Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ECZANEDE PAZARLAMA VE SATIŞ YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEczanede doğru satış ve pazarlama tekniklerinin nasıl kullanılabileceğini ve bunun etkilerinin nasıl olacağını göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Yönetimde temel kavramlar ve eczane yönetiminde satış ve pazarlamanın önemi,2. T.C. Sağlık Bakanlığı’nın Beşeri Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkındaki Yönetmeliğinde yer alan; eczanede pazarlama ve satış yönetimine dair sınırlılıkların okunması ve değerlendirilmesi,3. Pazarlamada temel kavramlar,4. Eczanede pazarlama yönetimi,5. Eczanede pazarlama yönetimi alanında başarılı bir eczacının derse konuk olarak çağırılması ve eczanede pazarlama yönetimi konusunda vaka çalışmaları yapılması,6. Satışta temel kavramlar,7. Eczanede satış yönetimi,8. Eczanede satış yönetimi alanında başarılı bir eczacının derse konuk olarak çağırılması ve eczanede satış yönetimi konusunda vaka çalışmaları yapılması,9. Uygulamalı SWOT Analiz çalışması,10. Tanzim ve teşhir uygulamalarının eczanede pazarlama ve satış yönetimine etkisi, temel tanzim ve teşhir kuralları, tanzim ve teşhir kategorileri,11. Beden dilinin eczanede pazarlama ve satış yönetimine etkisi, beden dilinde temel hareketlerin anlamları ve beden dilini kullanarak doğru iletişim kurmanın yolları,12. Eczane ürünleri pazarının eczanede pazarlama ve satış yönetimine etkisi ve bu etkinin eczacı tarafından doğru yönetilmesi için nelere dikkat edilmesi gerektiği,13. Eczane ürünleri pazarında deneyimli bir çalışanın derse konuk olarak çağırılması ve eczane pazarının etkilerinin vaka çalışmaları üzerinden anlatılması,14. Eczanede pazarlama ve satış yönetimi ile ilgili güncel makalelerin okunması ve değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yönetim biliminin temel prensiplerini eczanede pazarlama ve satış uygulamaları ile birleştirebilecektir.10, 16, 19, 9E, F
1.1. Yönetim, pazarlama ve satışla ilgili temel kavramları açıklayabilir.16, 19, 9E
1.2. Eczane eczacılığına pazarlama ve satış yönetimini uyarlar.10, 13, 14, 19, 4, 9E, F
1.3. Eczanede iyi pazarlama ve satış yönetimi uygulamalarını örnekler üzerinden karşılaştırır.10, 13, 16, 19, 4, 9E, F
2. Pazarlama ve satış yönetimini güçlendirecek uygulamaları tartışabilecektir.10, 13, 9E, F
2.1. Pazarlama ve satış yönetimini güçlendirecek doğru beden dili kullanımını örnekler.13, 9E
2.2. Pazarlama ve satış yönetimini güçlendirecek bir SWOT Analiz hazırlar.13, 14, 4, 9E
2.3. Eczanede farklı tanzim ve teşhir örneklerini pazarlama ve satış yönetimine göre değerlendirir.13, 19, 2, 9E, F
3. Eczacılık sektöründeki yenilikleri ve güncel bilimsel yayınları eczanede pazarlama ve satış yönetimini geliştirmek için kullanabilecektir.16, 23, 9E, F
3.1. Eczanesinde pazarlama ve satış yönetimini, eczane ürünleri pazarındaki değişimlere göre düzenler.16, 19, 4, 9E, F
3.2. Güncel bilimsel yayınları, eczanesinde pazarlama ve satış yönetimini güçlendirmek amacıyla değerlendirir.10, 14, 19, 9E, F
3.3. Hedefindeki eczanede nasıl bir pazarlama ve satış yönetimi planı hazırlayacağı konusunda tahminde bulunur.13, 14, 19, 2, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Yönetimde temel kavramlar ve eczane yönetiminde satış ve pazarlamanın önemi1
