Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYardımcı bir araç olarak bilgisayarı etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları konusunda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin tanımı, prezi kullanımı,MS PowerPoint,MS PowerPoint
,MS PowerPoint,MS PowerPoint,MS Word,MS Word,MS Word,MS Excel
,MS Excel,MS Excel,MS Excel,MS OneNote,MS Publisher Dersin değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi teknolojisi araçlarını tanır ve etkin bir biçimde kullanabilmesi17, 6, 8, 9A, H
Ofis programlarını kullanarak sunum hazırlar, sözcük işlemcileri kullanır, hesaplama, tablo ve veri grafikleri oluşturarak yazılı ve sözlü olarak kendini ifade edebilmesi14, 16, 17, 6, 8, 9A, H
Uluslararası literatüre erişebileceği kütüphane veri tabanı programlarını kullanabilmesi 17, 6, 9A
Çağdaş bir birey ve meslek üyesi olmasını sağlayacak bilgi teknolojilerinin genel kültür bilgisine sahip olabilmesi17, 9A
Verinin bilgiye dönüşüm sürecini açıklar ve minimum veri setlerini tanıyabilmesi 17, 6, 9A
Bilgi sisteminin üç temel bileşeni olan bilgisayar ve iletişim teknolojisi, veri tabanı yönetimi ve model yönetimini açıklayabilmesi17, 6, 9A
Veri kalitesinin önemini açıklayabilmesi17, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin tanımı, prezi kullanımıİlgili Ders Notları
2MS PowerPoint2. Kaynağın 79-117 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
3MS PowerPoint
2. Kaynağın 79-117 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
4MS PowerPoint2. Kaynağın 79-117 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
5MS PowerPoint2. Kaynağın 79-117 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
6MS Word2. Kaynağın 37-75 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 22-47 sayfalarının incelenmesi
7MS Word2. Kaynağın 37-75 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 22-47 sayfalarının incelenmesi
8MS Word2. Kaynağın 37-75 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 22-47 sayfalarının incelenmesi
9MS Excel
2.kaynağın 119-147 sayfalarını incelenmesi 3. kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
10MS Excel2.kaynağın 119-147 sayfalarını incelenmesi 3. kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
11MS Excel2.kaynağın 119-147 sayfalarını incelenmesi 3. kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
12MS Excel2.kaynağın 119-147 sayfalarını incelenmesi 3. kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
13MS OneNote2.kaynağın 155-182 sayfalarının incelenmesi
14MS Publisher Dersin değerlendirilmesi
1.kaynağın 637-764 sayfalarının incelenmesi
Kaynak
Ders notu derste verilecektir.
1. Yeni Başlayanlar için Bilgisayar (2011) (Windows 7-Office 2010)- Osman Gürkan- Nirvana Yayınları, Ekim (2. Baskı) 2.Microsoft Office 2010 Hızlı Bakış- Hayrettin Üçüncü- Morpa Ofset. 3.Temel Bilgi Teknolojileri I- (2015). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları 4.Temel Bilgi Teknolojileri II- (2013). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
X
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
X
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1400
Okul Dışı Diğer Faaliyetler100
Proje Sunumu / Seminer100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı100
Ara Sınav ve Hazırlığı133
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)63
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYardımcı bir araç olarak bilgisayarı etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları konusunda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin tanımı, prezi kullanımı,MS PowerPoint,MS PowerPoint
,MS PowerPoint,MS PowerPoint,MS Word,MS Word,MS Word,MS Excel
,MS Excel,MS Excel,MS Excel,MS OneNote,MS Publisher Dersin değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi teknolojisi araçlarını tanır ve etkin bir biçimde kullanabilmesi17, 6, 8, 9A, H
Ofis programlarını kullanarak sunum hazırlar, sözcük işlemcileri kullanır, hesaplama, tablo ve veri grafikleri oluşturarak yazılı ve sözlü olarak kendini ifade edebilmesi14, 16, 17, 6, 8, 9A, H
Uluslararası literatüre erişebileceği kütüphane veri tabanı programlarını kullanabilmesi 17, 6, 9A
Çağdaş bir birey ve meslek üyesi olmasını sağlayacak bilgi teknolojilerinin genel kültür bilgisine sahip olabilmesi17, 9A
Verinin bilgiye dönüşüm sürecini açıklar ve minimum veri setlerini tanıyabilmesi 17, 6, 9A
Bilgi sisteminin üç temel bileşeni olan bilgisayar ve iletişim teknolojisi, veri tabanı yönetimi ve model yönetimini açıklayabilmesi17, 6, 9A
Veri kalitesinin önemini açıklayabilmesi17, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin tanımı, prezi kullanımıİlgili Ders Notları
2MS PowerPoint2. Kaynağın 79-117 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
3MS PowerPoint
2. Kaynağın 79-117 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
4MS PowerPoint2. Kaynağın 79-117 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
5MS PowerPoint2. Kaynağın 79-117 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
6MS Word2. Kaynağın 37-75 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 22-47 sayfalarının incelenmesi
7MS Word2. Kaynağın 37-75 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 22-47 sayfalarının incelenmesi
8MS Word2. Kaynağın 37-75 sayfalarının incelenmesi 3. Kaynağın 22-47 sayfalarının incelenmesi
9MS Excel
2.kaynağın 119-147 sayfalarını incelenmesi 3. kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
10MS Excel2.kaynağın 119-147 sayfalarını incelenmesi 3. kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
11MS Excel2.kaynağın 119-147 sayfalarını incelenmesi 3. kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
12MS Excel2.kaynağın 119-147 sayfalarını incelenmesi 3. kaynağın 70-93 sayfalarının incelenmesi
13MS OneNote2.kaynağın 155-182 sayfalarının incelenmesi
14MS Publisher Dersin değerlendirilmesi
1.kaynağın 637-764 sayfalarının incelenmesi
Kaynak
Ders notu derste verilecektir.
1. Yeni Başlayanlar için Bilgisayar (2011) (Windows 7-Office 2010)- Osman Gürkan- Nirvana Yayınları, Ekim (2. Baskı) 2.Microsoft Office 2010 Hızlı Bakış- Hayrettin Üçüncü- Morpa Ofset. 3.Temel Bilgi Teknolojileri I- (2015). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları 4.Temel Bilgi Teknolojileri II- (2013). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
X
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
X
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/04/2022 - 11:59Son Güncelleme Tarihi: 27/03/2023 - 12:00