Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere işletmelerdeki insan kaynakları departmanlarının yönetimi ve görevleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders, öğrencilere iş dünyasındaki değişen dinamiklere uyum sağlamak, insan kaynakları stratejilerini anlamak ve etkili bir şekilde uygulamak için gerekli olan kavramları, teorileri ve uygulamaları içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, günümüzde insan kaynakları,İşgücünde fırsat eşitliği ve çeşitlilik,İK Stratejileri,İş analizi ve yetenek yönetimi,Personnel planning and recruitment,Çalışan seçimi,Eğitim ve gelişim,Performans yönetimi ve değerlendirme,Kariyer yönetimi,Compensation plans,Çalışanlara sağlanan faydalar,Olumlu iş ilişkileri,Toplu iş sözleşmesi,Özgeçmiş hazırlama (Application Tracking Systems, Europass); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan kaynaklarıyla ilgili temel kavramları özetler. | 1, 10, 12, 14, 2, 21, 3 | A |
İş analizi, iş tanımı ve iş ilanı kavramlarını örnek durumlarda kullanır. | 1, 10, 12, 14, 2, 21, 3 | A |
Çalışanlara yönelik eğitim ve gelişim programlarının özelliklerini sınıflandırır. | 1, 10, 12, 14, 2, 21, 3 | A |
İnsan kaynakları yönetim stratejilerini ve ücretlendirme politikalarını örnek durumlarda kullanır. | 1, 10, 12, 14, 2, 21, 3 | A |
Olumlu çalışan ilişkileri geliştirme, özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş değerlendirmeyle ilgili kavramları özetler. | 1, 10, 12, 14, 2, 21, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, günümüzde insan kaynakları | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
2 | İşgücünde fırsat eşitliği ve çeşitlilik | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
3 | İK Stratejileri | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
4 | İş analizi ve yetenek yönetimi | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
5 | Personnel planning and recruitment | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
6 | Çalışan seçimi | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
7 | Eğitim ve gelişim | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
8 | Performans yönetimi ve değerlendirme | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
9 | Kariyer yönetimi | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
10 | Compensation plans | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
11 | Çalışanlara sağlanan faydalar | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
12 | Olumlu iş ilişkileri | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
13 | Toplu iş sözleşmesi | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
14 | Özgeçmiş hazırlama (Application Tracking Systems, Europass) | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
Kaynak |
Dessler, G. (2020a). Fundamentals of human resource management (5th Edition. ed.). Pearson. Dessler, G. (2020b). Human resource management (16th ed.). Pearson. Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). Organizational behavior (15 ed.). Pearson Education Inc. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(192/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere işletmelerdeki insan kaynakları departmanlarının yönetimi ve görevleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders, öğrencilere iş dünyasındaki değişen dinamiklere uyum sağlamak, insan kaynakları stratejilerini anlamak ve etkili bir şekilde uygulamak için gerekli olan kavramları, teorileri ve uygulamaları içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, günümüzde insan kaynakları,İşgücünde fırsat eşitliği ve çeşitlilik,İK Stratejileri,İş analizi ve yetenek yönetimi,Personnel planning and recruitment,Çalışan seçimi,Eğitim ve gelişim,Performans yönetimi ve değerlendirme,Kariyer yönetimi,Compensation plans,Çalışanlara sağlanan faydalar,Olumlu iş ilişkileri,Toplu iş sözleşmesi,Özgeçmiş hazırlama (Application Tracking Systems, Europass); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan kaynaklarıyla ilgili temel kavramları özetler. | 1, 10, 12, 14, 2, 21, 3 | A |
İş analizi, iş tanımı ve iş ilanı kavramlarını örnek durumlarda kullanır. | 1, 10, 12, 14, 2, 21, 3 | A |
Çalışanlara yönelik eğitim ve gelişim programlarının özelliklerini sınıflandırır. | 1, 10, 12, 14, 2, 21, 3 | A |
İnsan kaynakları yönetim stratejilerini ve ücretlendirme politikalarını örnek durumlarda kullanır. | 1, 10, 12, 14, 2, 21, 3 | A |
Olumlu çalışan ilişkileri geliştirme, özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş değerlendirmeyle ilgili kavramları özetler. | 1, 10, 12, 14, 2, 21, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, günümüzde insan kaynakları | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
2 | İşgücünde fırsat eşitliği ve çeşitlilik | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
3 | İK Stratejileri | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
4 | İş analizi ve yetenek yönetimi | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
5 | Personnel planning and recruitment | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
6 | Çalışan seçimi | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
7 | Eğitim ve gelişim | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
8 | Performans yönetimi ve değerlendirme | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
9 | Kariyer yönetimi | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
10 | Compensation plans | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
11 | Çalışanlara sağlanan faydalar | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
12 | Olumlu iş ilişkileri | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
13 | Toplu iş sözleşmesi | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
14 | Özgeçmiş hazırlama (Application Tracking Systems, Europass) | Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler |
Kaynak |
Dessler, G. (2020a). Fundamentals of human resource management (5th Edition. ed.). Pearson. Dessler, G. (2020b). Human resource management (16th ed.). Pearson. Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). Organizational behavior (15 ed.). Pearson Education Inc. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |