Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ-Senelik84+42-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor,gastrointestinal, kardiyovaskuler, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Medulla spinalis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis sendromları, beyin sapı, cerebellum,Diencephalon, limbik sistem, telencephalon, bazal çekirdekler, beyaz cevher,Kraniyal sinirler (I, III, IV, VI), Kraniyal sinirler (V),Kraniyal sinirler (VII, XII), Kraniyal sinirler (IX, X, XI),Otonom sinir sistemi, ventriküller, BOS, zarlar, sirkümventriküler organlar,Merkezi sinir sistemi dolaşımı , göz ve kulak anatomisi ve kranial sinirleri (II, VIII) ,Kardiyovasküler sisteme giriş, kalp anatomisi, aorta, arcus aortae, aorta thoracica,Üst ve alt ekstremite damarları, tansiyon, nabız ölçümü, baş ve boyun arterleri,Baş ve boyun venleri, vena cava superior ve inferior, azygos ven sistemi ve lenfatik sistem, solunum sistemine giriş, burun boşluğu, paranasal sinüsler,Larynx, trachea, akciğer, mediastinum, sindirim sistemine giriş, ağız boşluğu, dil, tükürük bezleri,Pharynx, esophagus, mide, periton, ince bağırsaklar, kalın bağırsaklar, rectum,Karaciğer, safra kesesi, safra yolları, pankreas, dalak, abdomen arter ile ven, vena portae, portokaval anastomozlar ,Karın kasları ve karın duvarları, Üriner sistem ,Erkek genital sistemi ve kadın genital sistemi, pelvis, perine anatomisi, pelvis damarları ve endokrin sistem anatomisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1- Medulla spinalis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis sendromları, beyin sapı, cerebellum anatomisini tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımların temelini anlayıp neden sonuç ilişkisini kurabilecektir.11, 5, 9A, D
2- Diencephalon, limbik sistem, telencephalon, bazal çekirdekler, beyaz cevher anatomisini tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımların temellerini anlayıp neden-sonuç ilişkisi kurabilecektir.11, 5, 9A, D
3- Kraniyal sinirlerin (I, III, IV, V, VI) anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki sinirleri önemini açıklayabilecektir.11, 5, 9A, D
4- Kraniyal sinirlerin (VII, XII, IX, X, XI) anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki sinirleri önemini açıklayabilecektir.11, 5, 9A, D
5- Otonom sinir sistemi, ventriküller, BOS, zarlar, sirkümventriküler organların anatomisini tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımlarla ilişkilendirebilecektir.11, 5, 9A, D
6- Merkezi sinir sistemi kan dolaşımını , göz ve kulak anatomisini ve kranial sinirleri (II, VIII) tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımlarla ilişkilendirebilecektir.11, 5, 9A, D
7- Kardiyovasküler sisteme giriş, kalp anatomisi, aorta, arcus aortae, aorta thoracica anatomisini tanımlayabilecektir. 11, 5, 9A, D
8- Üst ve alt ekstremite damarları, tansiyon, nabız ölçümü, baş ve boyun arterleri anatomisini tanımlayabilecektir.11, 5, 9A, D
9- Baş ve boyun venleri, vena cava superior ve inferior, azygos ven sistemi ve lenfatik sistem, solunum sistemine giriş, burun boşluğu, paranasal sinüslerin anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki dolaşımın önemini açıklayabilecektir.11, 5, 9A, D
10- Larynx, trachea, akciğer, mediastinum, sindirim sistemine giriş, ağız boşluğu, dil, tükürük bezlerinin anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki yapıların önemini açıklayabilecektir.11, 5, 9A, D
11- Pharynx, esophagus, mide, periton, ince bağırsaklar, kalın bağırsaklar, rectum anatomisini tanımlayabilecektir.11, 5, 9A, D
12- Karaciğer, safra kesesi, safra yolları, pankreas, dalak, abdomen arter ile ven, vena portae, portokaval anastomozların anatomisini tanımlayabilecektir.11, 5, 9A, D
13- Karın kasları, karın duvarları, üriner sistem anatomisini tanımlayabilecektir.11, 5, 9A, D
14- Erkek genital sistemi, kadın genital sistemi, pelvis, perine anatomisi, pelvis damarları ve endokrin sistem anatomisini tanımlayabilecektir.11, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medulla spinalis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis sendromları, beyin sapı, cerebellumAnatomi Cilt-1 s: 212-288
2Diencephalon, limbik sistem, telencephalon, bazal çekirdekler, beyaz cevherAnatomi Cilt-1 s: 288-322
3Kraniyal sinirler (I, III, IV, VI), Kraniyal sinirler (V)Anatomi Cilt-1 s: 323-332
4Kraniyal sinirler (VII, XII), Kraniyal sinirler (IX, X, XI)Anatomi Cilt-1 s: 332-342
5Otonom sinir sistemi, ventriküller, BOS, zarlar, sirkümventriküler organlarAnatomi Cilt-1 s: 183-219, 342-354
6Merkezi sinir sistemi dolaşımı , göz ve kulak anatomisi ve kranial sinirleri (II, VIII) Anatomi Cilt-1 s: 342-354, 347-388
7Kardiyovasküler sisteme giriş, kalp anatomisi, aorta, arcus aortae, aorta thoracicaAnatomi Cilt-1 s: 1-22
8Üst ve alt ekstremite damarları, tansiyon, nabız ölçümü, baş ve boyun arterleriAnatomi Cilt-1 s: 22-76
9Baş ve boyun venleri, vena cava superior ve inferior, azygos ven sistemi ve lenfatik sistem, solunum sistemine giriş, burun boşluğu, paranasal sinüslerAnatomi Cilt-1 s: 80-106
10Larynx, trachea, akciğer, mediastinum, sindirim sistemine giriş, ağız boşluğu, dil, tükürük bezleriAnatomi Cilt-1 s: 284-310
11Pharynx, esophagus, mide, periton, ince bağırsaklar, kalın bağırsaklar, rectumAnatomi Cilt-1 s: 223-261
12Karaciğer, safra kesesi, safra yolları, pankreas, dalak, abdomen arter ile ven, vena portae, portokaval anastomozlar Anatomi Cilt-1 s: 261-282
13Karın kasları ve karın duvarları, Üriner sistem Anatomi Cilt-1 s: 167-173, 311-319
14Erkek genital sistemi ve kadın genital sistemi, pelvis, perine anatomisi, pelvis damarları ve endokrin sistem anatomisiAnatomi Cilt-1 s: 322-349, 349-355
Kaynak
Anatomi Cilt: 1-2, Prof.Dr. Kaplan ARINCI, Prof.Dr. Alaittin ELHAN Sobotta Konu Anlatım Kitabı Gray's Anatomi Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt: 1-2 Prof. Dr. Fahri Dere

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ-Senelik84+42-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor,gastrointestinal, kardiyovaskuler, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Medulla spinalis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis sendromları, beyin sapı, cerebellum,Diencephalon, limbik sistem, telencephalon, bazal çekirdekler, beyaz cevher,Kraniyal sinirler (I, III, IV, VI), Kraniyal sinirler (V),Kraniyal sinirler (VII, XII), Kraniyal sinirler (IX, X, XI),Otonom sinir sistemi, ventriküller, BOS, zarlar, sirkümventriküler organlar,Merkezi sinir sistemi dolaşımı , göz ve kulak anatomisi ve kranial sinirleri (II, VIII) ,Kardiyovasküler sisteme giriş, kalp anatomisi, aorta, arcus aortae, aorta thoracica,Üst ve alt ekstremite damarları, tansiyon, nabız ölçümü, baş ve boyun arterleri,Baş ve boyun venleri, vena cava superior ve inferior, azygos ven sistemi ve lenfatik sistem, solunum sistemine giriş, burun boşluğu, paranasal sinüsler,Larynx, trachea, akciğer, mediastinum, sindirim sistemine giriş, ağız boşluğu, dil, tükürük bezleri,Pharynx, esophagus, mide, periton, ince bağırsaklar, kalın bağırsaklar, rectum,Karaciğer, safra kesesi, safra yolları, pankreas, dalak, abdomen arter ile ven, vena portae, portokaval anastomozlar ,Karın kasları ve karın duvarları, Üriner sistem ,Erkek genital sistemi ve kadın genital sistemi, pelvis, perine anatomisi, pelvis damarları ve endokrin sistem anatomisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1- Medulla spinalis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis sendromları, beyin sapı, cerebellum anatomisini tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımların temelini anlayıp neden sonuç ilişkisini kurabilecektir.11, 5, 9A, D
2- Diencephalon, limbik sistem, telencephalon, bazal çekirdekler, beyaz cevher anatomisini tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımların temellerini anlayıp neden-sonuç ilişkisi kurabilecektir.11, 5, 9A, D
