Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere işletmelerdeki insan kaynakları departmanlarının yönetimi ve görevleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders, öğrencilere iş dünyasındaki değişen dinamiklere uyum sağlamak, insan kaynakları stratejilerini anlamak ve etkili bir şekilde uygulamak için gerekli olan kavramları, teorileri ve uygulamaları içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, günümüzde insan kaynakları,İşgücünde fırsat eşitliği ve çeşitlilik,İK Stratejileri,İş analizi ve yetenek yönetimi,Personnel planning and recruitment,Çalışan seçimi,Eğitim ve gelişim,Performans yönetimi ve değerlendirme,Kariyer yönetimi,Compensation plans,Çalışanlara sağlanan faydalar,Olumlu iş ilişkileri,Toplu iş sözleşmesi,Özgeçmiş hazırlama (Application Tracking Systems, Europass); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsan kaynaklarıyla ilgili temel kavramları özetler.1, 10, 12, 14, 2, 21, 3A
İş analizi, iş tanımı ve iş ilanı kavramlarını örnek durumlarda kullanır.1, 10, 12, 14, 2, 21, 3A
Çalışanlara yönelik eğitim ve gelişim programlarının özelliklerini sınıflandırır.1, 10, 12, 14, 2, 21, 3A
İnsan kaynakları yönetim stratejilerini ve ücretlendirme politikalarını örnek durumlarda kullanır.1, 10, 12, 14, 2, 21, 3A
Olumlu çalışan ilişkileri geliştirme, özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş değerlendirmeyle ilgili kavramları özetler.1, 10, 12, 14, 2, 21, 3A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, günümüzde insan kaynaklarıDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
2İşgücünde fırsat eşitliği ve çeşitlilikDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
3İK StratejileriDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
4İş analizi ve yetenek yönetimiDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
5Personnel planning and recruitmentDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
6Çalışan seçimiDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
7Eğitim ve gelişimDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
8Performans yönetimi ve değerlendirmeDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
9Kariyer yönetimiDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
10Compensation plansDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
11Çalışanlara sağlanan faydalarDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
12Olumlu iş ilişkileriDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
13Toplu iş sözleşmesiDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
14Özgeçmiş hazırlama (Application Tracking Systems, Europass)Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler
Kaynak
Dessler, G. (2020a). Fundamentals of human resource management (5th Edition. ed.). Pearson. Dessler, G. (2020b). Human resource management (16th ed.). Pearson. Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). Organizational behavior (15 ed.). Pearson Education Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Ders Saati14456
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)192
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(192/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere işletmelerdeki insan kaynakları departmanlarının yönetimi ve görevleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders, öğrencilere iş dünyasındaki değişen dinamiklere uyum sağlamak, insan kaynakları stratejilerini anlamak ve etkili bir şekilde uygulamak için gerekli olan kavramları, teorileri ve uygulamaları içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, günümüzde insan kaynakları,İşgücünde fırsat eşitliği ve çeşitlilik,İK Stratejileri,İş analizi ve yetenek yönetimi,Personnel planning and recruitment,Çalışan seçimi,Eğitim ve gelişim,Performans yönetimi ve değerlendirme,Kariyer yönetimi,Compensation plans,Çalışanlara sağlanan faydalar,Olumlu iş ilişkileri,Toplu iş sözleşmesi,Özgeçmiş hazırlama (Application Tracking Systems, Europass); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsan kaynaklarıyla ilgili temel kavramları özetler.1, 10, 12, 14, 2, 21, 3A
İş analizi, iş tanımı ve iş ilanı kavramlarını örnek durumlarda kullanır.1, 10, 12, 14, 2, 21, 3A
Çalışanlara yönelik eğitim ve gelişim programlarının özelliklerini sınıflandırır.1, 10, 12, 14, 2, 21, 3A
İnsan kaynakları yönetim stratejilerini ve ücretlendirme politikalarını örnek durumlarda kullanır.1, 10, 12, 14, 2, 21, 3A
Olumlu çalışan ilişkileri geliştirme, özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş değerlendirmeyle ilgili kavramları özetler.1, 10, 12, 14, 2, 21, 3A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, günümüzde insan kaynaklarıDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
2İşgücünde fırsat eşitliği ve çeşitlilikDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
3İK StratejileriDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
4İş analizi ve yetenek yönetimiDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
5Personnel planning and recruitmentDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
6Çalışan seçimiDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
7Eğitim ve gelişimDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
8Performans yönetimi ve değerlendirmeDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
9Kariyer yönetimiDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
10Compensation plansDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
11Çalışanlara sağlanan faydalarDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
12Olumlu iş ilişkileriDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
13Toplu iş sözleşmesiDessler (2020 a,b) ilgili bölümler
14Özgeçmiş hazırlama (Application Tracking Systems, Europass)Dessler (2020 a,b) ilgili bölümler
Kaynak
Dessler, G. (2020a). Fundamentals of human resource management (5th Edition. ed.). Pearson. Dessler, G. (2020b). Human resource management (16th ed.). Pearson. Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). Organizational behavior (15 ed.). Pearson Education Inc.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07