22. T.C. Sağlık Bakanlığı’nın Beşeri Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkındaki Yönetmeliğinde yer alan; eczanede pazarlama ve satış yönetimine dair sınırlılıkların okunması ve değerlendirilmesi1
33. Pazarlamada temel kavramlar1
44. Eczanede pazarlama yönetimi1
55. Eczanede pazarlama yönetimi alanında başarılı bir eczacının derse konuk olarak çağırılması ve eczanede pazarlama yönetimi konusunda vaka çalışmaları yapılması1
66. Satışta temel kavramlar1
77. Eczanede satış yönetimi1
88. Eczanede satış yönetimi alanında başarılı bir eczacının derse konuk olarak çağırılması ve eczanede satış yönetimi konusunda vaka çalışmaları yapılması1
99. Uygulamalı SWOT Analiz çalışması1
1010. Tanzim ve teşhir uygulamalarının eczanede pazarlama ve satış yönetimine etkisi, temel tanzim ve teşhir kuralları, tanzim ve teşhir kategorileri1
1111. Beden dilinin eczanede pazarlama ve satış yönetimine etkisi, beden dilinde temel hareketlerin anlamları ve beden dilini kullanarak doğru iletişim kurmanın yolları1
1212. Eczane ürünleri pazarının eczanede pazarlama ve satış yönetimine etkisi ve bu etkinin eczacı tarafından doğru yönetilmesi için nelere dikkat edilmesi gerektiği1
1313. Eczane ürünleri pazarında deneyimli bir çalışanın derse konuk olarak çağırılması ve eczane pazarının etkilerinin vaka çalışmaları üzerinden anlatılması1
1414. Eczanede pazarlama ve satış yönetimi ile ilgili güncel makalelerin okunması ve değerlendirilmesi1
Kaynak
1. Ders notu öğrenciye verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ECZANEDE PAZARLAMA VE SATIŞ YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEczanede doğru satış ve pazarlama tekniklerinin nasıl kullanılabileceğini ve bunun etkilerinin nasıl olacağını göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Yönetimde temel kavramlar ve eczane yönetiminde satış ve pazarlamanın önemi,2. T.C. Sağlık Bakanlığı’nın Beşeri Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkındaki Yönetmeliğinde yer alan; eczanede pazarlama ve satış yönetimine dair sınırlılıkların okunması ve değerlendirilmesi,3. Pazarlamada temel kavramlar,4. Eczanede pazarlama yönetimi,5. Eczanede pazarlama yönetimi alanında başarılı bir eczacının derse konuk olarak çağırılması ve eczanede pazarlama yönetimi konusunda vaka çalışmaları yapılması,6. Satışta temel kavramlar,7. Eczanede satış yönetimi,8. Eczanede satış yönetimi alanında başarılı bir eczacının derse konuk olarak çağırılması ve eczanede satış yönetimi konusunda vaka çalışmaları yapılması,9. Uygulamalı SWOT Analiz çalışması,10. Tanzim ve teşhir uygulamalarının eczanede pazarlama ve satış yönetimine etkisi, temel tanzim ve teşhir kuralları, tanzim ve teşhir kategorileri,11. Beden dilinin eczanede pazarlama ve satış yönetimine etkisi, beden dilinde temel hareketlerin anlamları ve beden dilini kullanarak doğru iletişim kurmanın yolları,12. Eczane ürünleri pazarının eczanede pazarlama ve satış yönetimine etkisi ve bu etkinin eczacı tarafından doğru yönetilmesi için nelere dikkat edilmesi gerektiği,13. Eczane ürünleri pazarında deneyimli bir çalışanın derse konuk olarak çağırılması ve eczane pazarının etkilerinin vaka çalışmaları üzerinden anlatılması,14. Eczanede pazarlama ve satış yönetimi ile ilgili güncel makalelerin okunması ve değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yönetim biliminin temel prensiplerini eczanede pazarlama ve satış uygulamaları ile birleştirebilecektir.10, 16, 19, 9E, F
