Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK İLETİŞİMİ VE MEDYA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Metin UYAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sağlık iletişimi ve medyadaki temel kavramları öğretmek ve eczacının buradaki rolünü anlatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Sağlık iletişimi ve sağlık iletişiminde temel kavramlar,2.Sağlık iletişiminde hedef kitle kavramı ve hedef kitlenin nasıl belirleneceği,3.Sağlık iletişimi açısından iletişim kavramının değerlendirilmesi,4.Hasta, hekim ve eczacı üçgeninde iletişim,5.Sağlık iletişimi kampanyaları,6.Medyada temel kavramlar ve medyanın iletişimde önemi,7.Merkez medyada gazetelerde sağlık haberleri ve sağlık haberciliği,8.Merkez medyadaki bir gazetede sağlık haberciliği yapan bir sağlık muhabiri veya köşe yazarının derse konuk olarak çağırılması ve vaka incelemeleri,9.Merkez medyada televizyonlarda sağlık haberleri ve sağlık haberciliği,10.Merkez medyada televizyonda sağlık haberciliği yapan bir sağlık muhabiri veya programcısının derse konuk olarak çağırılması ve vaka incelemeleri,11.Dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği,12.Medikal dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği,13.Sosyal medyada sağlık haberleri ve haberciliği,14.Yerel medyada sağlık haberleri ve haberciliği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sağlık iletişiminin temel unsurlarını ve temel kavramlarını yorumlayabilecektir.10, 16, 19, 9E
1.1. Hedef kitlesi farklı olan sağlık iletişim çalışmalarını ayırt eder.10, 13, 16, 19, 4, 9E
1.2. Hasta, eczacı ve doktor üçgeninde sağlık iletişimini değerlendirir.13, 16, 19, 9E
1.3. İletişim kavramını sağlık iletişimi perspektifinden yorumlar.10, 16, 19, 5, 9E
2. Medyadaki temel kavramları ve medyanın sağlık iletişimindeki önemini açıklayabilecektir.13, 16, 19, 37, 9E
2.1. Farklı medya mecralarına bağlı değişen hedef kitle profil farklılığının sağlık iletişimine etkisini yorumlar.10, 13, 16, 19, 4, 5, 9E
2.2. Merkez medya, yerel medya, sosyal medya ve medikal dergilerdeki sağlık iletişimi çalışmalarını karşılaştırır.10, 13, 19, 2, 4, 9E, H
2.3. Medyada sağlık haberciliğinin sağlık iletişimindeki rolünü tartışır.10, 13, 16, 19, 4, 9E
3. Farklı medya mecralarındaki sağlık iletişim çalışmalarını değerlendirebilecektir.10, 13, 16, 19, 2, 4, 9E
3.1. Merkez medyada gazetelerde ve televizyonlarda yer alan sağlık haberlerini yorumlar.10, 13, 16, 19, 4, 9E
3.2. Medikal dergilerdeki sağlık haberlerini diğer medya mecralarındakilerle karşılaştırır.10, 13, 16, 19, 4, 9E
3.3. Yerel medya ve sosyal medya mecralarında sağlık haberleri hazırlar.12, 14, 2, 4, 5, 6F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Sağlık iletişimi ve sağlık iletişiminde temel kavramlar1
22.Sağlık iletişiminde hedef kitle kavramı ve hedef kitlenin nasıl belirleneceği1
33.Sağlık iletişimi açısından iletişim kavramının değerlendirilmesi1
44.Hasta, hekim ve eczacı üçgeninde iletişim1
55.Sağlık iletişimi kampanyaları1
66.Medyada temel kavramlar ve medyanın iletişimde önemi1
77.Merkez medyada gazetelerde sağlık haberleri ve sağlık haberciliği1
88.Merkez medyadaki bir gazetede sağlık haberciliği yapan bir sağlık muhabiri veya köşe yazarının derse konuk olarak çağırılması ve vaka incelemeleri1
99.Merkez medyada televizyonlarda sağlık haberleri ve sağlık haberciliği1
1010.Merkez medyada televizyonda sağlık haberciliği yapan bir sağlık muhabiri veya programcısının derse konuk olarak çağırılması ve vaka incelemeleri1
1111.Dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği1
1212.Medikal dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği1
1313.Sosyal medyada sağlık haberleri ve haberciliği1
1414.Yerel medyada sağlık haberleri ve haberciliği1
Kaynak
1. Ders notu öğrenciye verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK İLETİŞİMİ VE MEDYA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Metin UYAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sağlık iletişimi ve medyadaki temel kavramları öğretmek ve eczacının buradaki rolünü anlatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Sağlık iletişimi ve sağlık iletişiminde temel kavramlar,2.Sağlık iletişiminde hedef kitle kavramı ve hedef kitlenin nasıl belirleneceği,3.Sağlık iletişimi açısından iletişim kavramının değerlendirilmesi,4.Hasta, hekim ve eczacı üçgeninde iletişim,5.Sağlık iletişimi kampanyaları,6.Medyada temel kavramlar ve medyanın iletişimde önemi,7.Merkez medyada gazetelerde sağlık haberleri ve sağlık haberciliği,8.Merkez medyadaki bir gazetede sağlık haberciliği yapan bir sağlık muhabiri veya köşe yazarının derse konuk olarak çağırılması ve vaka incelemeleri,9.Merkez medyada televizyonlarda sağlık haberleri ve sağlık haberciliği,10.Merkez medyada televizyonda sağlık haberciliği yapan bir sağlık muhabiri veya programcısının derse konuk olarak çağırılması ve vaka incelemeleri,11.Dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği,12.Medikal dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği,13.Sosyal medyada sağlık haberleri ve haberciliği,14.Yerel medyada sağlık haberleri ve haberciliği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sağlık iletişiminin temel unsurlarını ve temel kavramlarını yorumlayabilecektir.10, 16, 19, 9E
1.1. Hedef kitlesi farklı olan sağlık iletişim çalışmalarını ayırt eder.10, 13, 16, 19, 4, 9E
1.2. Hasta, eczacı ve doktor üçgeninde sağlık iletişimini değerlendirir.13, 16, 19, 9E
1.3. İletişim kavramını sağlık iletişimi perspektifinden yorumlar.10, 16, 19, 5, 9E
2. Medyadaki temel kavramları ve medyanın sağlık iletişimindeki önemini açıklayabilecektir.13, 16, 19, 37, 9E
2.1. Farklı medya mecralarına bağlı değişen hedef kitle profil farklılığının sağlık iletişimine etkisini yorumlar.10, 13, 16, 19, 4, 5, 9E
2.2. Merkez medya, yerel medya, sosyal medya ve medikal dergilerdeki sağlık iletişimi çalışmalarını karşılaştırır.10, 13, 19, 2, 4, 9E, H
2.3. Medyada sağlık haberciliğinin sağlık iletişimindeki rolünü tartışır.10, 13, 16, 19, 4, 9E
3. Farklı medya mecralarındaki sağlık iletişim çalışmalarını değerlendirebilecektir.10, 13, 16, 19, 2, 4, 9E
3.1. Merkez medyada gazetelerde ve televizyonlarda yer alan sağlık haberlerini yorumlar.10, 13, 16, 19, 4, 9E
3.2. Medikal dergilerdeki sağlık haberlerini diğer medya mecralarındakilerle karşılaştırır.10, 13, 16, 19, 4, 9E
3.3. Yerel medya ve sosyal medya mecralarında sağlık haberleri hazırlar.12, 14, 2, 4, 5, 6F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Sağlık iletişimi ve sağlık iletişiminde temel kavramlar1
22.Sağlık iletişiminde hedef kitle kavramı ve hedef kitlenin nasıl belirleneceği1
33.Sağlık iletişimi açısından iletişim kavramının değerlendirilmesi1
44.Hasta, hekim ve eczacı üçgeninde iletişim1
55.Sağlık iletişimi kampanyaları1
66.Medyada temel kavramlar ve medyanın iletişimde önemi1
77.Merkez medyada gazetelerde sağlık haberleri ve sağlık haberciliği1
88.Merkez medyadaki bir gazetede sağlık haberciliği yapan bir sağlık muhabiri veya köşe yazarının derse konuk olarak çağırılması ve vaka incelemeleri1
99.Merkez medyada televizyonlarda sağlık haberleri ve sağlık haberciliği1
1010.Merkez medyada televizyonda sağlık haberciliği yapan bir sağlık muhabiri veya programcısının derse konuk olarak çağırılması ve vaka incelemeleri1
1111.Dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği1
1212.Medikal dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği1
1313.Sosyal medyada sağlık haberleri ve haberciliği1
1414.Yerel medyada sağlık haberleri ve haberciliği1
Kaynak
1. Ders notu öğrenciye verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/04/2022 - 11:59Son Güncelleme Tarihi: 27/03/2023 - 12:00