Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Cavit YEŞİLDAĞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenme güçlüğünün özellikleri, dil ve işlem açıklarını vurgulayarak akademik başarı ve sosyal ilişkilere nasıl müdahale ettiklerini; okuma engelli, yazma engelli, matematik engelli; öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler için değerlendirme ve müdahale yaklaşımları.
Dersin İçeriğiBu ders; Müfredat
Temel kavramlar
,Öğrenme Güçlüğüne Giriş ve Öğrenme Güçlüğü,Engellilik Modelleri,Öğrenme Güçlüğünde Yaşam Evresi Perspektifi,Öğrenme Güçlüğünde Kişi Merkezli Yaklaşım,Öğrenme Güçlüğü olan Öğrencileri Öğretmek,Öğrenme Güçlükleri
Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri,Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,Yazma ve Matematik ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,DEHB,Grup Çalışması,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler,
Öğrenme güçlüğü alanındaki felsefi, tarihi ve güncel eğilimleri anlayabilir.5, 9A
Öğrenme güçlüğünün özelliklerini tanımlayabilir.5, 9A
Öğrenme güçlüğünün çeşitlerini ve yaygınlığını özetleyebilir.5, 9A
Öğrenme güçlüğünün nedenlerini tanımlayabilir.5, 9A
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere empati ve bakış açısı geliştirebilir.5, 9A
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin dil, bilişsel, akademik, sosyal ve davranışsal özelliklerini anlayabilir.5, 9A
DEHB, disleksi ve olası tedavi seçenekleri de dahil olmak üzere spesifik öğrenme güçlüğü ve/veya öğrenme probleminin etiyolojisini bilir.5, 9A
Öğrenme güçlüğü çeken çocukların ve gençlerin değerlendirilmesiyle ilgili özel terminolojiyi bilir.5, 9A
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müfredat
Temel kavramlar
Ders Okuması
2Öğrenme Güçlüğüne Giriş ve Öğrenme GüçlüğüDers Okuması
3Engellilik ModelleriDers Okuması
4Öğrenme Güçlüğünde Yaşam Evresi PerspektifiDers Okuması
5Öğrenme Güçlüğünde Kişi Merkezli YaklaşımDers Okuması
6Öğrenme Güçlüğü olan Öğrencileri ÖğretmekDers Okuması
7Öğrenme Güçlükleri
Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri
Ders Okuması
8Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan ÖğrencilerDers Okuması
9Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan ÖğrencilerDers Okuması
10Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan ÖğrencilerDers Okuması
11Yazma ve Matematik ile İlgili Zorluklar Yaşayan ÖğrencilerDers Okuması
12DEHBDers Okuması
13Grup ÇalışmasıDers Okuması
14Grup ÇalışmasıDers Okuması
Kaynak
Key Concepts in Learning Disabilities edited by Pat Talbot, Geoff Astbury, Tom Mason 2010 Sage Publication

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Cavit YEŞİLDAĞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenme güçlüğünün özellikleri, dil ve işlem açıklarını vurgulayarak akademik başarı ve sosyal ilişkilere nasıl müdahale ettiklerini; okuma engelli, yazma engelli, matematik engelli; öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler için değerlendirme ve müdahale yaklaşımları.
Dersin İçeriğiBu ders; Müfredat
Temel kavramlar
,Öğrenme Güçlüğüne Giriş ve Öğrenme Güçlüğü,Engellilik Modelleri,Öğrenme Güçlüğünde Yaşam Evresi Perspektifi,Öğrenme Güçlüğünde Kişi Merkezli Yaklaşım,Öğrenme Güçlüğü olan Öğrencileri Öğretmek,Öğrenme Güçlükleri
Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri,Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,Yazma ve Matematik ile İlgili Zorluklar Yaşayan Öğrenciler,DEHB,Grup Çalışması,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler,
Öğrenme güçlüğü alanındaki felsefi, tarihi ve güncel eğilimleri anlayabilir.5, 9A
Öğrenme güçlüğünün özelliklerini tanımlayabilir.5, 9A
Öğrenme güçlüğünün çeşitlerini ve yaygınlığını özetleyebilir.5, 9A
Öğrenme güçlüğünün nedenlerini tanımlayabilir.5, 9A
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere empati ve bakış açısı geliştirebilir.5, 9A
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin dil, bilişsel, akademik, sosyal ve davranışsal özelliklerini anlayabilir.5, 9A
DEHB, disleksi ve olası tedavi seçenekleri de dahil olmak üzere spesifik öğrenme güçlüğü ve/veya öğrenme probleminin etiyolojisini bilir.5, 9A
Öğrenme güçlüğü çeken çocukların ve gençlerin değerlendirilmesiyle ilgili özel terminolojiyi bilir.5, 9A
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müfredat
Temel kavramlar
Ders Okuması
2Öğrenme Güçlüğüne Giriş ve Öğrenme GüçlüğüDers Okuması
3Engellilik ModelleriDers Okuması
4Öğrenme Güçlüğünde Yaşam Evresi PerspektifiDers Okuması
5Öğrenme Güçlüğünde Kişi Merkezli YaklaşımDers Okuması
6Öğrenme Güçlüğü olan Öğrencileri ÖğretmekDers Okuması
7Öğrenme Güçlükleri
Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri
Ders Okuması
8Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan ÖğrencilerDers Okuması
9Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan ÖğrencilerDers Okuması
10Okuma ile İlgili Zorluklar Yaşayan ÖğrencilerDers Okuması
11Yazma ve Matematik ile İlgili Zorluklar Yaşayan ÖğrencilerDers Okuması
12DEHBDers Okuması
13Grup ÇalışmasıDers Okuması
14Grup ÇalışmasıDers Okuması
Kaynak
Key Concepts in Learning Disabilities edited by Pat Talbot, Geoff Astbury, Tom Mason 2010 Sage Publication

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07