Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Betim Neyran CAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenci şunları yapabilecek: 1.1 Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir pasajın anlamını tespit etme. 1.2 Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri tanıma. 1.3 Bir metinde sunulan fikirleri, onların mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini belirleyerek değerlendirme. 1.4 Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek değerlendirme. Bir metindeki gerçekler ve görüşler arasındaki farkı ayırt etme. 2.1 Dilsel özelliklerinin ve edebi araçlarının analizi yoluyla edebi metnin tonunu, modunu ve sesini tanımlama. 2.2 Bir edebi metnin temasını ve biçimsel unsurlar tarafından somutlaşan biçimlerini tanımlama. 2.3 Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlama ve analiz etme. 3.1 Yabancı kelimeleri tanımlama. 3.2 Gerçekleri bulma ve bir metnin ayrıntılarını ayırt etme. 3.3 Bir metinden belirli bilgileri ve detayları saklama.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı, ders kuralları ,Okuma Parçası 1: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 2: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 3: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 4: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 5: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 6: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Alıştırma ve değerlendirme,Okuma Parçası 7: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 8: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 9: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 10: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 11: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Konu Tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yabancı Dil 2 dersi öğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini iyileştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirmeci kavrayışlarını arttırmak, kelime becerilerini genişletmek ve akademik disiplinlerarası kullanmak üzere etkili çalışma stratejileri edinmeleri için tasarlanmıştır. 10, 16, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı, ders kuralları İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
2Okuma Parçası 1: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
3Okuma Parçası 2: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
4Okuma Parçası 3: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
5Okuma Parçası 4: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
6Okuma Parçası 5: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
7Okuma Parçası 6: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
8Alıştırma ve değerlendirmeDers Alıştırmaları
9Okuma Parçası 7: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
10Okuma Parçası 8: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
11Okuma Parçası 9: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
12Okuma Parçası 10: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
13Okuma Parçası 11: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
14Konu TekrarıGenel Değerlendirme
Kaynak
Inside Reading 3 and 4 (2nd edition). Oxford, UK: Oxford University Press.
ders notları, power points sunular, konu ile ilgili web sayfaları, alan ile ilgili akademik makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati326
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı212
Toplam İş Yükü (Saat)30
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(30/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Betim Neyran CAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenci şunları yapabilecek: 1.1 Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir pasajın anlamını tespit etme. 1.2 Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri tanıma. 1.3 Bir metinde sunulan fikirleri, onların mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini belirleyerek değerlendirme. 1.4 Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek değerlendirme. Bir metindeki gerçekler ve görüşler arasındaki farkı ayırt etme. 2.1 Dilsel özelliklerinin ve edebi araçlarının analizi yoluyla edebi metnin tonunu, modunu ve sesini tanımlama. 2.2 Bir edebi metnin temasını ve biçimsel unsurlar tarafından somutlaşan biçimlerini tanımlama. 2.3 Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlama ve analiz etme. 3.1 Yabancı kelimeleri tanımlama. 3.2 Gerçekleri bulma ve bir metnin ayrıntılarını ayırt etme. 3.3 Bir metinden belirli bilgileri ve detayları saklama.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı, ders kuralları ,Okuma Parçası 1: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 2: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 3: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 4: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 5: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 6: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Alıştırma ve değerlendirme,Okuma Parçası 7: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 8: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 9: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 10: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Okuma Parçası 11: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma ,Konu Tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yabancı Dil 2 dersi öğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini iyileştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirmeci kavrayışlarını arttırmak, kelime becerilerini genişletmek ve akademik disiplinlerarası kullanmak üzere etkili çalışma stratejileri edinmeleri için tasarlanmıştır. 10, 16, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı, ders kuralları İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
2Okuma Parçası 1: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
3Okuma Parçası 2: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
4Okuma Parçası 3: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
5Okuma Parçası 4: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
6Okuma Parçası 5: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
7Okuma Parçası 6: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
8Alıştırma ve değerlendirmeDers Alıştırmaları
9Okuma Parçası 7: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
10Okuma Parçası 8: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
11Okuma Parçası 9: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
12Okuma Parçası 10: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
13Okuma Parçası 11: Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma İlgili alan için ön kelime çalışma yapılması; atanan kısımların ön okumasının yapılması
14Konu TekrarıGenel Değerlendirme
Kaynak
Inside Reading 3 and 4 (2nd edition). Oxford, UK: Oxford University Press.
ders notları, power points sunular, konu ile ilgili web sayfaları, alan ile ilgili akademik makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07