Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FARMASÖTİK BOTANİK UYGULAMA-Bahar Dönemi0+31,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi amaçla kullanılan bitkilerin anatomik/morfolojik özelliklerinin saptanmasını ve teşhislerinin mikroskopi ve familya tanımlama anahtar listesi yardımıyla yapılmasını öğretmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Mikroskobun tanımı ve bitkisel hücre,Yaprak morfolojisi,Salgı ve örtü tüyleri.,Kristaller,Çiçek morfolojisi,Meyve ve tohum morfolojisi,Pinaceae, Liliaceae ve Papaveraceae.,Lamiaceae ve Fabaceae familyalarının karakteristik Özellikleri,Apiaceae ve Asteraceae familyalarının karakteristik özellikleri,Drog morfolojisi ,Drog morfolojisi.,Drog morfolojisi.,Drog morfolojisi.,Familya tayini ,Herbaryum örneği hazırlama ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bitkilere genel bakış10, 14, 16, 9A
1.1. Mikroskobun kısımlarını tanır.10, 14, 16, 9A
1.2. Bitkisel hücreyi mikroskop yardımıyla tanır.10, 14, 16, 9A
1.3. Bitki dokularını mikroskop yardımıyla ayırt eder10, 14, 16, 9A
2. Bitkinin temel kısımları.10, 14, 16, 9A
2.1. Bitki yapraklarının morfolojisini tanımlar.10, 14, 16, 9A
2.2. Çiçeklerin morfolojisini tanımlar.10, 14, 16, 9A
2.3. Meyvaların morfolojisini tanımlar.10, 14, 16, 9A
3. Tıbbi bitkiler açısından önemli familyaların özelliklerini tanımlama anahtar listesi kullanarak karakteristik morfolojik özelliklerinden teşhis edebilecektir.10, 14, 16, 9A
3.1. Drogların ve tıbbi bitkilerin morfolojisini tanır. 10, 14, 16, 9A
3.2. . Describe the characteristic morphological properties of important medicinal plant families.10, 14, 16, 9A
3.3. Pinaceae, Liliaceae, Lamiaceae, Fabaceae, Apiaceae, and Asteraceae familyalarını ayırt eder.10, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikroskobun tanımı ve bitkisel hücre1, 2
2Yaprak morfolojisi1, 2
3Salgı ve örtü tüyleri.1, 2
4Kristaller1. 2
5Çiçek morfolojisi1, 2
6Meyve ve tohum morfolojisi1, 2
7Pinaceae, Liliaceae ve Papaveraceae.1, 2
8Lamiaceae ve Fabaceae familyalarının karakteristik Özellikleri1, 2
9Apiaceae ve Asteraceae familyalarının karakteristik özellikleri1, 2
10Drog morfolojisi 1, 2
11Drog morfolojisi.1, 2
12Drog morfolojisi.1, 2
13Drog morfolojisi.1, 2
13Familya tayini 1,2
14Herbaryum örneği hazırlama 1, 2
Kaynak
1. Farmasötik Botanik Uygulama ders notları 2. Farmasötik Botanik, N. Tanker, M. Koyuncu, M. Coşkun, Ankara Üniversitesi Basımevi, Yayın No: 93, 2021.
1-Farmasötik Botanik Uygulama, N. Tanker, Ankara Universitesi Basımevi, Yayın No. 92, 2007. 2-Farmasötik Botanik, N. Tanker, M. Koyuncu, M. Coşkun, Ankara Üniversitesi Basımevi, Yayın No: 93, 2021

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
X
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
X
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
X
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
X
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
X
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FARMASÖTİK BOTANİK UYGULAMA-Bahar Dönemi0+31,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi amaçla kullanılan bitkilerin anatomik/morfolojik özelliklerinin saptanmasını ve teşhislerinin mikroskopi ve familya tanımlama anahtar listesi yardımıyla yapılmasını öğretmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Mikroskobun tanımı ve bitkisel hücre,Yaprak morfolojisi,Salgı ve örtü tüyleri.,Kristaller,Çiçek morfolojisi,Meyve ve tohum morfolojisi,Pinaceae, Liliaceae ve Papaveraceae.,Lamiaceae ve Fabaceae familyalarının karakteristik Özellikleri,Apiaceae ve Asteraceae familyalarının karakteristik özellikleri,Drog morfolojisi ,Drog morfolojisi.,Drog morfolojisi.,Drog morfolojisi.,Familya tayini ,Herbaryum örneği hazırlama ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bitkilere genel bakış10, 14, 16, 9A
1.1. Mikroskobun kısımlarını tanır.10, 14, 16, 9A
1.2. Bitkisel hücreyi mikroskop yardımıyla tanır.10, 14, 16, 9A
1.3. Bitki dokularını mikroskop yardımıyla ayırt eder10, 14, 16, 9A
2. Bitkinin temel kısımları.10, 14, 16, 9A
2.1. Bitki yapraklarının morfolojisini tanımlar.10, 14, 16, 9A
2.2. Çiçeklerin morfolojisini tanımlar.10, 14, 16, 9A
2.3. Meyvaların morfolojisini tanımlar.10, 14, 16, 9A
3. Tıbbi bitkiler açısından önemli familyaların özelliklerini tanımlama anahtar listesi kullanarak karakteristik morfolojik özelliklerinden teşhis edebilecektir.10, 14, 16, 9A
3.1. Drogların ve tıbbi bitkilerin morfolojisini tanır. 10, 14, 16, 9A
3.2. . Describe the characteristic morphological properties of important medicinal plant families.10, 14, 16, 9A
3.3. Pinaceae, Liliaceae, Lamiaceae, Fabaceae, Apiaceae, and Asteraceae familyalarını ayırt eder.10, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikroskobun tanımı ve bitkisel hücre1, 2
2Yaprak morfolojisi1, 2
3Salgı ve örtü tüyleri.1, 2
4Kristaller1. 2
5Çiçek morfolojisi1, 2
6Meyve ve tohum morfolojisi1, 2
7Pinaceae, Liliaceae ve Papaveraceae.1, 2
8Lamiaceae ve Fabaceae familyalarının karakteristik Özellikleri1, 2
9Apiaceae ve Asteraceae familyalarının karakteristik özellikleri1, 2
10Drog morfolojisi 1, 2
11Drog morfolojisi.1, 2
12Drog morfolojisi.1, 2
13Drog morfolojisi.1, 2
13Familya tayini 1,2
14Herbaryum örneği hazırlama 1, 2
Kaynak
1. Farmasötik Botanik Uygulama ders notları 2. Farmasötik Botanik, N. Tanker, M. Koyuncu, M. Coşkun, Ankara Üniversitesi Basımevi, Yayın No: 93, 2021.
1-Farmasötik Botanik Uygulama, N. Tanker, Ankara Universitesi Basımevi, Yayın No. 92, 2007. 2-Farmasötik Botanik, N. Tanker, M. Koyuncu, M. Coşkun, Ankara Üniversitesi Basımevi, Yayın No: 93, 2021

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
X
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
X
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
X
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
X
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
X
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
X
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:12Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:14