Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL KİMYA-Güz Dönemi4+046
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGüz döneminde açılan bu derste öğrencilerin temel kimya bilgilerinin detaylandırılarak güçlendirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Matter, Atom and Atomic Theory,Chemical Compounds,Chemical Reaction,Introduction to Reactions in Aqueous Solution,Gases,Thermochemistry,Electrons in Atom,The Periodic Table and Same Atomic Properties,Chemical Bonding I,Chemical Bonding II,Intermolecular Forces: Liquids and Solids,Solutions and Their Physical Properties,Principles of Chemical Equilibrium,Acids and Bases; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Genel Kimya'daki güncel bilgiler ile temel konuları tekrarlar.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
2) Kimyasal bileşikleri tanımlar, reaksiyonlarını ve reaksiyondaki görevlerini yorumlar.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
3) Gaz yasalarını değerlendirir.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
4) Atom ve moleküller arasındaki etkileşimleri tanımlar.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
5) Çözeltilerin özelliklerini ve çözelti bileşenlerini değerlendirir.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
6) Kimyasal reaksiyonlardaki ısı, sıcaklık ve iş ilişkisini yorumlar.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
7) Bağ teorilerini değerlendirir.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
8) Kimyasal denge koşullarını değerlendirir. 12, 14, 16, 6, 9A, E, H
9) Asit ve baz reaksiyonlarını tanımlar.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Matter, Atom and Atomic TheoryGeneral Chemistry - Chapter 1 and 2
2Chemical CompoundsGeneral Chemistry - Chapter 3
3Chemical ReactionGeneral Chemistry - Chapter 4
4Introduction to Reactions in Aqueous SolutionGeneral Chemistry - Chapter 5
5GasesGeneral Chemistry - Chapter 6
6ThermochemistryGeneral Chemistry - Chapter 7
7Electrons in AtomGeneral Chemistry - Chapter 8
8The Periodic Table and Same Atomic PropertiesGeneral Chemistry - Chapter 9
9Chemical Bonding IGeneral Chemistry - Chapter 10
10Chemical Bonding IIGeneral Chemistry - Chapter 11
11Intermolecular Forces: Liquids and SolidsGeneral Chemistry - Chapter 12
12Solutions and Their Physical PropertiesGeneral Chemistry - Chapter 14
13Principles of Chemical EquilibriumGeneral Chemistry - Chapter 16
14Acids and BasesGeneral Chemistry - Chapter 17
Kaynak
1- Chemistry (Raymond Chang and Kenneth A. Goldsby, 12th edition)
1- General Chemistry: The Essential Concepts, Raymond Chang. McGraw-Hill

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12112
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14114
Ara Sınav ve Hazırlığı12222
Genel Sınav ve Hazırlığı12727
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)173
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(173/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL KİMYA-Güz Dönemi4+046
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGüz döneminde açılan bu derste öğrencilerin temel kimya bilgilerinin detaylandırılarak güçlendirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Matter, Atom and Atomic Theory,Chemical Compounds,Chemical Reaction,Introduction to Reactions in Aqueous Solution,Gases,Thermochemistry,Electrons in Atom,The Periodic Table and Same Atomic Properties,Chemical Bonding I,Chemical Bonding II,Intermolecular Forces: Liquids and Solids,Solutions and Their Physical Properties,Principles of Chemical Equilibrium,Acids and Bases; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Genel Kimya'daki güncel bilgiler ile temel konuları tekrarlar.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
2) Kimyasal bileşikleri tanımlar, reaksiyonlarını ve reaksiyondaki görevlerini yorumlar.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
3) Gaz yasalarını değerlendirir.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
4) Atom ve moleküller arasındaki etkileşimleri tanımlar.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
5) Çözeltilerin özelliklerini ve çözelti bileşenlerini değerlendirir.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
6) Kimyasal reaksiyonlardaki ısı, sıcaklık ve iş ilişkisini yorumlar.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
7) Bağ teorilerini değerlendirir.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
8) Kimyasal denge koşullarını değerlendirir. 12, 14, 16, 6, 9A, E, H
9) Asit ve baz reaksiyonlarını tanımlar.12, 14, 16, 6, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Matter, Atom and Atomic TheoryGeneral Chemistry - Chapter 1 and 2
2Chemical CompoundsGeneral Chemistry - Chapter 3
3Chemical ReactionGeneral Chemistry - Chapter 4
4Introduction to Reactions in Aqueous SolutionGeneral Chemistry - Chapter 5
5GasesGeneral Chemistry - Chapter 6
6ThermochemistryGeneral Chemistry - Chapter 7
7Electrons in AtomGeneral Chemistry - Chapter 8
8The Periodic Table and Same Atomic PropertiesGeneral Chemistry - Chapter 9
9Chemical Bonding IGeneral Chemistry - Chapter 10
10Chemical Bonding IIGeneral Chemistry - Chapter 11
11Intermolecular Forces: Liquids and SolidsGeneral Chemistry - Chapter 12
12Solutions and Their Physical PropertiesGeneral Chemistry - Chapter 14
13Principles of Chemical EquilibriumGeneral Chemistry - Chapter 16
14Acids and BasesGeneral Chemistry - Chapter 17
Kaynak
1- Chemistry (Raymond Chang and Kenneth A. Goldsby, 12th edition)
1- General Chemistry: The Essential Concepts, Raymond Chang. McGraw-Hill

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:12Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:14