Öğrenme güçlüğünün özellikleri, dil ve işlem açıklarını vurgulayarak akademik başarı ve sosyal ilişkilere nasıl müdahale ettiklerini; okuma engelli, yazma engelli, matematik engelli; öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler için değerlendirme ve müdahale yaklaşımları.
Dersin İçeriği
Bu ders; Müfredat
Temel kavramlar
,Öğrenme Güçlüğüne Giriş ve Öğrenme Güçlüğü,Engellilik Modelleri,Öğrenme Güçlüğünde Yaşam Evresi Perspektifi,Öğrenme Güçlüğünde Kişi Merkezli Yaklaşım,Öğrenme Güçlüğü olan Öğrencileri Öğretmek,Öğrenme Güçlükleri
Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri,Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,Yazma ve Matematik ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,DEHB,Grup Çalışması,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler,
Öğrenme güçlüğü alanındaki felsefi, tarihi ve güncel eğilimleri anlayabilir.
5, 9
A
Öğrenme güçlüğünün özelliklerini tanımlayabilir.
5, 9
A
Öğrenme güçlüğünün çeşitlerini ve yaygınlığını özetleyebilir.
5, 9
A
Öğrenme güçlüğünün nedenlerini tanımlayabilir.
5, 9
A
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere empati ve bakış açısı geliştirebilir.
5, 9
A
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin dil, bilişsel, akademik, sosyal ve davranışsal özelliklerini anlayabilir.
5, 9
A
DEHB, disleksi ve olası tedavi seçenekleri de dahil olmak üzere spesifik öğrenme güçlüğü ve/veya öğrenme probleminin etiyolojisini bilir.
5, 9
A
Öğrenme güçlüğü çeken çocukların ve gençlerin değerlendirilmesiyle ilgili özel terminolojiyi bilir.
5, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Müfredat
Temel kavramlar
Ders Okuması
2
Öğrenme Güçlüğüne Giriş ve Öğrenme Güçlüğü
Ders Okuması
3
Engellilik Modelleri
Ders Okuması
4
Öğrenme Güçlüğünde Yaşam Evresi Perspektifi
Ders Okuması
5
Öğrenme Güçlüğünde Kişi Merkezli Yaklaşım
Ders Okuması
6
Öğrenme Güçlüğü olan Öğrencileri Öğretmek
Ders Okuması
7
Öğrenme Güçlükleri
Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri
Ders Okuması
8
Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler
Ders Okuması
9
Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler
Ders Okuması
10
Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler
Ders Okuması
11
Yazma ve Matematik ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler
Ders Okuması
12
DEHB
Ders Okuması
13
Grup Çalışması
Ders Okuması
14
Grup Çalışması
Ders Okuması
Kaynak
Key Concepts in Learning Disabilities
edited by Pat Talbot, Geoff Astbury, Tom Mason 2010 Sage Publication
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
4
4
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Cavit YEŞİLDAĞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrenme güçlüğünün özellikleri, dil ve işlem açıklarını vurgulayarak akademik başarı ve sosyal ilişkilere nasıl müdahale ettiklerini; okuma engelli, yazma engelli, matematik engelli; öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler için değerlendirme ve müdahale yaklaşımları.
Dersin İçeriği
Bu ders; Müfredat
Temel kavramlar
,Öğrenme Güçlüğüne Giriş ve Öğrenme Güçlüğü,Engellilik Modelleri,Öğrenme Güçlüğünde Yaşam Evresi Perspektifi,Öğrenme Güçlüğünde Kişi Merkezli Yaklaşım,Öğrenme Güçlüğü olan Öğrencileri Öğretmek,Öğrenme Güçlükleri
Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri,Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,Yazma ve Matematik ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,DEHB,Grup Çalışması,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler,
Öğrenme güçlüğü alanındaki felsefi, tarihi ve güncel eğilimleri anlayabilir.
5, 9
A
Öğrenme güçlüğünün özelliklerini tanımlayabilir.
5, 9
A
Öğrenme güçlüğünün çeşitlerini ve yaygınlığını özetleyebilir.
5, 9
A
Öğrenme güçlüğünün nedenlerini tanımlayabilir.
5, 9
A
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere empati ve bakış açısı geliştirebilir.
5, 9
A
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin dil, bilişsel, akademik, sosyal ve davranışsal özelliklerini anlayabilir.
5, 9
A
DEHB, disleksi ve olası tedavi seçenekleri de dahil olmak üzere spesifik öğrenme güçlüğü ve/veya öğrenme probleminin etiyolojisini bilir.
5, 9
A
Öğrenme güçlüğü çeken çocukların ve gençlerin değerlendirilmesiyle ilgili özel terminolojiyi bilir.
5, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Müfredat
Temel kavramlar
Ders Okuması
2
Öğrenme Güçlüğüne Giriş ve Öğrenme Güçlüğü
Ders Okuması
3
Engellilik Modelleri
Ders Okuması
4
Öğrenme Güçlüğünde Yaşam Evresi Perspektifi
Ders Okuması
5
Öğrenme Güçlüğünde Kişi Merkezli Yaklaşım
Ders Okuması
6
Öğrenme Güçlüğü olan Öğrencileri Öğretmek
Ders Okuması
7
Öğrenme Güçlükleri
Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri
Ders Okuması
8
Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler
Ders Okuması
9
Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler
Ders Okuması
10
Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler
Ders Okuması
11
Yazma ve Matematik ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler
Ders Okuması
12
DEHB
Ders Okuması
13
Grup Çalışması
Ders Okuması
14
Grup Çalışması
Ders Okuması
Kaynak
Key Concepts in Learning Disabilities
edited by Pat Talbot, Geoff Astbury, Tom Mason 2010 Sage Publication
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.