Bu ders; çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlılık ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri, uyum problemleri ve bu problemlerle baş etme yollarını kavranmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Çocuk ve Ergen Gelişimi,Beliren Yetişkinlik,Beliren Yetişkinlik 2,Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Aşk (Romantik İlişkiler),Aşk (Romantik İlişkiler),Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim,Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim,Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı,Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yaşla ortaya çıkan değişiklikleri ve adaptasyon problemlerini açıklar.
10, 16, 9
A, E, G
Yaşam döngüsü boyunca insan büyüme ve gelişmesinin altında yatan süreçleri kavrar.
10, 16, 9
A, E, G
Yaşam döngüsünün gelişimsel ilerlemesini ifade eder.
10, 16, 9
A, E, G
Duyusal ve algısal yetenek, bilişsel ve dil gelişimi, davranışsal genetik ve sosyalleşmenin gelişimsel etkilerini açıklar.
10, 16, 9
A, E, G
Gelişim ve öğrenme teorilerini açıklar.
10, 16, 9
A, E, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Çocuk ve Ergen Gelişimi
Ders Okuması
2
Beliren Yetişkinlik
Ders Okuması
3
Beliren Yetişkinlik 2
Ders Okuması
4
Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim
Ders Okuması
5
Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim
Ders Okuması
6
Aşk (Romantik İlişkiler)
Ders Okuması
7
Aşk (Romantik İlişkiler)
Ders Okuması
8
Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim
Ders Okuması
9
Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim
Ders Okuması
10
Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim
Ders Okuması
11
Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim
Ders Okuması
12
Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı
Ders Okuması
13
Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı
Ders Okuması
14
Genel Değerlendirme
Kaynak
Santrock, J. (2021). Life Span Development. 18th edition. McGraw-Hill
Feldman, R. (2021). Development Across the Life Span. 9th edition.Pearson Education Limited.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
1
28
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI
-
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders; çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlılık ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri, uyum problemleri ve bu problemlerle baş etme yollarını kavranmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Çocuk ve Ergen Gelişimi,Beliren Yetişkinlik,Beliren Yetişkinlik 2,Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Aşk (Romantik İlişkiler),Aşk (Romantik İlişkiler),Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim,Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim,Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim,Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı,Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yaşla ortaya çıkan değişiklikleri ve adaptasyon problemlerini açıklar.
10, 16, 9
A, E, G
Yaşam döngüsü boyunca insan büyüme ve gelişmesinin altında yatan süreçleri kavrar.
10, 16, 9
A, E, G
Yaşam döngüsünün gelişimsel ilerlemesini ifade eder.
10, 16, 9
A, E, G
Duyusal ve algısal yetenek, bilişsel ve dil gelişimi, davranışsal genetik ve sosyalleşmenin gelişimsel etkilerini açıklar.
10, 16, 9
A, E, G
Gelişim ve öğrenme teorilerini açıklar.
10, 16, 9
A, E, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Çocuk ve Ergen Gelişimi
Ders Okuması
2
Beliren Yetişkinlik
Ders Okuması
3
Beliren Yetişkinlik 2
Ders Okuması
4
Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim
Ders Okuması
5
Genç ve Orta Yetişkinlikte Bilişsel ve Psikososyal Gelişim
Ders Okuması
6
Aşk (Romantik İlişkiler)
Ders Okuması
7
Aşk (Romantik İlişkiler)
Ders Okuması
8
Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim
Ders Okuması
9
Orta Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Fiziksel Gelişim
Ders Okuması
10
Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim
Ders Okuması
11
Yaşlılıkta Bilişsel ve Psikososyal Gelişim
Ders Okuması
12
Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı
Ders Okuması
13
Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Ruh Sağlığı
Ders Okuması
14
Genel Değerlendirme
Kaynak
Santrock, J. (2021). Life Span Development. 18th edition. McGraw-Hill
Feldman, R. (2021). Development Across the Life Span. 9th edition.Pearson Education Limited.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.