Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İNGİLİZCE I 4+0 4 4,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İng
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler Öğr.Gör. Müge SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilerin, İngilizcenin temel yapı ve kelimelerini öğrenmeleri ve kendilerini ifade edebilmeleridir.
Dersin İçeriği Bu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) ,Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını karşılaştırabilecektir. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
1.1. sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca anlatır. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
1.2. İngilizce basit diyalogları yorumlar. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
1.3. Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
2. Dili kullanarak kendi alanındaki çalışmaları değerlendirebilecektir. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması listeler. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
2.3. Alanıyla makaleleri kullanır. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanılabilecektir. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makaleleri İngilizce olarak aktarır. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
3.2. İngilizce uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
3.3. İngilizceyi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, C: Ödev
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
2 Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
3 Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
4 Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
5 People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
6 People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
7 People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
8 Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
9 Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
10 Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
11 Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
12 Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
13 The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
14 The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
Kaynaklar
Ders notları haftalık olarak görevli okutman tarafından kırtasiyeye bırakılacaktır.
Speakout 2nd Edition, Pearson Publications, 2015, ISBN:978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
0
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
0
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
0
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
0
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
0
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
0
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
0
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
0
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
0
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
0
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
0
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
0
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
0
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
0
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
0
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
0
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
0
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
0
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
0
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
0
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   20
Genel Sınavın Başarıya Oranı   80
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 4 56
Rehberli Problem Çözme 14 2 28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 21 21
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 21 21
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 4,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu