Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMALAR | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Rashıda Muhammad UMAR, Dr.Öğr.Üye. Neda TANER, Öğr.Gör. Yıldız TÜRKAYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinik ziyaretleri, klinik bazda terapötik uygulama ve tedavi uygulamaları ile ilgili bilgi, hastaya doğru yaklaşım, vaka incelemesi, ve hasta eğitimi hakkında yetkinlik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik eczacılık uygulama demonstrasyonu,Hastane eczacılığı demonstrasyonu ve enfeksiyon riski eğitimi ,Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi I,Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi II,Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi III,Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I,Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II,Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III,Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I,Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II,Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III,Hastane eczanesi ve bağlı birimler I,Hastane eczanesi ve bağlı birimler II,Hastane eczanesi ve bağlı birimler III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hasta ile ilgili gerekli bilgileri sağlık çalışanlarından ve hasta dosyalarından elde eder. | 12, 14, 19, 38, 4, 5, 9 | A, E |
2. Hastanın klinik verilerini kullanarak ideal tedavinin belirlenmesine katkı sağlar | 12, 14, 19, 38, 4, 5, 9 | A, E |
3. Hastanın tedavisinde eksik olan ya da uygunsuz kullanılan ilaçları tespit eder. | 12, 14, 19, 38, 4, 5, 9 | A, E |
4. Hastanın klinik bilgilerine göre ilaçları için ideal dozları belirler | 12, 14, 19, 38, 4, 5, 9 | A, E |
5. Vakayı sağlık çalışanlarına anlaşılır şekilde sunar. | 12, 14, 19, 38, 4, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik eczacılık uygulama demonstrasyonu | Demonstrasyon sunumu |
2 | Hastane eczacılığı demonstrasyonu ve enfeksiyon riski eğitimi | Demonstrasyon sunumu |
3 | Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi I | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
4 | Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi II | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
5 | Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi III | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
6 | Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
7 | Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
8 | Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
9 | Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
10 | Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
11 | Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
12 | Hastane eczanesi ve bağlı birimler I | Hasta dosyaları |
13 | Hastane eczanesi ve bağlı birimler II | Hasta dosyaları |
14 | Hastane eczanesi ve bağlı birimler III | Hasta dosyaları |
Kaynak |
1. Hasta dosyaları 2. Demonstrasyon sunumu 3. Kitap: Wells BG (2015) Pharmacotherapy handbook (9th ed.) McGraw Hill, US |
4. uptodate.com 5. www.medscape.com 6. www.titck.gov.tr/kubkt |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | X | |||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | X | |||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | X | |||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMALAR | - | Güz Dönemi | 0+4 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Rashıda Muhammad UMAR, Dr.Öğr.Üye. Neda TANER, Öğr.Gör. Yıldız TÜRKAYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinik ziyaretleri, klinik bazda terapötik uygulama ve tedavi uygulamaları ile ilgili bilgi, hastaya doğru yaklaşım, vaka incelemesi, ve hasta eğitimi hakkında yetkinlik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik eczacılık uygulama demonstrasyonu,Hastane eczacılığı demonstrasyonu ve enfeksiyon riski eğitimi ,Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi I,Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi II,Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi III,Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I,Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II,Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III,Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I,Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II,Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III,Hastane eczanesi ve bağlı birimler I,Hastane eczanesi ve bağlı birimler II,Hastane eczanesi ve bağlı birimler III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hasta ile ilgili gerekli bilgileri sağlık çalışanlarından ve hasta dosyalarından elde eder. | 12, 14, 19, 38, 4, 5, 9 | A, E |
2. Hastanın klinik verilerini kullanarak ideal tedavinin belirlenmesine katkı sağlar | 12, 14, 19, 38, 4, 5, 9 | A, E |
3. Hastanın tedavisinde eksik olan ya da uygunsuz kullanılan ilaçları tespit eder. | 12, 14, 19, 38, 4, 5, 9 | A, E |
4. Hastanın klinik bilgilerine göre ilaçları için ideal dozları belirler | 12, 14, 19, 38, 4, 5, 9 | A, E |
5. Vakayı sağlık çalışanlarına anlaşılır şekilde sunar. | 12, 14, 19, 38, 4, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik eczacılık uygulama demonstrasyonu | Demonstrasyon sunumu |
2 | Hastane eczacılığı demonstrasyonu ve enfeksiyon riski eğitimi | Demonstrasyon sunumu |
3 | Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi I | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
4 | Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi II | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
5 | Kemoterapi vizitleri ve vaka incelemesi III | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
6 | Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
7 | Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
8 | Pediatri yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
9 | Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi I | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
10 | Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi II | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
11 | Genel yoğun bakım vizitleri ve vaka incelemesi III | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
12 | Hastane eczanesi ve bağlı birimler I | Hasta dosyaları |
13 | Hastane eczanesi ve bağlı birimler II | Hasta dosyaları |
14 | Hastane eczanesi ve bağlı birimler III | Hasta dosyaları |
Kaynak |
1. Hasta dosyaları 2. Demonstrasyon sunumu 3. Kitap: Wells BG (2015) Pharmacotherapy handbook (9th ed.) McGraw Hill, US |
4. uptodate.com 5. www.medscape.com 6. www.titck.gov.tr/kubkt |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | X | |||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | X | |||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | X | |||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | X | |||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |