Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. SERPİL AYDIN |
Dersin Amacı | Yardımcı bir araç olarak bilgisayarı etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları konusunda bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve Dersin Tanıtımı Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Bilgisayar Tarihi ,Donanım ve Çevre Birimleri,Sayı Sistemleri,Bilgisayar İşletim Sistemleri,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Sosyal Paylaşım Sistemlerinin Kullanımı,Web Tasarım,E-Ticaret,MS Word 2010,MS Excel 2010,MS Excel 2010,MS PowerPoint 2010,MS OneNote - MS Publisher 2010,Veritabanları ve MS Access 2010-Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi teknolojisi araçlarını tanır ve etkin bir biçimde kullanabilmesi | 17, 6, 8, 9 | A, H |
Ofis programlarını kullanarak sunum hazırlar, sözcük işlemcileri kullanabilmesi | 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A, H |
Uluslararası literatüre erişebileceği kütüphane veri tabanı programlarını kullanabilmesi | 17, 6, 9 | A |
Çağdaş bir birey ve meslek üyesi olmasını sağlayacak bilgi teknolojilerinin genel kültür bilgisine sahip olabilmesi | 17, 9 | A |
Hesaplama, tablo ve veri grafikleri oluşturarak yazılı ve sözlü olarak kendini ifade edebilmesi | 17, 6, 8, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Bilgisayar Tarihi | 3. Kaynağın 2-20. sayfalarının incelenmesi |
2 | Donanım ve Çevre Birimleri | 1.Kaynak 1-25. sayfalarının incelenmesi |
3 | Sayı Sistemleri | 4. Kaynak 2-28. sayfalarının incelenmesi |
4 | Bilgisayar İşletim Sistemleri | 1.Kaynak 43-301. sayfalarının incelenmesi |
5 | Bilgisayar Ağları ve İnternet | 1.Kaynak 303-322. sayfalarının incelenmesi |
6 | Sosyal Paylaşım Sistemlerinin Kullanımı | 3.Kaynak 138-161. sayfalarının incelenmesi |
7 | Web Tasarım | 4. Kaynak 30-50. sayfalarının incelenmesi |
8 | E-Ticaret | 4. Kaynak 140-163. sayfalarının incelenmesi |
9 | MS Word 2010 | 1.Kaynak 323-483 ve 2. Kaynak s. 37-75. sayfalarının incelenmesi |
10 | MS Excel 2010 | 1.Kaynak 485-636 ve 2.Kaynak 119-147 sayfalarının incelenmesi |
11 | MS Excel 2010 | 1.Kaynak 485-636 ve 2.Kaynak 119-147. sayfalarının incelenmesi |
12 | MS PowerPoint 2010 | 1.Kaynak 767-797. Ve 2.Kaynak 79-117. sayfalarının incelenmesi |
13 | MS OneNote - MS Publisher 2010 | 2.Kaynak 155-182. sayfalarının incelenmesi |
14 | Veritabanları ve MS Access 2010-Dersin Değerlendirilmesi | 1.Kaynak 637-764. sayfalarının incelenmesi |
Kaynak |
Ders notu derste verilecektir. |
1. Yeni Başlayanlar için Bilgisayar (2011) (Windows 7-Office 2010)- Osman Gürkan- Nirvana Yayınları, Ekim (2. Baskı) 2.Microsoft Office 2010 Hızlı Bakış- Hayrettin Üçüncü- Morpa Ofset. 3.Temel Bilgi Teknolojileri I- (2015). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları 4.Temel Bilgi Teknolojileri II- (2013). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | X | |||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | ||||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. SERPİL AYDIN |
Dersin Amacı | Yardımcı bir araç olarak bilgisayarı etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları konusunda bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve Dersin Tanıtımı Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Bilgisayar Tarihi ,Donanım ve Çevre Birimleri,Sayı Sistemleri,Bilgisayar İşletim Sistemleri,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Sosyal Paylaşım Sistemlerinin Kullanımı,Web Tasarım,E-Ticaret,MS Word 2010,MS Excel 2010,MS Excel 2010,MS PowerPoint 2010,MS OneNote - MS Publisher 2010,Veritabanları ve MS Access 2010-Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi teknolojisi araçlarını tanır ve etkin bir biçimde kullanabilmesi | 17, 6, 8, 9 | A, H |
Ofis programlarını kullanarak sunum hazırlar, sözcük işlemcileri kullanabilmesi | 14, 16, 17, 6, 8, 9 | A, H |
Uluslararası literatüre erişebileceği kütüphane veri tabanı programlarını kullanabilmesi | 17, 6, 9 | A |
Çağdaş bir birey ve meslek üyesi olmasını sağlayacak bilgi teknolojilerinin genel kültür bilgisine sahip olabilmesi | 17, 9 | A |
Hesaplama, tablo ve veri grafikleri oluşturarak yazılı ve sözlü olarak kendini ifade edebilmesi | 17, 6, 8, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Bilgisayar Tarihi | 3. Kaynağın 2-20. sayfalarının incelenmesi |
2 | Donanım ve Çevre Birimleri | 1.Kaynak 1-25. sayfalarının incelenmesi |
3 | Sayı Sistemleri | 4. Kaynak 2-28. sayfalarının incelenmesi |
4 | Bilgisayar İşletim Sistemleri | 1.Kaynak 43-301. sayfalarının incelenmesi |
5 | Bilgisayar Ağları ve İnternet | 1.Kaynak 303-322. sayfalarının incelenmesi |
6 | Sosyal Paylaşım Sistemlerinin Kullanımı | 3.Kaynak 138-161. sayfalarının incelenmesi |
7 | Web Tasarım | 4. Kaynak 30-50. sayfalarının incelenmesi |
8 | E-Ticaret | 4. Kaynak 140-163. sayfalarının incelenmesi |
9 | MS Word 2010 | 1.Kaynak 323-483 ve 2. Kaynak s. 37-75. sayfalarının incelenmesi |
10 | MS Excel 2010 | 1.Kaynak 485-636 ve 2.Kaynak 119-147 sayfalarının incelenmesi |
11 | MS Excel 2010 | 1.Kaynak 485-636 ve 2.Kaynak 119-147. sayfalarının incelenmesi |
12 | MS PowerPoint 2010 | 1.Kaynak 767-797. Ve 2.Kaynak 79-117. sayfalarının incelenmesi |
13 | MS OneNote - MS Publisher 2010 | 2.Kaynak 155-182. sayfalarının incelenmesi |
14 | Veritabanları ve MS Access 2010-Dersin Değerlendirilmesi | 1.Kaynak 637-764. sayfalarının incelenmesi |
Kaynak |
Ders notu derste verilecektir. |
1. Yeni Başlayanlar için Bilgisayar (2011) (Windows 7-Office 2010)- Osman Gürkan- Nirvana Yayınları, Ekim (2. Baskı) 2.Microsoft Office 2010 Hızlı Bakış- Hayrettin Üçüncü- Morpa Ofset. 3.Temel Bilgi Teknolojileri I- (2015). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları 4.Temel Bilgi Teknolojileri II- (2013). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | X | |||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | ||||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |