Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 84+42 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor,gastrointestinal, kardiyovaskuler, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medulla spinalis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis sendromları, beyin sapı, cerebellum,Diencephalon, limbik sistem, telencephalon, bazal çekirdekler, beyaz cevher,Kraniyal sinirler (I, III, IV, VI), Kraniyal sinirler (V),Kraniyal sinirler (VII, XII), Kraniyal sinirler (IX, X, XI),Otonom sinir sistemi, ventriküller, BOS, zarlar, sirkümventriküler organlar,Merkezi sinir sistemi dolaşımı , göz ve kulak anatomisi ve kranial sinirleri (II, VIII) ,Kardiyovasküler sisteme giriş, kalp anatomisi, aorta, arcus aortae, aorta thoracica,Üst ve alt ekstremite damarları, tansiyon, nabız ölçümü, baş ve boyun arterleri,Baş ve boyun venleri, vena cava superior ve inferior, azygos ven sistemi ve lenfatik sistem, solunum sistemine giriş, burun boşluğu, paranasal sinüsler,Larynx, trachea, akciğer, mediastinum, sindirim sistemine giriş, ağız boşluğu, dil, tükürük bezleri,Pharynx, esophagus, mide, periton, ince bağırsaklar, kalın bağırsaklar, rectum,Karaciğer, safra kesesi, safra yolları, pankreas, dalak, abdomen arter ile ven, vena portae, portokaval anastomozlar ,Karın kasları ve karın duvarları, Üriner sistem ,Erkek genital sistemi ve kadın genital sistemi, pelvis, perine anatomisi, pelvis damarları ve endokrin sistem anatomisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Medulla spinalis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis sendromları, beyin sapı, cerebellum anatomisini tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımların temelini anlayıp neden sonuç ilişkisini kurabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
2- Diencephalon, limbik sistem, telencephalon, bazal çekirdekler, beyaz cevher anatomisini tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımların temellerini anlayıp neden-sonuç ilişkisi kurabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
3- Kraniyal sinirlerin (I, III, IV, V, VI) anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki sinirleri önemini açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
4- Kraniyal sinirlerin (VII, XII, IX, X, XI) anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki sinirleri önemini açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
5- Otonom sinir sistemi, ventriküller, BOS, zarlar, sirkümventriküler organların anatomisini tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımlarla ilişkilendirebilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
6- Merkezi sinir sistemi kan dolaşımını , göz ve kulak anatomisini ve kranial sinirleri (II, VIII) tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımlarla ilişkilendirebilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
7- Kardiyovasküler sisteme giriş, kalp anatomisi, aorta, arcus aortae, aorta thoracica anatomisini tanımlayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
8- Üst ve alt ekstremite damarları, tansiyon, nabız ölçümü, baş ve boyun arterleri anatomisini tanımlayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
9- Baş ve boyun venleri, vena cava superior ve inferior, azygos ven sistemi ve lenfatik sistem, solunum sistemine giriş, burun boşluğu, paranasal sinüslerin anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki dolaşımın önemini açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
10- Larynx, trachea, akciğer, mediastinum, sindirim sistemine giriş, ağız boşluğu, dil, tükürük bezlerinin anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki yapıların önemini açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
11- Pharynx, esophagus, mide, periton, ince bağırsaklar, kalın bağırsaklar, rectum anatomisini tanımlayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
12- Karaciğer, safra kesesi, safra yolları, pankreas, dalak, abdomen arter ile ven, vena portae, portokaval anastomozların anatomisini tanımlayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
13- Karın kasları, karın duvarları, üriner sistem anatomisini tanımlayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