1.1. Yönetim, pazarlama ve satışla ilgili temel kavramları açıklayabilir.16, 19, 9E
1.2. Eczane eczacılığına pazarlama ve satış yönetimini uyarlar.10, 13, 14, 19, 4, 9E, F
1.3. Eczanede iyi pazarlama ve satış yönetimi uygulamalarını örnekler üzerinden karşılaştırır.10, 13, 16, 19, 4, 9E, F
2. Pazarlama ve satış yönetimini güçlendirecek uygulamaları tartışabilecektir.10, 13, 9E, F
2.1. Pazarlama ve satış yönetimini güçlendirecek doğru beden dili kullanımını örnekler.13, 9E
2.2. Pazarlama ve satış yönetimini güçlendirecek bir SWOT Analiz hazırlar.13, 14, 4, 9E
2.3. Eczanede farklı tanzim ve teşhir örneklerini pazarlama ve satış yönetimine göre değerlendirir.13, 19, 2, 9E, F
3. Eczacılık sektöründeki yenilikleri ve güncel bilimsel yayınları eczanede pazarlama ve satış yönetimini geliştirmek için kullanabilecektir.16, 23, 9E, F
3.1. Eczanesinde pazarlama ve satış yönetimini, eczane ürünleri pazarındaki değişimlere göre düzenler.16, 19, 4, 9E, F
3.2. Güncel bilimsel yayınları, eczanesinde pazarlama ve satış yönetimini güçlendirmek amacıyla değerlendirir.10, 14, 19, 9E, F
3.3. Hedefindeki eczanede nasıl bir pazarlama ve satış yönetimi planı hazırlayacağı konusunda tahminde bulunur.13, 14, 19, 2, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Yönetimde temel kavramlar ve eczane yönetiminde satış ve pazarlamanın önemi1
22. T.C. Sağlık Bakanlığı’nın Beşeri Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkındaki Yönetmeliğinde yer alan; eczanede pazarlama ve satış yönetimine dair sınırlılıkların okunması ve değerlendirilmesi1
33. Pazarlamada temel kavramlar1
44. Eczanede pazarlama yönetimi1
55. Eczanede pazarlama yönetimi alanında başarılı bir eczacının derse konuk olarak çağırılması ve eczanede pazarlama yönetimi konusunda vaka çalışmaları yapılması1
66. Satışta temel kavramlar1
77. Eczanede satış yönetimi1
88. Eczanede satış yönetimi alanında başarılı bir eczacının derse konuk olarak çağırılması ve eczanede satış yönetimi konusunda vaka çalışmaları yapılması1
99. Uygulamalı SWOT Analiz çalışması1
1010. Tanzim ve teşhir uygulamalarının eczanede pazarlama ve satış yönetimine etkisi, temel tanzim ve teşhir kuralları, tanzim ve teşhir kategorileri1
1111. Beden dilinin eczanede pazarlama ve satış yönetimine etkisi, beden dilinde temel hareketlerin anlamları ve beden dilini kullanarak doğru iletişim kurmanın yolları1
1212. Eczane ürünleri pazarının eczanede pazarlama ve satış yönetimine etkisi ve bu etkinin eczacı tarafından doğru yönetilmesi için nelere dikkat edilmesi gerektiği1
1313. Eczane ürünleri pazarında deneyimli bir çalışanın derse konuk olarak çağırılması ve eczane pazarının etkilerinin vaka çalışmaları üzerinden anlatılması1
1414. Eczanede pazarlama ve satış yönetimi ile ilgili güncel makalelerin okunması ve değerlendirilmesi1
Kaynak
1. Ders notu öğrenciye verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/04/2022 - 11:59Son Güncelleme Tarihi: 27/03/2023 - 12:00