Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORGANİK KİMYA II-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mine YARIM YÜKSEL
Dersi VerenlerProf.Dr. Mine YARIM YÜKSEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrganik bileşiklerin reaksiyon tiplerini, sentezlerini ve verdikleri reaksiyonları açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Alkanların reaksiyonları ve radikalik reaksiyonlar,2. Alkenlerin ve alkinlerin reaksiyonları, eliminasyon ve adisyon reaksiyonları,3. Alkil Halojenürler ve alkollerin reaksiyonları, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları,4. Alkil Halojenürler ve alkollerin reaksiyonları, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları (devam),5. Aromatik Bileşiklerin reaksiyonları, aromatik elektrofilik sübstitüston reaksiyonları,6. Aromatik Bileşiklerin reaksiyonları, aromatik elektrofilik sübstitüston reaksiyonları (devam),7. Karbonil grubu üzerinden yürüyen reaksiyonlar,8. Karbonil grubu üzerinden yürüyen reaksiyonlar (devam),9. Karbonil grubunun alfa konumu üzerinden yürüyen reaksiyonlar,10. Karboksilik asitler ve türevlerinin reaksiyonları ,11. Aminlerin reaksiyonları ,12. Heterosiklik bileşiklerin isimlendirilmesi ve genel sentez yöntemleri,13. Heterosiklik bileşiklerin isimlendirilmesi ve genel sentez yöntemleri (devam) ,14. İsim reaksiyonları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Reaksiyon tiplerini sınıflandırabilecektir.16, 18, 9A
1.1.Radikalik reaksiyonları örnekler 16, 18, 9A
1.2.Adisyon ve eliminasyon reaksiyonlarını açıklar. 16, 18, 9A
1.3.Nükleofilik ve elektrofilik sübstitüsyon reaksiyonları ile düzenleme reaksiyonlarını açıklar. 16, 18, 9A
2.1.Alken ve alkinlerin eliminasyon ve adisyon reaksiyonlarını açıklar. 16, 18, 19, 9A
2.2.Alkol ve alkil halojenlerinin nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonlarını açıklar. 16, 18, 19, 9A
2.3.Aromatik bileşiklerin elektrofilik sübstitüsyon reaksiyonlarını açıklar. 16, 18, 19, 9A
3.Karbonil grubu bulunan bileşiklerin reaksiyonlarını sınıflandırabilecektir. 16, 18, 19, 9A
3.1.Aldehit ve ketonlarda karbonil grubuna katım reaksiyonlarını açıklar. 16, 18, 19, 9A
3.2.Karbonil grubuna komşu karbon üzerindeki reaksiyonları örnekler. 16, 18, 19, 9A
3.3.Amino ve karboksil grubuyla ilgili reaksiyonları açıklar. 16, 18, 19, 9A
4.1.Heterosiklik bileşiklerin isimlendirmesini anlatır. 16, 18, 19, 9A
4.2.Heterosiklik bileşiklerin sentez reaksiyonlarını sıralar. 16, 18, 19, 9A
4.3.Bazı isim reaksiyonlarını sayar. 16, 18, 19, 9A
2. Organik bileşik gruplarının elde edilme reaksiyonlarını yorumlayabilecektir. 16, 18, 19, 9A
4. Heterosiklik sistemlerin kimyasını tanımlayabilecektir. 16, 18, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Alkanların reaksiyonları ve radikalik reaksiyonlarKaynakçanın okunması
22. Alkenlerin ve alkinlerin reaksiyonları, eliminasyon ve adisyon reaksiyonlarıKaynakçanın okunması
33. Alkil Halojenürler ve alkollerin reaksiyonları, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonlarıKaynakçanın okunması
44. Alkil Halojenürler ve alkollerin reaksiyonları, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları (devam)Kaynakçanın okunması
55. Aromatik Bileşiklerin reaksiyonları, aromatik elektrofilik sübstitüston reaksiyonlarıKaynakçanın okunması
66. Aromatik Bileşiklerin reaksiyonları, aromatik elektrofilik sübstitüston reaksiyonları (devam)Kaynakçanın okunması
77. Karbonil grubu üzerinden yürüyen reaksiyonlarKaynakçanın okunması
88. Karbonil grubu üzerinden yürüyen reaksiyonlar (devam)Kaynakçanın okunması
99. Karbonil grubunun alfa konumu üzerinden yürüyen reaksiyonlarKaynakçanın okunması
1010. Karboksilik asitler ve türevlerinin reaksiyonları Kaynakçanın okunması
1111. Aminlerin reaksiyonları Kaynakçanın okunması
1212. Heterosiklik bileşiklerin isimlendirilmesi ve genel sentez yöntemleriKaynakçanın okunması
1313. Heterosiklik bileşiklerin isimlendirilmesi ve genel sentez yöntemleri (devam) Kaynakçanın okunması
1414. İsim reaksiyonları Kaynakçanın okunması
Kaynak
1. Solomons’ Organic Chemistry

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11616