14- Erkek genital sistemi, kadın genital sistemi, pelvis, perine anatomisi, pelvis damarları ve endokrin sistem anatomisini tanımlayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medulla spinalis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis sendromları, beyin sapı, cerebellum | Anatomi Cilt-1 s: 212-288 |
2 | Diencephalon, limbik sistem, telencephalon, bazal çekirdekler, beyaz cevher | Anatomi Cilt-1 s: 288-322 |
3 | Kraniyal sinirler (I, III, IV, VI), Kraniyal sinirler (V) | Anatomi Cilt-1 s: 323-332 |
4 | Kraniyal sinirler (VII, XII), Kraniyal sinirler (IX, X, XI) | Anatomi Cilt-1 s: 332-342 |
5 | Otonom sinir sistemi, ventriküller, BOS, zarlar, sirkümventriküler organlar | Anatomi Cilt-1 s: 183-219, 342-354 |
6 | Merkezi sinir sistemi dolaşımı , göz ve kulak anatomisi ve kranial sinirleri (II, VIII) | Anatomi Cilt-1 s: 342-354, 347-388 |
7 | Kardiyovasküler sisteme giriş, kalp anatomisi, aorta, arcus aortae, aorta thoracica | Anatomi Cilt-1 s: 1-22 |
8 | Üst ve alt ekstremite damarları, tansiyon, nabız ölçümü, baş ve boyun arterleri | Anatomi Cilt-1 s: 22-76 |
9 | Baş ve boyun venleri, vena cava superior ve inferior, azygos ven sistemi ve lenfatik sistem, solunum sistemine giriş, burun boşluğu, paranasal sinüsler | Anatomi Cilt-1 s: 80-106 |
10 | Larynx, trachea, akciğer, mediastinum, sindirim sistemine giriş, ağız boşluğu, dil, tükürük bezleri | Anatomi Cilt-1 s: 284-310 |
11 | Pharynx, esophagus, mide, periton, ince bağırsaklar, kalın bağırsaklar, rectum | Anatomi Cilt-1 s: 223-261 |
12 | Karaciğer, safra kesesi, safra yolları, pankreas, dalak, abdomen arter ile ven, vena portae, portokaval anastomozlar | Anatomi Cilt-1 s: 261-282 |
13 | Karın kasları ve karın duvarları, Üriner sistem | Anatomi Cilt-1 s: 167-173, 311-319 |
14 | Erkek genital sistemi ve kadın genital sistemi, pelvis, perine anatomisi, pelvis damarları ve endokrin sistem anatomisi | Anatomi Cilt-1 s: 322-349, 349-355 |
Kaynak |
Anatomi Cilt: 1-2, Prof.Dr. Kaplan ARINCI, Prof.Dr. Alaittin ELHAN Sobotta Konu Anlatım Kitabı Gray's Anatomi Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt: 1-2 Prof. Dr. Fahri Dere |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 84+42 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor,gastrointestinal, kardiyovaskuler, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medulla spinalis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis sendromları, beyin sapı, cerebellum,Diencephalon, limbik sistem, telencephalon, bazal çekirdekler, beyaz cevher,Kraniyal sinirler (I, III, IV, VI), Kraniyal sinirler (V),Kraniyal sinirler (VII, XII), Kraniyal sinirler (IX, X, XI),Otonom sinir sistemi, ventriküller, BOS, zarlar, sirkümventriküler organlar,Merkezi sinir sistemi dolaşımı , göz ve kulak anatomisi ve kranial sinirleri (II, VIII) ,Kardiyovasküler sisteme giriş, kalp anatomisi, aorta, arcus aortae, aorta thoracica,Üst ve alt ekstremite damarları, tansiyon, nabız ölçümü, baş ve boyun arterleri,Baş ve boyun venleri, vena cava superior ve inferior, azygos ven sistemi ve lenfatik sistem, solunum sistemine giriş, burun boşluğu, paranasal sinüsler,Larynx, trachea, akciğer, mediastinum, sindirim sistemine giriş, ağız boşluğu, dil, tükürük bezleri,Pharynx, esophagus, mide, periton, ince bağırsaklar, kalın bağırsaklar, rectum,Karaciğer, safra kesesi, safra yolları, pankreas, dalak, abdomen arter ile ven, vena portae, portokaval anastomozlar ,Karın kasları ve karın duvarları, Üriner sistem ,Erkek genital sistemi ve kadın genital sistemi, pelvis, perine anatomisi, pelvis damarları ve endokrin sistem anatomisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Medulla spinalis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis sendromları, beyin sapı, cerebellum anatomisini tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımların temelini anlayıp neden sonuç ilişkisini kurabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
2- Diencephalon, limbik sistem, telencephalon, bazal çekirdekler, beyaz cevher anatomisini tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımların temellerini anlayıp neden-sonuç ilişkisi kurabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
3- Kraniyal sinirlerin (I, III, IV, V, VI) anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki sinirleri önemini açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
