Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ECZACILIK TARİHİ-Güz Dönemi1+011
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ, Dr.Öğr.Üye. Muhammet Davut ARPA, Öğr.Gör. Ahmet Türksel ATAÖV
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEczacılık ve eczacılık mesleğinin tarih boyunca geçirdiği evreleri ve bugün içinde bulunduğu durumu ortaya koymaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Eczacılığın kökenleri,Eskiçağda eczacılık,Mezopotamya ve Mısırda eczacılık,Hitit ve Roma’da eczacılık,Ortaçağda Avrupada eczacılık,İslam aleminde eczacılık,Türklerde eczacılık,Osmanlılarda eczacılık,Osmanlılarda ilaç ve eczaneler,Osmanlılarda saray eczacılığı,Osmanlılarda eczacılık eğitimi,Cumhuriyet dönemimde eczacılık,Cumhuriyet dönemimde eczacılık eğitimi I,Cumhuriyet dönemimde eczacılık eğitimi II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Eczacılığın kökenlerini açıklayabilecektir.16, 9A
2 Eskiçağda, Mezopotamya’da ve Mısır’da eczacılığı tanıtır.9A
3. Hitit’ler ve Roma’da eczacılığı tanıtır.9A
4. Ortaçağda Avrupa’daki ve İslam alemindeki eczacılıkla ilgili gelişmeleri tanıtır.16, 9A
5. Yakın çağdaki eczacılığı açıklayabilecektir.10, 16, 9A
6. Türk’lerdeki eczacılık uygulamalarını yorumlar.10, 16, 9A
7. Osmanlı’lardaki eczacılık uygulamalarını yorumlar.10, 16, 9A
9. Cumhuriyet Dönemi eczacılığını yorumlayabilecektir.10, 16, 9A
10. Türkiye’deki eczacılık uygulamalarını açıklar.9A
11. Türkiye’deki eczacılık kuruluşlarını açıklar.9A
12. Türkiye’deki eczacılık eğitimini tartışır10, 16, 9A
8. Osmanlılar’da eczacılık eğitimini açıklar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eczacılığın kökenleri1
2Eskiçağda eczacılık1
3Mezopotamya ve Mısırda eczacılık1
4Hitit ve Roma’da eczacılık1
5Ortaçağda Avrupada eczacılık1
6İslam aleminde eczacılık1
7Türklerde eczacılık1
8Osmanlılarda eczacılık1
9Osmanlılarda ilaç ve eczaneler1
10Osmanlılarda saray eczacılığı1
11Osmanlılarda eczacılık eğitimi1
12Cumhuriyet dönemimde eczacılık1
13Cumhuriyet dönemimde eczacılık eğitimi I1
14Cumhuriyet dönemimde eczacılık eğitimi II1
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.
1. Türk Eczacılık Tarihi, Prof.Dr. T. Baytop, İstanbul Üniversitesi Yayınları, 2.baskı, İstanbul, 2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
X
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)28
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(28/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ECZACILIK TARİHİ-Güz Dönemi1+011
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ, Dr.Öğr.Üye. Muhammet Davut ARPA, Öğr.Gör. Ahmet Türksel ATAÖV
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEczacılık ve eczacılık mesleğinin tarih boyunca geçirdiği evreleri ve bugün içinde bulunduğu durumu ortaya koymaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Eczacılığın kökenleri,Eskiçağda eczacılık,Mezopotamya ve Mısırda eczacılık,Hitit ve Roma’da eczacılık,Ortaçağda Avrupada eczacılık,İslam aleminde eczacılık,Türklerde eczacılık,Osmanlılarda eczacılık,Osmanlılarda ilaç ve eczaneler,Osmanlılarda saray eczacılığı,Osmanlılarda eczacılık eğitimi,Cumhuriyet dönemimde eczacılık,Cumhuriyet dönemimde eczacılık eğitimi I,Cumhuriyet dönemimde eczacılık eğitimi II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Eczacılığın kökenlerini açıklayabilecektir.16, 9A
2 Eskiçağda, Mezopotamya’da ve Mısır’da eczacılığı tanıtır.9A
3. Hitit’ler ve Roma’da eczacılığı tanıtır.9A
4. Ortaçağda Avrupa’daki ve İslam alemindeki eczacılıkla ilgili gelişmeleri tanıtır.16, 9A
5. Yakın çağdaki eczacılığı açıklayabilecektir.10, 16, 9A
6. Türk’lerdeki eczacılık uygulamalarını yorumlar.10, 16, 9A
7. Osmanlı’lardaki eczacılık uygulamalarını yorumlar.10, 16, 9A
9. Cumhuriyet Dönemi eczacılığını yorumlayabilecektir.10, 16, 9A
10. Türkiye’deki eczacılık uygulamalarını açıklar.9A
11. Türkiye’deki eczacılık kuruluşlarını açıklar.9A
12. Türkiye’deki eczacılık eğitimini tartışır10, 16, 9A
8. Osmanlılar’da eczacılık eğitimini açıklar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eczacılığın kökenleri1
2Eskiçağda eczacılık1
3Mezopotamya ve Mısırda eczacılık1
4Hitit ve Roma’da eczacılık1
5Ortaçağda Avrupada eczacılık1
6İslam aleminde eczacılık1
7Türklerde eczacılık1
8Osmanlılarda eczacılık1
9Osmanlılarda ilaç ve eczaneler1
10Osmanlılarda saray eczacılığı1
11Osmanlılarda eczacılık eğitimi1
12Cumhuriyet dönemimde eczacılık1
13Cumhuriyet dönemimde eczacılık eğitimi I1
14Cumhuriyet dönemimde eczacılık eğitimi II1
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.
1. Türk Eczacılık Tarihi, Prof.Dr. T. Baytop, İstanbul Üniversitesi Yayınları, 2.baskı, İstanbul, 2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
X
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/04/2022 - 11:59Son Güncelleme Tarihi: 27/03/2023 - 12:00