Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HASTA MUAYENESİ VE TEDAVİ PLANLANMASIDERS KURULUGüz Dönemi144+8-14
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İzel KARADEDE, Dr.Öğr.Üye. Doğa ŞİMŞEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İzel KARADEDE
Dersin Yardımcılarıtıp fakültesi öğretim üyeleri
Dersin AmacıDiş hekimliği öğrencilerinin klinik tıp bilimleri hakkında genel bilgisi olması, klinikte karşılaşabilcekleri sistemik hastalıklar karşısında hastanın değerlendirilmesi ve yönlendirilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tiroid hastalıkları ve diyabet
Kortizon tedavisi ve adrenal yetmezlik
Hemorajik hastalıklar genel tanım, pıhtılaşma bozuklukları, anemi
Lösemi, lenfomalar, antikoagülan ve antiagregan tedavisi
Peptik ülser ve kullanılan ilaçlar
Karaciğer yetmezliği ve siroz
Ateroskleroz, Anjiana pektoris, Miyokard infarktüsü
Kalp Yetmezliği, Aritmi, Hipertansiyon
Diyaliz tedavisi ve dişhekimliği açısından önemi
Endokardit
KOAH, Astım
Tüberküloz
Gebelik ve dişhekimliği açısından önemi
Vücut sıvılarının biyokimyasal testleri, böbrek fonksiyon Testleri
Sıvı Elektrolit, Asit - Baz Dengesine yönelik laboratuvar Testler
Karaciğer fonksiyon testleri, Kardiyovasküler Sistemin laboratuvar İncelemesi
Kanama ve diyabete yönelik testler
Yara iyileşmesi ve yara bakımı
Cerrahi enfeksiyon ve antibiyotik seçimi
Sıvı elektrolit dengesi ve kan transfüzyonu
Yoğun bakım ilkeleri
Üst solunum yolu hastalıkları
Tükrük bezi hastalıkları
Paranazal sinüs hastalıkları
Obstrüktif uyku apnesi
Kulak ağrısı ve tinnitus
Boyun muayenesi ve boyun kitleleri
Konjonktiva ve kornea hastalıkları
Retina hastalıkları
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Dahili tıp branşları açısından hastayı değerlendirebilecek ve gerekli yönlendirmeyi yapabilecektir. 1.1. Hastayı kalp damar sistemi hastalıkları açısından değerlendirir 1.2. Endokrin sistem hastalıklarını tanımlar 1.3. Hastanın solunum problemlerini saptar ve değerlendirir. 1.4. Gebelik yönünden hastaları değerlendirir ve gerekli önlemleri alır 1.5. Temel laboratuvar testlerinin sonuçlarını değerlendirir 2. Cerrahi tıp branşları açısından hastayı değerlendirebilecek ve gerekli yönlendirmeyi yapabilecektir 2.1 Baş-boyun hastalıklarını ayırt eder ve hastalıkları ilişkilendirir 2.2 Diş Hekimliği açısından genel cerrahi prensipleri açıklar 2.3 Göz hastalıklarını ayırt eder ve hastayı yönlendirir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Tiroid hastalıkları ve diyabet
Kortizon tedavisi ve adrenal yetmezlik
Hemorajik hastalıklar genel tanım, pıhtılaşma bozuklukları, anemi
Lösemi, lenfomalar, antikoagülan ve antiagregan tedavisi
Peptik ülser ve kullanılan ilaçlar
Karaciğer yetmezliği ve siroz
Ateroskleroz, Anjiana pektoris, Miyokard infarktüsü
Kalp Yetmezliği, Aritmi, Hipertansiyon
Diyaliz tedavisi ve dişhekimliği açısından önemi
Endokardit
KOAH, Astım
Tüberküloz
Gebelik ve dişhekimliği açısından önemi
Vücut sıvılarının biyokimyasal testleri, böbrek fonksiyon Testleri
Sıvı Elektrolit, Asit - Baz Dengesine yönelik laboratuvar Testler
Karaciğer fonksiyon testleri, Kardiyovasküler Sistemin laboratuvar İncelemesi
Kanama ve diyabete yönelik testler
Yara iyileşmesi ve yara bakımı
Cerrahi enfeksiyon ve antibiyotik seçimi
Sıvı elektrolit dengesi ve kan transfüzyonu
Yoğun bakım ilkeleri
Üst solunum yolu hastalıkları
Tükrük bezi hastalıkları
Paranazal sinüs hastalıkları
Obstrüktif uyku apnesi
Kulak ağrısı ve tinnitus
Boyun muayenesi ve boyun kitleleri
Konjonktiva ve kornea hastalıkları
Retina hastalıkları
Kaynak
Harrison's Principles of Internal Medicine, Twentieth Edition Pathophysiology 6th EditionYayınevi: ELSEVIER Davidson's Principles and Practice of MedicineYayınevi: ELSEVIER

