Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FARMASÖTİK KİMYA UYGULAMA III-Güz Dönemi0+31,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Seda ÜNSALAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, ilaç etkin maddelerinin kantitatif analiz yöntemleri hakkında bilgi vermek ve uygulamalarını yaptırmak, UV-Vis spektrofotometrik yöntem,IR ve HPLC sistemlerini incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Kantitatif analiz yöntemlerinin genel tanımları.,2. Titrimetrik analiz yöntemleri.,3. Titrimetrik analiz uygulaması,4. Titrimetrik analiz uygulaması,5. Titrimetrik analiz uygulaması,6. Titrimetrik analiz uygulaması,7. UV-Vis. Spektrofotometrik yöntem,8. UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle miktar tayini uygulaması,9. UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle miktar tayini uygulaması,10. IR Spektrofotometrik yöntem,11. HPLC Sisteminin tanınması,12. HPLC’de Bilinen numune uygulaması,13. HPLC’de Bilinen numune uygulaması,14. HPLC’de Bilinmeyen numune uygulaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İlaç etkin maddelerinin miktar tayini yöntemlerini karşılaştırabilecektir.12, 14, 16, 17, 5, 9A
1.4.İlaç etkin maddelerinin HPLC ile miktar tayin yöntemlerini uygular.12, 14, 16, 17, 5, 9A
2..IR spektrofotmometrik yöntemi çözümler.12, 14, 16, 17, 5, 9A
2.1.IR spektrofotometrik yöntem araç ve gereçleri tanır.12, 14, 16, 17, 5, 9A
2.2.IR spektrofotmometrik yöntem araç ve gereçleri kullanır.12, 14, 16, 17, 5, 9A
1.1. İlaç etkin maddelerinin titrimetrik olarak miktar tayin yöntemlerini kullanır.12, 14, 16, 17, 5, 9A
1.2. İlaç etkin maddelerinin UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle tayin yöntemlerini uygular.12, 14, 16, 17, 5, 9A
1.3. İlaç etkin maddelerinin kantitatif analizinde kromatografik yöntemleri karşılaştırır.12, 14, 16, 17, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Kantitatif analiz yöntemlerinin genel tanımları.1
22. Titrimetrik analiz yöntemleri.1
33. Titrimetrik analiz uygulaması1
44. Titrimetrik analiz uygulaması1
55. Titrimetrik analiz uygulaması1
66. Titrimetrik analiz uygulaması1
77. UV-Vis. Spektrofotometrik yöntem1
88. UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle miktar tayini uygulaması1
99. UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle miktar tayini uygulaması1
1010. IR Spektrofotometrik yöntem1
1111. HPLC Sisteminin tanınması1
1212. HPLC’de Bilinen numune uygulaması1
1313. HPLC’de Bilinen numune uygulaması1
1414. HPLC’de Bilinmeyen numune uygulaması1
Kaynak
1. Laboratuvar notları öğrencilere verilecektir

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
X
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
X
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
X
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
X
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
X
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı133
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FARMASÖTİK KİMYA UYGULAMA III-Güz Dönemi0+31,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Seda ÜNSALAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, ilaç etkin maddelerinin kantitatif analiz yöntemleri hakkında bilgi vermek ve uygulamalarını yaptırmak, UV-Vis spektrofotometrik yöntem,IR ve HPLC sistemlerini incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Kantitatif analiz yöntemlerinin genel tanımları.,2. Titrimetrik analiz yöntemleri.,3. Titrimetrik analiz uygulaması,4. Titrimetrik analiz uygulaması,5. Titrimetrik analiz uygulaması,6. Titrimetrik analiz uygulaması,7. UV-Vis. Spektrofotometrik yöntem,8. UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle miktar tayini uygulaması,9. UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle miktar tayini uygulaması,10. IR Spektrofotometrik yöntem,11. HPLC Sisteminin tanınması,12. HPLC’de Bilinen numune uygulaması,13. HPLC’de Bilinen numune uygulaması,14. HPLC’de Bilinmeyen numune uygulaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İlaç etkin maddelerinin miktar tayini yöntemlerini karşılaştırabilecektir.12, 14, 16, 17, 5, 9A
1.4.İlaç etkin maddelerinin HPLC ile miktar tayin yöntemlerini uygular.12, 14, 16, 17, 5, 9A
2..IR spektrofotmometrik yöntemi çözümler.12, 14, 16, 17, 5, 9A
2.1.IR spektrofotometrik yöntem araç ve gereçleri tanır.12, 14, 16, 17, 5, 9A
2.2.IR spektrofotmometrik yöntem araç ve gereçleri kullanır.12, 14, 16, 17, 5, 9A
1.1. İlaç etkin maddelerinin titrimetrik olarak miktar tayin yöntemlerini kullanır.12, 14, 16, 17, 5, 9A
1.2. İlaç etkin maddelerinin UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle tayin yöntemlerini uygular.12, 14, 16, 17, 5, 9A
1.3. İlaç etkin maddelerinin kantitatif analizinde kromatografik yöntemleri karşılaştırır.12, 14, 16, 17, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Kantitatif analiz yöntemlerinin genel tanımları.1
22. Titrimetrik analiz yöntemleri.1
33. Titrimetrik analiz uygulaması1
44. Titrimetrik analiz uygulaması1
55. Titrimetrik analiz uygulaması1
66. Titrimetrik analiz uygulaması1
77. UV-Vis. Spektrofotometrik yöntem1
88. UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle miktar tayini uygulaması1
99. UV-Vis. Spektrofotometrik yöntemle miktar tayini uygulaması1
1010. IR Spektrofotometrik yöntem1
1111. HPLC Sisteminin tanınması1
1212. HPLC’de Bilinen numune uygulaması1
1313. HPLC’de Bilinen numune uygulaması1
1414. HPLC’de Bilinmeyen numune uygulaması1
Kaynak
1. Laboratuvar notları öğrencilere verilecektir

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
X
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
X
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
X
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
X
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
X
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/04/2022 - 11:59Son Güncelleme Tarihi: 27/03/2023 - 12:00