Bu ders, öğrencilerin akademik düzeyde okuma becerilerinin geliştirilmesine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Edebi ve eleştirel anlama becerilerini, kelime bilgisini geliştirme ve okuma verimliliğini içerir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanısal Test,Psikolojik Danışmanlık,Mimarlık ve Tarih,Kentsel Planlama / Mega şehirler,Halk Sağlığı,Sanat ve Tasarım,Hareketli Bedenler,Ara Sınav,Sınav hakkında geri bildirim ve blog sayfası oluşturma,Mühendislik,Sinirbilim,Açık Zihin,Psikoloji - Çocuk Hastalıkları,Blog Sayfası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğreciler metnin nasıl yapılandırıldığını bilir.
10, 37, 6, 9
A, F
Bir metne uygun kelime stratejilerini kullanabilir ve bir metindeki fikirler arasındaki bağı tanıyabilir.
10: Tartışma Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanısal Test
İlgili kelime çalışması
2
Psikolojik Danışmanlık
İlgili kelime çalışması
3
Mimarlık ve Tarih
İlgili kelime çalışması
4
Kentsel Planlama / Mega şehirler
İlgili kelime çalışması
5
Halk Sağlığı
İlgili kelime çalışması
6
Sanat ve Tasarım
İlgili kelime çalışması
7
Hareketli Bedenler
İlgili kelime çalışması
8
Ara Sınav
Genel çalışma
9
Sınav hakkında geri bildirim ve blog sayfası oluşturma
İlgili kelime çalışması
10
Mühendislik
İlgili kelime çalışması
11
Sinirbilim
İlgili kelime çalışması
12
Açık Zihin
İlgili kelime çalışması
13
Psikoloji - Çocuk Hastalıkları
İlgili kelime çalışması
14
Blog Sayfası
İlgili kelime çalışması
Kaynak
Inside Reading 3 and 4 (2nd edition). Oxford, UK: Oxford
University Press.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
2
28
56
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
96
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(96/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YABANCI DİL I
-
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Genel Kültür
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Betim Neyran CAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin akademik düzeyde okuma becerilerinin geliştirilmesine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Edebi ve eleştirel anlama becerilerini, kelime bilgisini geliştirme ve okuma verimliliğini içerir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanısal Test,Psikolojik Danışmanlık,Mimarlık ve Tarih,Kentsel Planlama / Mega şehirler,Halk Sağlığı,Sanat ve Tasarım,Hareketli Bedenler,Ara Sınav,Sınav hakkında geri bildirim ve blog sayfası oluşturma,Mühendislik,Sinirbilim,Açık Zihin,Psikoloji - Çocuk Hastalıkları,Blog Sayfası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğreciler metnin nasıl yapılandırıldığını bilir.
10, 37, 6, 9
A, F
Bir metne uygun kelime stratejilerini kullanabilir ve bir metindeki fikirler arasındaki bağı tanıyabilir.