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORGANİK KİMYA II-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mine YARIM YÜKSEL
Dersi VerenlerProf.Dr. Mine YARIM YÜKSEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrganik bileşiklerin reaksiyon tiplerini, sentezlerini ve verdikleri reaksiyonları açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Alkanların reaksiyonları ve radikalik reaksiyonlar,2. Alkenlerin ve alkinlerin reaksiyonları, eliminasyon ve adisyon reaksiyonları,3. Alkil Halojenürler ve alkollerin reaksiyonları, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları,4. Alkil Halojenürler ve alkollerin reaksiyonları, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları (devam),5. Aromatik Bileşiklerin reaksiyonları, aromatik elektrofilik sübstitüston reaksiyonları,6. Aromatik Bileşiklerin reaksiyonları, aromatik elektrofilik sübstitüston reaksiyonları (devam),7. Karbonil grubu üzerinden yürüyen reaksiyonlar,8. Karbonil grubu üzerinden yürüyen reaksiyonlar (devam),9. Karbonil grubunun alfa konumu üzerinden yürüyen reaksiyonlar,10. Karboksilik asitler ve türevlerinin reaksiyonları ,11. Aminlerin reaksiyonları ,12. Heterosiklik bileşiklerin isimlendirilmesi ve genel sentez yöntemleri,13. Heterosiklik bileşiklerin isimlendirilmesi ve genel sentez yöntemleri (devam) ,14. İsim reaksiyonları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Reaksiyon tiplerini sınıflandırabilecektir.16, 18, 9A
1.1.Radikalik reaksiyonları örnekler 16, 18, 9A
1.2.Adisyon ve eliminasyon reaksiyonlarını açıklar. 16, 18, 9A
1.3.Nükleofilik ve elektrofilik sübstitüsyon reaksiyonları ile düzenleme reaksiyonlarını açıklar. 16, 18, 9A
2.1.Alken ve alkinlerin eliminasyon ve adisyon reaksiyonlarını açıklar. 16, 18, 19, 9A
2.2.Alkol ve alkil halojenlerinin nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonlarını açıklar. 16, 18, 19, 9A
2.3.Aromatik bileşiklerin elektrofilik sübstitüsyon reaksiyonlarını açıklar. 16, 18, 19, 9A
3.Karbonil grubu bulunan bileşiklerin reaksiyonlarını sınıflandırabilecektir. 16, 18, 19, 9A
3.1.Aldehit ve ketonlarda karbonil grubuna katım reaksiyonlarını açıklar. 16, 18, 19, 9A
3.2.Karbonil grubuna komşu karbon üzerindeki reaksiyonları örnekler. 16, 18, 19, 9A
3.3.Amino ve karboksil grubuyla ilgili reaksiyonları açıklar. 16, 18, 19, 9A
4.1.Heterosiklik bileşiklerin isimlendirmesini anlatır. 16, 18, 19, 9A
4.2.Heterosiklik bileşiklerin sentez reaksiyonlarını sıralar. 16, 18, 19, 9A
4.3.Bazı isim reaksiyonlarını sayar. 16, 18, 19, 9A
2. Organik bileşik gruplarının elde edilme reaksiyonlarını yorumlayabilecektir. 16, 18, 19, 9A
4. Heterosiklik sistemlerin kimyasını tanımlayabilecektir. 16, 18, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Alkanların reaksiyonları ve radikalik reaksiyonlarKaynakçanın okunması
22. Alkenlerin ve alkinlerin reaksiyonları, eliminasyon ve adisyon reaksiyonlarıKaynakçanın okunması
33. Alkil Halojenürler ve alkollerin reaksiyonları, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonlarıKaynakçanın okunması
44. Alkil Halojenürler ve alkollerin reaksiyonları, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları (devam)Kaynakçanın okunması
55. Aromatik Bileşiklerin reaksiyonları, aromatik elektrofilik sübstitüston reaksiyonlarıKaynakçanın okunması
66. Aromatik Bileşiklerin reaksiyonları, aromatik elektrofilik sübstitüston reaksiyonları (devam)Kaynakçanın okunması
77. Karbonil grubu üzerinden yürüyen reaksiyonlarKaynakçanın okunması
88. Karbonil grubu üzerinden yürüyen reaksiyonlar (devam)Kaynakçanın okunması
99. Karbonil grubunun alfa konumu üzerinden yürüyen reaksiyonlarKaynakçanın okunması
1010. Karboksilik asitler ve türevlerinin reaksiyonları Kaynakçanın okunması
1111. Aminlerin reaksiyonları Kaynakçanın okunması
1212. Heterosiklik bileşiklerin isimlendirilmesi ve genel sentez yöntemleriKaynakçanın okunması
1313. Heterosiklik bileşiklerin isimlendirilmesi ve genel sentez yöntemleri (devam) Kaynakçanın okunması
1414. İsim reaksiyonları Kaynakçanın okunması
Kaynak
1. Solomons’ Organic Chemistry

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:12Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:14