3- Kraniyal sinirlerin (I, III, IV, V, VI) anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki sinirleri önemini açıklayabilecektir.11, 5, 9A, D
4- Kraniyal sinirlerin (VII, XII, IX, X, XI) anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki sinirleri önemini açıklayabilecektir.11, 5, 9A, D
5- Otonom sinir sistemi, ventriküller, BOS, zarlar, sirkümventriküler organların anatomisini tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımlarla ilişkilendirebilecektir.11, 5, 9A, D
6- Merkezi sinir sistemi kan dolaşımını , göz ve kulak anatomisini ve kranial sinirleri (II, VIII) tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımlarla ilişkilendirebilecektir.11, 5, 9A, D
7- Kardiyovasküler sisteme giriş, kalp anatomisi, aorta, arcus aortae, aorta thoracica anatomisini tanımlayabilecektir. 11, 5, 9A, D
8- Üst ve alt ekstremite damarları, tansiyon, nabız ölçümü, baş ve boyun arterleri anatomisini tanımlayabilecektir.11, 5, 9A, D
9- Baş ve boyun venleri, vena cava superior ve inferior, azygos ven sistemi ve lenfatik sistem, solunum sistemine giriş, burun boşluğu, paranasal sinüslerin anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki dolaşımın önemini açıklayabilecektir.11, 5, 9A, D
10- Larynx, trachea, akciğer, mediastinum, sindirim sistemine giriş, ağız boşluğu, dil, tükürük bezlerinin anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki yapıların önemini açıklayabilecektir.11, 5, 9A, D
11- Pharynx, esophagus, mide, periton, ince bağırsaklar, kalın bağırsaklar, rectum anatomisini tanımlayabilecektir.11, 5, 9A, D
12- Karaciğer, safra kesesi, safra yolları, pankreas, dalak, abdomen arter ile ven, vena portae, portokaval anastomozların anatomisini tanımlayabilecektir.11, 5, 9A, D
13- Karın kasları, karın duvarları, üriner sistem anatomisini tanımlayabilecektir.11, 5, 9A, D
14- Erkek genital sistemi, kadın genital sistemi, pelvis, perine anatomisi, pelvis damarları ve endokrin sistem anatomisini tanımlayabilecektir.11, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medulla spinalis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis sendromları, beyin sapı, cerebellumAnatomi Cilt-1 s: 212-288
2Diencephalon, limbik sistem, telencephalon, bazal çekirdekler, beyaz cevherAnatomi Cilt-1 s: 288-322
3Kraniyal sinirler (I, III, IV, VI), Kraniyal sinirler (V)Anatomi Cilt-1 s: 323-332
4Kraniyal sinirler (VII, XII), Kraniyal sinirler (IX, X, XI)Anatomi Cilt-1 s: 332-342
5Otonom sinir sistemi, ventriküller, BOS, zarlar, sirkümventriküler organlarAnatomi Cilt-1 s: 183-219, 342-354
6Merkezi sinir sistemi dolaşımı , göz ve kulak anatomisi ve kranial sinirleri (II, VIII) Anatomi Cilt-1 s: 342-354, 347-388
7Kardiyovasküler sisteme giriş, kalp anatomisi, aorta, arcus aortae, aorta thoracicaAnatomi Cilt-1 s: 1-22
8Üst ve alt ekstremite damarları, tansiyon, nabız ölçümü, baş ve boyun arterleriAnatomi Cilt-1 s: 22-76
9Baş ve boyun venleri, vena cava superior ve inferior, azygos ven sistemi ve lenfatik sistem, solunum sistemine giriş, burun boşluğu, paranasal sinüslerAnatomi Cilt-1 s: 80-106
10Larynx, trachea, akciğer, mediastinum, sindirim sistemine giriş, ağız boşluğu, dil, tükürük bezleriAnatomi Cilt-1 s: 284-310
11Pharynx, esophagus, mide, periton, ince bağırsaklar, kalın bağırsaklar, rectumAnatomi Cilt-1 s: 223-261
12Karaciğer, safra kesesi, safra yolları, pankreas, dalak, abdomen arter ile ven, vena portae, portokaval anastomozlar Anatomi Cilt-1 s: 261-282
13Karın kasları ve karın duvarları, Üriner sistem Anatomi Cilt-1 s: 167-173, 311-319
14Erkek genital sistemi ve kadın genital sistemi, pelvis, perine anatomisi, pelvis damarları ve endokrin sistem anatomisiAnatomi Cilt-1 s: 322-349, 349-355
Kaynak
Anatomi Cilt: 1-2, Prof.Dr. Kaplan ARINCI, Prof.Dr. Alaittin ELHAN Sobotta Konu Anlatım Kitabı Gray's Anatomi Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt: 1-2 Prof. Dr. Fahri Dere

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 14:14