Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYGULAMALAR-Güz Dönemi0+423
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Rashıda Muhammad UMAR, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK, Öğr.Gör. Yıldız TÜRKAYDIN, Dr.Öğr.Üye. Neda TANER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik ziyaretleri, klinik bazda terapötik uygulama ve tedavi uygulamaları ile ilgili bilgi, hastaya doğru yaklaşım, vaka incelemesi, ve hasta eğitimi hakkında yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik eczacılık uygulama demonstrasyonu,Hastane eczacılığı demonstrasyonu ve enfeksiyon riski eğitimi ,Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi I,Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi II,Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi III,Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I,Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II,Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III,Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I,Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II,Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III,Hastane eczanesi ve bağlı birimler I,Hastane eczanesi ve bağlı birimler II,Hastane eczanesi ve bağlı birimler III; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hasta ile ilgili gerekli bilgileri sağlık çalışanlarından ve hasta dosyalarından elde eder.12, 14, 19, 38, 4, 5, 9A, E
2. Hastanın klinik verilerini kullanarak ideal tedavinin belirlenmesine katkı sağlar12, 14, 19, 38, 4, 5, 9A, E
3. Hastanın tedavisinde eksik olan ya da uygunsuz kullanılan ilaçları tespit eder.12, 14, 19, 38, 4, 5, 9A, E
4. Hastanın klinik bilgilerine göre ilaçları için ideal dozları belirler12, 14, 19, 38, 4, 5, 9A, E
5. Vakayı sağlık çalışanlarına anlaşılır şekilde sunar.12, 14, 19, 38, 4, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik eczacılık uygulama demonstrasyonuDemonstrasyon sunumu
2Hastane eczacılığı demonstrasyonu ve enfeksiyon riski eğitimi Demonstrasyon sunumu
3Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi I1, 2, 3, 4, 5, 6
4Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi II1, 2, 3, 4, 5, 6
5Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi III1, 2, 3, 4, 5, 6
6Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I1, 2, 3, 4, 5, 6
7Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II1, 2, 3, 4, 5, 6
8Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III1, 2, 3, 4, 5, 6
9Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I1, 2, 3, 4, 5, 6
10Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II1, 2, 3, 4, 5, 6
11Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III1, 2, 3, 4, 5, 6
12Hastane eczanesi ve bağlı birimler IHasta dosyaları
13Hastane eczanesi ve bağlı birimler IIHasta dosyaları
14Hastane eczanesi ve bağlı birimler IIIHasta dosyaları
Kaynak
1. Hasta dosyaları 2. Demonstrasyon sunumu 3. Kitap: Wells BG (2015) Pharmacotherapy handbook (9th ed.) McGraw Hill, US
4. uptodate.com 5. www.medscape.com 6. www.titck.gov.tr/kubkt

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
X
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
X
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
X
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
X
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
X
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)94
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYGULAMALAR-Güz Dönemi0+423
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Rashıda Muhammad UMAR, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK, Öğr.Gör. Yıldız TÜRKAYDIN, Dr.Öğr.Üye. Neda TANER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik ziyaretleri, klinik bazda terapötik uygulama ve tedavi uygulamaları ile ilgili bilgi, hastaya doğru yaklaşım, vaka incelemesi, ve hasta eğitimi hakkında yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik eczacılık uygulama demonstrasyonu,Hastane eczacılığı demonstrasyonu ve enfeksiyon riski eğitimi ,Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi I,Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi II,Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi III,Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I,Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II,Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III,Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I,Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II,Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III,Hastane eczanesi ve bağlı birimler I,Hastane eczanesi ve bağlı birimler II,Hastane eczanesi ve bağlı birimler III; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hasta ile ilgili gerekli bilgileri sağlık çalışanlarından ve hasta dosyalarından elde eder.12, 14, 19, 38, 4, 5, 9A, E
2. Hastanın klinik verilerini kullanarak ideal tedavinin belirlenmesine katkı sağlar12, 14, 19, 38, 4, 5, 9A, E
3. Hastanın tedavisinde eksik olan ya da uygunsuz kullanılan ilaçları tespit eder.12, 14, 19, 38, 4, 5, 9A, E
4. Hastanın klinik bilgilerine göre ilaçları için ideal dozları belirler12, 14, 19, 38, 4, 5, 9A, E
5. Vakayı sağlık çalışanlarına anlaşılır şekilde sunar.12, 14, 19, 38, 4, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik eczacılık uygulama demonstrasyonuDemonstrasyon sunumu
2Hastane eczacılığı demonstrasyonu ve enfeksiyon riski eğitimi Demonstrasyon sunumu
3Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi I1, 2, 3, 4, 5, 6
4Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi II1, 2, 3, 4, 5, 6
5Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi III1, 2, 3, 4, 5, 6
6Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I1, 2, 3, 4, 5, 6
7Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II1, 2, 3, 4, 5, 6
8Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III1, 2, 3, 4, 5, 6
9Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I1, 2, 3, 4, 5, 6
10Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II1, 2, 3, 4, 5, 6
11Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III1, 2, 3, 4, 5, 6
12Hastane eczanesi ve bağlı birimler IHasta dosyaları
13Hastane eczanesi ve bağlı birimler IIHasta dosyaları
14Hastane eczanesi ve bağlı birimler IIIHasta dosyaları
Kaynak
1. Hasta dosyaları 2. Demonstrasyon sunumu 3. Kitap: Wells BG (2015) Pharmacotherapy handbook (9th ed.) McGraw Hill, US
4. uptodate.com 5. www.medscape.com 6. www.titck.gov.tr/kubkt

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
X
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
X
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
X
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
X
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
X
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/04/2022 - 11:59Son Güncelleme Tarihi: 27/03/2023 - 12:00