Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşe Seval PALTEKİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşe Seval PALTEKİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHalk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışabilmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Halk Sağlığına Giriş ,Sağlık ve Halk Sağlığı ,Sağlık & Hastalık ve Hassas Gruplar,Demografi ve Halk Sağlığı ,Epidemiyolojinin Temelleri ,Sağlığın Geliştirilmesi, Sağlık Eğitimi ve Sağlık Okuryazarlığı ,Bulaşıcı Hastalıklar ,Çevre Sağlığı ,İş Sağlığı ,Sağlık ve Hastalığın Davranışsal Belirleyicileri ,Beslenme ve Gıda Güvenliği,Yaşlı Sağlığı ve Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ,Eczacılık ve Halk Sağlığı ,Gelen Tekrar ve Tartışma ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halk sağlığının temel kavramlarını tartışır.10, 16, 37, 9A, G
Sağlık ve halk sağlığı kavramlarını tanımlar. 10, 16, 37, 9A, G
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi kavramlarını tanımlar.10, 16, 37, 9A, G
Sağlığın korunması yöntemlerini listeler.10, 16, 37, 9A, G
Temel sağlık hizmetlerini ve bileşenlerini sıralar.10, 16, 37, 9A, G
Önemli bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkları listeler.10, 16, 37, 9A, G
Çevre ve iş sağlığının kapsamını açıklar. 10, 16, 37, 9A, G
Temel sağlık ve hastalık göstergelerini sıralar ve yorumlar. 10, 16, 37, 9A, G
Toplumdaki hassas grupları ayırt eder. 10, 16, 37, 9A, G
Epidemiyolojideki temel kavramları sıralar ve yorumlar. 10, 16, 37, 6, 9A, G
Sağlık okuryazarlığı kavramını ve önemini açıklar. 10, 16, 37, 6, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halk Sağlığına Giriş 1- Oxford Textbook of Global Public Health, 2015 4- Halk sağlığı, B. Piyal, Ankara 2011
2Sağlık ve Halk Sağlığı 1. kaynak, sayfa:3-36
3Sağlık & Hastalık ve Hassas Gruplar1. kaynak; sayfa 12, 81-105
4Demografi ve Halk Sağlığı 1. kaynak; sayfa 718-735
5Epidemiyolojinin Temelleri 1. kaynak; sayfa 403-483
6Sağlığın Geliştirilmesi, Sağlık Eğitimi ve Sağlık Okuryazarlığı 1. kaynak; sayfa 736-750
7Bulaşıcı Hastalıklar 1. kaynak; sayfa 1079-1103, 1484-1506
8Çevre Sağlığı 1. kaynak; sayfa 823-839, 1523-1541
9İş Sağlığı 1. kaynak; sayfa 868-882
10Sağlık ve Hastalığın Davranışsal Belirleyicileri 1. kaynak; sayfa 218-233
11Beslenme ve Gıda Güvenliği1. kaynak; sayfa 180-200
12Yaşlı Sağlığı ve Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar 1. kaynak; sayfa 1408-1424,1476-1483
13Eczacılık ve Halk Sağlığı Ders Sunumu - İyi örnekler
14Gelen Tekrar ve Tartışma 1,2,3,4
Kaynak
1-Oxford Textbook of Global Public Health, 2015 2-Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi 3-Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı 4-Halk sağlığı, B. Piyal, Ankara 2011 5-Reports about public health

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12222
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşe Seval PALTEKİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşe Seval PALTEKİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHalk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışabilmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Halk Sağlığına Giriş ,Sağlık ve Halk Sağlığı ,Sağlık & Hastalık ve Hassas Gruplar,Demografi ve Halk Sağlığı ,Epidemiyolojinin Temelleri ,Sağlığın Geliştirilmesi, Sağlık Eğitimi ve Sağlık Okuryazarlığı ,Bulaşıcı Hastalıklar ,Çevre Sağlığı ,İş Sağlığı ,Sağlık ve Hastalığın Davranışsal Belirleyicileri ,Beslenme ve Gıda Güvenliği,Yaşlı Sağlığı ve Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ,Eczacılık ve Halk Sağlığı ,Gelen Tekrar ve Tartışma ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halk sağlığının temel kavramlarını tartışır.10, 16, 37, 9A, G
Sağlık ve halk sağlığı kavramlarını tanımlar. 10, 16, 37, 9A, G
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi kavramlarını tanımlar.10, 16, 37, 9A, G
Sağlığın korunması yöntemlerini listeler.10, 16, 37, 9A, G
Temel sağlık hizmetlerini ve bileşenlerini sıralar.10, 16, 37, 9A, G
Önemli bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkları listeler.10, 16, 37, 9A, G
Çevre ve iş sağlığının kapsamını açıklar. 10, 16, 37, 9A, G
Temel sağlık ve hastalık göstergelerini sıralar ve yorumlar. 10, 16, 37, 9A, G
Toplumdaki hassas grupları ayırt eder. 10, 16, 37, 9A, G
Epidemiyolojideki temel kavramları sıralar ve yorumlar. 10, 16, 37, 6, 9A, G
Sağlık okuryazarlığı kavramını ve önemini açıklar. 10, 16, 37, 6, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halk Sağlığına Giriş 1- Oxford Textbook of Global Public Health, 2015 4- Halk sağlığı, B. Piyal, Ankara 2011
2Sağlık ve Halk Sağlığı 1. kaynak, sayfa:3-36
3Sağlık & Hastalık ve Hassas Gruplar1. kaynak; sayfa 12, 81-105
4Demografi ve Halk Sağlığı 1. kaynak; sayfa 718-735
5Epidemiyolojinin Temelleri 1. kaynak; sayfa 403-483
6Sağlığın Geliştirilmesi, Sağlık Eğitimi ve Sağlık Okuryazarlığı 1. kaynak; sayfa 736-750
7Bulaşıcı Hastalıklar 1. kaynak; sayfa 1079-1103, 1484-1506
8Çevre Sağlığı 1. kaynak; sayfa 823-839, 1523-1541
9İş Sağlığı 1. kaynak; sayfa 868-882
10Sağlık ve Hastalığın Davranışsal Belirleyicileri 1. kaynak; sayfa 218-233
11Beslenme ve Gıda Güvenliği1. kaynak; sayfa 180-200
12Yaşlı Sağlığı ve Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar 1. kaynak; sayfa 1408-1424,1476-1483
13Eczacılık ve Halk Sağlığı Ders Sunumu - İyi örnekler
14Gelen Tekrar ve Tartışma 1,2,3,4
Kaynak
1-Oxford Textbook of Global Public Health, 2015 2-Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi 3-Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı 4-Halk sağlığı, B. Piyal, Ankara 2011 5-Reports about public health

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:12Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:14