Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin YardımcılarıÖğr.Gör. SERPİL AYDIN
Dersin AmacıYardımcı bir araç olarak bilgisayarı etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları konusunda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve Dersin Tanıtımı
Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Bilgisayar Tarihi
,Donanım ve Çevre Birimleri,Sayı Sistemleri,Bilgisayar İşletim Sistemleri,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Sosyal Paylaşım Sistemlerinin Kullanımı,Web Tasarım,E-Ticaret,MS Word 2010,MS Excel 2010,MS Excel 2010,MS PowerPoint 2010,MS OneNote - MS Publisher 2010,Veritabanları ve MS Access 2010-Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi teknolojisi araçlarını tanır ve etkin bir biçimde kullanabilmesi17, 6, 8, 9A, H
Ofis programlarını kullanarak sunum hazırlar, sözcük işlemcileri kullanabilmesi14, 16, 17, 6, 8, 9A, H
Uluslararası literatüre erişebileceği kütüphane veri tabanı programlarını kullanabilmesi17, 6, 9A
Çağdaş bir birey ve meslek üyesi olmasını sağlayacak bilgi teknolojilerinin genel kültür bilgisine sahip olabilmesi17, 9A
Hesaplama, tablo ve veri grafikleri oluşturarak yazılı ve sözlü olarak kendini ifade edebilmesi17, 6, 8, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve Dersin Tanıtımı
Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Bilgisayar Tarihi
3. Kaynağın 2-20. sayfalarının incelenmesi
2Donanım ve Çevre Birimleri1.Kaynak 1-25. sayfalarının incelenmesi
3Sayı Sistemleri4. Kaynak 2-28. sayfalarının incelenmesi
4Bilgisayar İşletim Sistemleri1.Kaynak 43-301. sayfalarının incelenmesi
5Bilgisayar Ağları ve İnternet1.Kaynak 303-322. sayfalarının incelenmesi
6Sosyal Paylaşım Sistemlerinin Kullanımı3.Kaynak 138-161. sayfalarının incelenmesi
7Web Tasarım4. Kaynak 30-50. sayfalarının incelenmesi
8E-Ticaret4. Kaynak 140-163. sayfalarının incelenmesi
9MS Word 20101.Kaynak 323-483 ve 2. Kaynak s. 37-75. sayfalarının incelenmesi
10MS Excel 20101.Kaynak 485-636 ve 2.Kaynak 119-147 sayfalarının incelenmesi
11MS Excel 20101.Kaynak 485-636 ve 2.Kaynak 119-147. sayfalarının incelenmesi
12MS PowerPoint 20101.Kaynak 767-797. Ve 2.Kaynak 79-117. sayfalarının incelenmesi
13MS OneNote - MS Publisher 20102.Kaynak 155-182. sayfalarının incelenmesi
14Veritabanları ve MS Access 2010-Dersin Değerlendirilmesi1.Kaynak 637-764. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
Ders notu derste verilecektir.
1. Yeni Başlayanlar için Bilgisayar (2011) (Windows 7-Office 2010)- Osman Gürkan- Nirvana Yayınları, Ekim (2. Baskı) 2.Microsoft Office 2010 Hızlı Bakış- Hayrettin Üçüncü- Morpa Ofset. 3.Temel Bilgi Teknolojileri I- (2015). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları 4.Temel Bilgi Teknolojileri II- (2013). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
X
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
X
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin YardımcılarıÖğr.Gör. SERPİL AYDIN
Dersin AmacıYardımcı bir araç olarak bilgisayarı etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları konusunda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve Dersin Tanıtımı
Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Bilgisayar Tarihi
,Donanım ve Çevre Birimleri,Sayı Sistemleri,Bilgisayar İşletim Sistemleri,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Sosyal Paylaşım Sistemlerinin Kullanımı,Web Tasarım,E-Ticaret,MS Word 2010,MS Excel 2010,MS Excel 2010,MS PowerPoint 2010,MS OneNote - MS Publisher 2010,Veritabanları ve MS Access 2010-Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi teknolojisi araçlarını tanır ve etkin bir biçimde kullanabilmesi17, 6, 8, 9A, H
Ofis programlarını kullanarak sunum hazırlar, sözcük işlemcileri kullanabilmesi14, 16, 17, 6, 8, 9A, H
Uluslararası literatüre erişebileceği kütüphane veri tabanı programlarını kullanabilmesi17, 6, 9A
Çağdaş bir birey ve meslek üyesi olmasını sağlayacak bilgi teknolojilerinin genel kültür bilgisine sahip olabilmesi17, 9A
Hesaplama, tablo ve veri grafikleri oluşturarak yazılı ve sözlü olarak kendini ifade edebilmesi17, 6, 8, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve Dersin Tanıtımı
Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Bilgisayar Tarihi
3. Kaynağın 2-20. sayfalarının incelenmesi
2Donanım ve Çevre Birimleri1.Kaynak 1-25. sayfalarının incelenmesi
3Sayı Sistemleri4. Kaynak 2-28. sayfalarının incelenmesi
4Bilgisayar İşletim Sistemleri1.Kaynak 43-301. sayfalarının incelenmesi
5Bilgisayar Ağları ve İnternet1.Kaynak 303-322. sayfalarının incelenmesi
6Sosyal Paylaşım Sistemlerinin Kullanımı3.Kaynak 138-161. sayfalarının incelenmesi
7Web Tasarım4. Kaynak 30-50. sayfalarının incelenmesi
8E-Ticaret4. Kaynak 140-163. sayfalarının incelenmesi
9MS Word 20101.Kaynak 323-483 ve 2. Kaynak s. 37-75. sayfalarının incelenmesi
10MS Excel 20101.Kaynak 485-636 ve 2.Kaynak 119-147 sayfalarının incelenmesi
11MS Excel 20101.Kaynak 485-636 ve 2.Kaynak 119-147. sayfalarının incelenmesi
12MS PowerPoint 20101.Kaynak 767-797. Ve 2.Kaynak 79-117. sayfalarının incelenmesi
13MS OneNote - MS Publisher 20102.Kaynak 155-182. sayfalarının incelenmesi
14Veritabanları ve MS Access 2010-Dersin Değerlendirilmesi1.Kaynak 637-764. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
Ders notu derste verilecektir.
1. Yeni Başlayanlar için Bilgisayar (2011) (Windows 7-Office 2010)- Osman Gürkan- Nirvana Yayınları, Ekim (2. Baskı) 2.Microsoft Office 2010 Hızlı Bakış- Hayrettin Üçüncü- Morpa Ofset. 3.Temel Bilgi Teknolojileri I- (2015). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları 4.Temel Bilgi Teknolojileri II- (2013). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
X
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
X
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/04/2022 - 11:59Son Güncelleme Tarihi: 27/03/2023 - 12:00