4- Kraniyal sinirlerin (VII, XII, IX, X, XI) anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki sinirleri önemini açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
5- Otonom sinir sistemi, ventriküller, BOS, zarlar, sirkümventriküler organların anatomisini tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımlarla ilişkilendirebilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
6- Merkezi sinir sistemi kan dolaşımını , göz ve kulak anatomisini ve kranial sinirleri (II, VIII) tanımlayabilecektir. Klinik yaklaşımlarla ilişkilendirebilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
7- Kardiyovasküler sisteme giriş, kalp anatomisi, aorta, arcus aortae, aorta thoracica anatomisini tanımlayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
8- Üst ve alt ekstremite damarları, tansiyon, nabız ölçümü, baş ve boyun arterleri anatomisini tanımlayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
9- Baş ve boyun venleri, vena cava superior ve inferior, azygos ven sistemi ve lenfatik sistem, solunum sistemine giriş, burun boşluğu, paranasal sinüslerin anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki dolaşımın önemini açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
10- Larynx, trachea, akciğer, mediastinum, sindirim sistemine giriş, ağız boşluğu, dil, tükürük bezlerinin anatomisini tanımlayabilecektir. Klinikte uygulama sahalarındaki yapıların önemini açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
11- Pharynx, esophagus, mide, periton, ince bağırsaklar, kalın bağırsaklar, rectum anatomisini tanımlayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
12- Karaciğer, safra kesesi, safra yolları, pankreas, dalak, abdomen arter ile ven, vena portae, portokaval anastomozların anatomisini tanımlayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
13- Karın kasları, karın duvarları, üriner sistem anatomisini tanımlayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
14- Erkek genital sistemi, kadın genital sistemi, pelvis, perine anatomisi, pelvis damarları ve endokrin sistem anatomisini tanımlayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medulla spinalis, inen ve çıkan yollar, medulla spinalis sendromları, beyin sapı, cerebellum | Anatomi Cilt-1 s: 212-288 |
2 | Diencephalon, limbik sistem, telencephalon, bazal çekirdekler, beyaz cevher | Anatomi Cilt-1 s: 288-322 |
3 | Kraniyal sinirler (I, III, IV, VI), Kraniyal sinirler (V) | Anatomi Cilt-1 s: 323-332 |
4 | Kraniyal sinirler (VII, XII), Kraniyal sinirler (IX, X, XI) | Anatomi Cilt-1 s: 332-342 |
5 | Otonom sinir sistemi, ventriküller, BOS, zarlar, sirkümventriküler organlar | Anatomi Cilt-1 s: 183-219, 342-354 |
6 | Merkezi sinir sistemi dolaşımı , göz ve kulak anatomisi ve kranial sinirleri (II, VIII) | Anatomi Cilt-1 s: 342-354, 347-388 |
7 | Kardiyovasküler sisteme giriş, kalp anatomisi, aorta, arcus aortae, aorta thoracica | Anatomi Cilt-1 s: 1-22 |
8 | Üst ve alt ekstremite damarları, tansiyon, nabız ölçümü, baş ve boyun arterleri | Anatomi Cilt-1 s: 22-76 |
9 | Baş ve boyun venleri, vena cava superior ve inferior, azygos ven sistemi ve lenfatik sistem, solunum sistemine giriş, burun boşluğu, paranasal sinüsler | Anatomi Cilt-1 s: 80-106 |
10 | Larynx, trachea, akciğer, mediastinum, sindirim sistemine giriş, ağız boşluğu, dil, tükürük bezleri | Anatomi Cilt-1 s: 284-310 |
11 | Pharynx, esophagus, mide, periton, ince bağırsaklar, kalın bağırsaklar, rectum | Anatomi Cilt-1 s: 223-261 |
12 | Karaciğer, safra kesesi, safra yolları, pankreas, dalak, abdomen arter ile ven, vena portae, portokaval anastomozlar | Anatomi Cilt-1 s: 261-282 |
13 | Karın kasları ve karın duvarları, Üriner sistem | Anatomi Cilt-1 s: 167-173, 311-319 |
14 | Erkek genital sistemi ve kadın genital sistemi, pelvis, perine anatomisi, pelvis damarları ve endokrin sistem anatomisi | Anatomi Cilt-1 s: 322-349, 349-355 |
Kaynak |
Anatomi Cilt: 1-2, Prof.Dr. Kaplan ARINCI, Prof.Dr. Alaittin ELHAN Sobotta Konu Anlatım Kitabı Gray's Anatomi Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Cilt: 1-2 Prof. Dr. Fahri Dere |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | X | |||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | X | |||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |