı22040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı insan gelişimi ve büyüme üzerine var olan kuram ve araştırmaların geniş ölçekli bir taramasını yaparak, öğrencilerin bu konu hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. İki dönemlik bir ders olan gelişim psikolojisi dersinin bu ikinci döneminde, erken orta çocukluktan ölüme kadar olan süreçteki fiziksel, bilişsel, sosyo-duygusal, ve ahlaki gelişim incelenir. Gelişim psikolojisi alanındaki araştırmaları inceler ve ana kuram ve kuramcıları tartışırken, dil ve kültürün insan gelişimi üzerindeki etkilerine özellikle dikkat edilir. Dersin amacı insan gelişimini, ne gelişimin evrensel yönlerini ne de gelişimin toplum ve kültür ile ilgisini göz ardı etmeyen kapsamlı bir şekilde incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Okul Öncesi Dönem: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Okul Öncesi Dönem: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi ,Orta Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Çocukluk: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi,Ergenlik: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Ergenlik: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Ergenlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi,Erken Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Erken Yetişkinlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi,Orta Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Yetişkinlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi,Geç Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Geç Yetişkinlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Öğrenciler, gelişim psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt eder.10, 16, 9A, G
2. Öğrenciler, gelişim psikolojisinin tarihsel gelişimini özetler.10, 16, 9A, G
3. Öğrenciler, insan gelişimine dair kuramları bilir ve kültürün insan gelişimine katkısını eleştirel bir şekilde tartışabilir.10, 16, 9A, G
4. Öğrenciler, Okul Öncesi, Orta Çocukluk, Ergenlik, Erken, Orta ve Geç Yetişkinlik dönemlerinde fiziksel, bilişsel, ve sosyo-duygusal gelişim alanlarındaki araştırmaları bilir; sosyokültürel bağlamın katkısını tartışır.10, 16, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Okul Öncesi Dönem: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.7
3Okul Öncesi Dönem: Sosyal Gelişim ve Kişilik Gelişimi DALS, Bl.8
4Orta Çocukluk: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.9
5Orta Çocukluk: Sosyal Gelişim ve Kişilik GelişimiDALS, Bl.10
6Ergenlik: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.11
7Ergenlik: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.11
8Ergenlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik GelişimiDALS, Bl.12
9Erken Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.13
10Erken Yetişkinlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik GelişimiDALS, Bl.14
11Orta Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.15
12Orta Yetişkinlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik GelişimiDALS, Bl.16
13Geç Yetişkinlik: Fiziksel ve Bilişsel GelişimDALS, Bl.17
14Geç Yetişkinlik: Sosyal Gelişim ve Kişilik GelişimiDALS, Bl.18
Kaynak
Feldman, R. S. (2023). Development across the life span (10th edition). Pearson Education Limited.
Santrock, J. (2010). Life span development. 13th edition. McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07