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HASTA MUAYENESİ VE TEDAVİ PLANLANMASIDERS KURULUGüz Dönemi144+8-14
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İzel KARADEDE, Dr.Öğr.Üye. Doğa ŞİMŞEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İzel KARADEDE
Dersin Yardımcılarıtıp fakültesi öğretim üyeleri
Dersin AmacıDiş hekimliği öğrencilerinin klinik tıp bilimleri hakkında genel bilgisi olması, klinikte karşılaşabilcekleri sistemik hastalıklar karşısında hastanın değerlendirilmesi ve yönlendirilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tiroid hastalıkları ve diyabet
Kortizon tedavisi ve adrenal yetmezlik
Hemorajik hastalıklar genel tanım, pıhtılaşma bozuklukları, anemi
Lösemi, lenfomalar, antikoagülan ve antiagregan tedavisi
Peptik ülser ve kullanılan ilaçlar
Karaciğer yetmezliği ve siroz
Ateroskleroz, Anjiana pektoris, Miyokard infarktüsü
Kalp Yetmezliği, Aritmi, Hipertansiyon
Diyaliz tedavisi ve dişhekimliği açısından önemi
Endokardit
KOAH, Astım
Tüberküloz
Gebelik ve dişhekimliği açısından önemi
Vücut sıvılarının biyokimyasal testleri, böbrek fonksiyon Testleri
Sıvı Elektrolit, Asit - Baz Dengesine yönelik laboratuvar Testler
Karaciğer fonksiyon testleri, Kardiyovasküler Sistemin laboratuvar İncelemesi
Kanama ve diyabete yönelik testler
Yara iyileşmesi ve yara bakımı
Cerrahi enfeksiyon ve antibiyotik seçimi
Sıvı elektrolit dengesi ve kan transfüzyonu
Yoğun bakım ilkeleri
Üst solunum yolu hastalıkları
Tükrük bezi hastalıkları
Paranazal sinüs hastalıkları
Obstrüktif uyku apnesi
Kulak ağrısı ve tinnitus
Boyun muayenesi ve boyun kitleleri
Konjonktiva ve kornea hastalıkları
Retina hastalıkları
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Dahili tıp branşları açısından hastayı değerlendirebilecek ve gerekli yönlendirmeyi yapabilecektir. 1.1. Hastayı kalp damar sistemi hastalıkları açısından değerlendirir 1.2. Endokrin sistem hastalıklarını tanımlar 1.3. Hastanın solunum problemlerini saptar ve değerlendirir. 1.4. Gebelik yönünden hastaları değerlendirir ve gerekli önlemleri alır 1.5. Temel laboratuvar testlerinin sonuçlarını değerlendirir 2. Cerrahi tıp branşları açısından hastayı değerlendirebilecek ve gerekli yönlendirmeyi yapabilecektir 2.1 Baş-boyun hastalıklarını ayırt eder ve hastalıkları ilişkilendirir 2.2 Diş Hekimliği açısından genel cerrahi prensipleri açıklar 2.3 Göz hastalıklarını ayırt eder ve hastayı yönlendirir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Tiroid hastalıkları ve diyabet
Kortizon tedavisi ve adrenal yetmezlik
Hemorajik hastalıklar genel tanım, pıhtılaşma bozuklukları, anemi
Lösemi, lenfomalar, antikoagülan ve antiagregan tedavisi
Peptik ülser ve kullanılan ilaçlar
Karaciğer yetmezliği ve siroz
Ateroskleroz, Anjiana pektoris, Miyokard infarktüsü
Kalp Yetmezliği, Aritmi, Hipertansiyon
Diyaliz tedavisi ve dişhekimliği açısından önemi
Endokardit
KOAH, Astım
Tüberküloz
Gebelik ve dişhekimliği açısından önemi
Vücut sıvılarının biyokimyasal testleri, böbrek fonksiyon Testleri
Sıvı Elektrolit, Asit - Baz Dengesine yönelik laboratuvar Testler
Karaciğer fonksiyon testleri, Kardiyovasküler Sistemin laboratuvar İncelemesi
Kanama ve diyabete yönelik testler
Yara iyileşmesi ve yara bakımı
Cerrahi enfeksiyon ve antibiyotik seçimi
Sıvı elektrolit dengesi ve kan transfüzyonu
Yoğun bakım ilkeleri
Üst solunum yolu hastalıkları
Tükrük bezi hastalıkları
Paranazal sinüs hastalıkları
Obstrüktif uyku apnesi
Kulak ağrısı ve tinnitus
Boyun muayenesi ve boyun kitleleri
Konjonktiva ve kornea hastalıkları
Retina hastalıkları
Kaynak
Harrison's Principles of Internal Medicine, Twentieth Edition Pathophysiology 6th EditionYayınevi: ELSEVIER Davidson's Principles and Practice of MedicineYayınevi: ELSEVIER

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2024 - 13:03