Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE LİTERATÜR TARAMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel kaynakları analiz etmek ve rapor hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Literatür taramaya giriş ve bilimsel araştırmadaki önemi ,Literatür kaynakları ve kaynaklara ulaşma ,Araştırma makale analizi-1 ,Atıf,Araştırma makale analizi-2 ,Makale türleri ,Referans ekleme ve referans düzenleme yazılımları ,Tablo, şekil ve şema hazırlama ,Rapor yazma-1 ,Rapor analizi ,Akademik iletişim ,Akademik iletişim uygulamaları ,Rapor yazma-2,Rapor yazma-3 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel araştırma sürecini açıklayabilecektir. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
1.1. Bilim kavramını açıklar. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
1.2. Bilimsel araştırmada veri kullanımını tanımlar | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
1.3. Bilimsel verilerin kullanımında intihal ve akademik etik kavramlarını açıklar | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
2. Bilimsel kaynakları bulabilecektir. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
2.1. Fiziksel ve online kaynakların ayrımını yapar | 14, 16, 19, 5, 9 | A, F, H |
2.2. Bilginin bilimsel olup olmadığını kontrol eder. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
2.3. Bilgiye ulaşmak için hangi veritabanlarını kullanacağını bilir | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
2.4. Belirlenmiş bir konuya yönelik kaynaklara ulaşabilir | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
3. Bilimsel ilkeler ışığında, bilimsel kaynakları gerektiği gibi kullanarak raporlama yapabilecektir. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
3.1. Bilimsel raporların hazırlanmasında referans göstermenin önemini bilir. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
3.2. Referans gösterme yazılımlarını kullanır. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
3.3 Rapor hazırlama sürecinde çizelge ve grafikleri hazırlar. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
3.4. Raporlama sürecinde etik davranışlar gösterir. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Literatür taramaya giriş ve bilimsel araştırmadaki önemi | |
2 | Literatür kaynakları ve kaynaklara ulaşma | |
3 | Araştırma makale analizi-1 | |
4 | Atıf | |
5 | Araştırma makale analizi-2 | |
6 | Makale türleri | |
7 | Referans ekleme ve referans düzenleme yazılımları | |
8 | Tablo, şekil ve şema hazırlama | |
9 | Rapor yazma-1 | |
10 | Rapor analizi | |
11 | Akademik iletişim | |
12 | Akademik iletişim uygulamaları | |
13 | Rapor yazma-2 | |
14 | Rapor yazma-3 |
Kaynak |
Ders notları öğrencilere verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | ||||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | ||||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 3 | 6 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(61/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE LİTERATÜR TARAMA | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel kaynakları analiz etmek ve rapor hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Literatür taramaya giriş ve bilimsel araştırmadaki önemi ,Literatür kaynakları ve kaynaklara ulaşma ,Araştırma makale analizi-1 ,Atıf,Araştırma makale analizi-2 ,Makale türleri ,Referans ekleme ve referans düzenleme yazılımları ,Tablo, şekil ve şema hazırlama ,Rapor yazma-1 ,Rapor analizi ,Akademik iletişim ,Akademik iletişim uygulamaları ,Rapor yazma-2,Rapor yazma-3 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel araştırma sürecini açıklayabilecektir. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
1.1. Bilim kavramını açıklar. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
1.2. Bilimsel araştırmada veri kullanımını tanımlar | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
1.3. Bilimsel verilerin kullanımında intihal ve akademik etik kavramlarını açıklar | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
2. Bilimsel kaynakları bulabilecektir. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
2.1. Fiziksel ve online kaynakların ayrımını yapar | 14, 16, 19, 5, 9 | A, F, H |
2.2. Bilginin bilimsel olup olmadığını kontrol eder. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
2.3. Bilgiye ulaşmak için hangi veritabanlarını kullanacağını bilir | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
2.4. Belirlenmiş bir konuya yönelik kaynaklara ulaşabilir | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
3. Bilimsel ilkeler ışığında, bilimsel kaynakları gerektiği gibi kullanarak raporlama yapabilecektir. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
3.1. Bilimsel raporların hazırlanmasında referans göstermenin önemini bilir. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
3.2. Referans gösterme yazılımlarını kullanır. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
3.3 Rapor hazırlama sürecinde çizelge ve grafikleri hazırlar. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
3.4. Raporlama sürecinde etik davranışlar gösterir. | 14, 16, 19, 5, 6, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Literatür taramaya giriş ve bilimsel araştırmadaki önemi | |
2 | Literatür kaynakları ve kaynaklara ulaşma | |
3 | Araştırma makale analizi-1 | |
4 | Atıf | |
5 | Araştırma makale analizi-2 | |
6 | Makale türleri | |
7 | Referans ekleme ve referans düzenleme yazılımları | |
8 | Tablo, şekil ve şema hazırlama | |
9 | Rapor yazma-1 | |
10 | Rapor analizi | |
11 | Akademik iletişim | |
12 | Akademik iletişim uygulamaları | |
13 | Rapor yazma-2 | |
14 | Rapor yazma-3 |
Kaynak |
Ders notları öğrencilere verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | ||||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | ||||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |