Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ İNGİLİZCE II-Senelik64+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Semih PALA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Semih PALA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi Meslek İngilizcesinin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırmalarını yapmaya destek vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; VİRÜSLER - BİR BOŞUKTAN İLETİŞİM,TOKSOPLAZMOZ - SIRT AĞRISI - ÖGENİK,KIZAMIK - İNCE BAĞIRSAK,MENENJİT - ORAK HÜCRE ANEMİSİ,KARACİĞER NAKLİ - KOLON KANSERİ,GLİOBLASTOMA - DOĞAL BAĞIŞIKLIK,KANSER - TROMBOFLEBİT,AMNİYOTİK SIVI - EDİNİLMİŞ BAĞIŞIKLIK
,CERRAHİ - GASTROÖZOFAGEAL REFLÜ HASTALIĞI,PRADER-WILLI SENDROMU - ABDOMİNAL(BAĞIRSAK) SESLERİ - LENF SİSTEMİNİN ÖNEMİ,PULMONER EMBOLİZM - ERKEKLERDE MEME BÜYÜMESİ - ANESTEZİ,KADINLARDA KALP HASTALIĞI - 4 DOKU TÜRÜ - DÖLLEMEDEN YAŞLILIĞA,ÇİÇEK HASTALIĞI - ÇEVRE SORUNLARI VE İNSAN SAĞLIĞI - 10 HORMONAL HASTALIK,GERİATRİ - ARTERLER ve DAMARLAR ARASINDAKİ FARK,GRİP VİRÜSÜNÜ ETKİSİZLEŞTİRMEK - SPESİFİK OLMAYAN SAVUNMALAR - TOKSİK ŞOK SENDROMU ,BAKTERİYOFAJ TERAPİSİ - NANO TEKNOLOJİ VE TIP - İNSAN LENF SİSTEMİ,ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMA - YAPAY KALP - DİYARAM - HİPOTALAMUS,SAĞLIKLI ŞOKLAR - ACILIĞIN BİYOLOİSİ - İDRAR TORBASININ İŞLEVİ - LENF DÜĞÜMLERİ,SARI NOKTA HASTALIĞI- ÖZ ANATOMİSİ ve FİZYOLOJİSİ - OMURİLİK,EPİDEMİYOLOJİ - ESNEME - TÜKÜRÜK - TİROİD BEZİ İŞLEVİ - YEMEK BORUSU,BROKOLİ KANSERİ YENER - SABAH RAHATSIZLIĞI - AĞRIYI ANLAMAK - TÜKÜRÜK SİNZDİRİME YARDIM EDER - YUTAK,KAN NAKLİ - İNME - YÜREĞİN İŞLEVLERİ - BEYİN,KUŞ GRİBİ - YENİ ORGAN YETİŞTİRMEK -İNSAN BURNU - KALIN BAĞIRSAK,DOĞUM KUSURLARI - MİDE HASSASŞYETİ - BAKTERİYEL HASTALIKLAR - İNCE BAĞIRSAK İŞLEVİ,OTOİMMÜN HASTALIĞI - SİROZ - 15 TÜR BEZ - TÜKÜRÜK BEZLERİ,MODERN BİR PANDEMİK - MİDE KANSERİ - KARCİĞER HASTALIKLARI - PANKREAS,HELİKOBAKTER PİLORİ - FITIK - MEME BEZLERİ,ARİKA UYKU HASTALIĞI - AKUT KARACİĞER YETERSİZLİĞİ - BURUN BĞLUĞU - YUMURTALIKLAR,ANOREKSİYA - EKTOPİK GEBELİK - GIRTLAK - DİL,SÜPER BEYİNLER YETİŞTİRME - NARKOLEPSİ - AĞIZ HASTALIKLARI -BÖBREKÜSTÜ ve EPİFİZ BEZLERİ,UYUŞTURUCULAR - NARSİSTİK KİŞİLİK BOZUKLUĞU - HİPOFİZ BEZİ HASTALIĞI,KAWASAKİ HASTALIĞI - BÖBREK TAŞLARI - NÖROTRANSMİTERLER; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade eder.10, 16, 6, 9A, D, E
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizceyi kullandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verir.10, 16, 6, 9A, D, E
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu fark etmeksizin kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapar.10, 16, 6, 9A, D, E
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip eder.10, 16, 9A, D, E
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapar.10, 16, 6, 9A, D, E
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazar.10, 16, 6, 9A, D, E
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
3.3. İngilizceyi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1VİRÜSLER - BİR BOŞUKTAN İLETİŞİM
2TOKSOPLAZMOZ - SIRT AĞRISI - ÖGENİK
3KIZAMIK - İNCE BAĞIRSAK
4MENENJİT - ORAK HÜCRE ANEMİSİ
5KARACİĞER NAKLİ - KOLON KANSERİ
6GLİOBLASTOMA - DOĞAL BAĞIŞIKLIK
7KANSER - TROMBOFLEBİT
8AMNİYOTİK SIVI - EDİNİLMİŞ BAĞIŞIKLIK
9CERRAHİ - GASTROÖZOFAGEAL REFLÜ HASTALIĞI
10PRADER-WILLI SENDROMU - ABDOMİNAL(BAĞIRSAK) SESLERİ - LENF SİSTEMİNİN ÖNEMİ
11PULMONER EMBOLİZM - ERKEKLERDE MEME BÜYÜMESİ - ANESTEZİ
12KADINLARDA KALP HASTALIĞI - 4 DOKU TÜRÜ - DÖLLEMEDEN YAŞLILIĞA
13ÇİÇEK HASTALIĞI - ÇEVRE SORUNLARI VE İNSAN SAĞLIĞI - 10 HORMONAL HASTALIK
14GERİATRİ - ARTERLER ve DAMARLAR ARASINDAKİ FARK
15GRİP VİRÜSÜNÜ ETKİSİZLEŞTİRMEK - SPESİFİK OLMAYAN SAVUNMALAR - TOKSİK ŞOK SENDROMU
16BAKTERİYOFAJ TERAPİSİ - NANO TEKNOLOJİ VE TIP - İNSAN LENF SİSTEMİ
17ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMA - YAPAY KALP - DİYARAM - HİPOTALAMUS
18SAĞLIKLI ŞOKLAR - ACILIĞIN BİYOLOİSİ - İDRAR TORBASININ İŞLEVİ - LENF DÜĞÜMLERİ
19SARI NOKTA HASTALIĞI- ÖZ ANATOMİSİ ve FİZYOLOJİSİ - OMURİLİK
20EPİDEMİYOLOJİ - ESNEME - TÜKÜRÜK - TİROİD BEZİ İŞLEVİ - YEMEK BORUSU
21BROKOLİ KANSERİ YENER - SABAH RAHATSIZLIĞI - AĞRIYI ANLAMAK - TÜKÜRÜK SİNZDİRİME YARDIM EDER - YUTAK
22KAN NAKLİ - İNME - YÜREĞİN İŞLEVLERİ - BEYİN
23KUŞ GRİBİ - YENİ ORGAN YETİŞTİRMEK -İNSAN BURNU - KALIN BAĞIRSAK
24DOĞUM KUSURLARI - MİDE HASSASŞYETİ - BAKTERİYEL HASTALIKLAR - İNCE BAĞIRSAK İŞLEVİ
25OTOİMMÜN HASTALIĞI - SİROZ - 15 TÜR BEZ - TÜKÜRÜK BEZLERİ
26MODERN BİR PANDEMİK - MİDE KANSERİ - KARCİĞER HASTALIKLARI - PANKREAS
27HELİKOBAKTER PİLORİ - FITIK - MEME BEZLERİ
28ARİKA UYKU HASTALIĞI - AKUT KARACİĞER YETERSİZLİĞİ - BURUN BĞLUĞU - YUMURTALIKLAR
29ANOREKSİYA - EKTOPİK GEBELİK - GIRTLAK - DİL
30SÜPER BEYİNLER YETİŞTİRME - NARKOLEPSİ - AĞIZ HASTALIKLARI -BÖBREKÜSTÜ ve EPİFİZ BEZLERİ
31UYUŞTURUCULAR - NARSİSTİK KİŞİLİK BOZUKLUĞU - HİPOFİZ BEZİ HASTALIĞI
32KAWASAKİ HASTALIĞI - BÖBREK TAŞLARI - NÖROTRANSMİTERLER
Kaynak
Öğretim elemanının derlediği materyaller, Internet kaynakları
Webmd, Healthline, Mayo Clinic, ve diğer bazı Internet kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati28256
Rehberli Problem Çözme28128
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5735
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)131
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(131/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ İNGİLİZCE II-Senelik64+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Semih PALA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Semih PALA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi Meslek İngilizcesinin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırmalarını yapmaya destek vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; VİRÜSLER - BİR BOŞUKTAN İLETİŞİM,TOKSOPLAZMOZ - SIRT AĞRISI - ÖGENİK,KIZAMIK - İNCE BAĞIRSAK,MENENJİT - ORAK HÜCRE ANEMİSİ,KARACİĞER NAKLİ - KOLON KANSERİ,GLİOBLASTOMA - DOĞAL BAĞIŞIKLIK,KANSER - TROMBOFLEBİT,AMNİYOTİK SIVI - EDİNİLMİŞ BAĞIŞIKLIK
,CERRAHİ - GASTROÖZOFAGEAL REFLÜ HASTALIĞI,PRADER-WILLI SENDROMU - ABDOMİNAL(BAĞIRSAK) SESLERİ - LENF SİSTEMİNİN ÖNEMİ,PULMONER EMBOLİZM - ERKEKLERDE MEME BÜYÜMESİ - ANESTEZİ,KADINLARDA KALP HASTALIĞI - 4 DOKU TÜRÜ - DÖLLEMEDEN YAŞLILIĞA,ÇİÇEK HASTALIĞI - ÇEVRE SORUNLARI VE İNSAN SAĞLIĞI - 10 HORMONAL HASTALIK,GERİATRİ - ARTERLER ve DAMARLAR ARASINDAKİ FARK,GRİP VİRÜSÜNÜ ETKİSİZLEŞTİRMEK - SPESİFİK OLMAYAN SAVUNMALAR - TOKSİK ŞOK SENDROMU ,BAKTERİYOFAJ TERAPİSİ - NANO TEKNOLOJİ VE TIP - İNSAN LENF SİSTEMİ,ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMA - YAPAY KALP - DİYARAM - HİPOTALAMUS,SAĞLIKLI ŞOKLAR - ACILIĞIN BİYOLOİSİ - İDRAR TORBASININ İŞLEVİ - LENF DÜĞÜMLERİ,SARI NOKTA HASTALIĞI- ÖZ ANATOMİSİ ve FİZYOLOJİSİ - OMURİLİK,EPİDEMİYOLOJİ - ESNEME - TÜKÜRÜK - TİROİD BEZİ İŞLEVİ - YEMEK BORUSU,BROKOLİ KANSERİ YENER - SABAH RAHATSIZLIĞI - AĞRIYI ANLAMAK - TÜKÜRÜK SİNZDİRİME YARDIM EDER - YUTAK,KAN NAKLİ - İNME - YÜREĞİN İŞLEVLERİ - BEYİN,KUŞ GRİBİ - YENİ ORGAN YETİŞTİRMEK -İNSAN BURNU - KALIN BAĞIRSAK,DOĞUM KUSURLARI - MİDE HASSASŞYETİ - BAKTERİYEL HASTALIKLAR - İNCE BAĞIRSAK İŞLEVİ,OTOİMMÜN HASTALIĞI - SİROZ - 15 TÜR BEZ - TÜKÜRÜK BEZLERİ,MODERN BİR PANDEMİK - MİDE KANSERİ - KARCİĞER HASTALIKLARI - PANKREAS,HELİKOBAKTER PİLORİ - FITIK - MEME BEZLERİ,ARİKA UYKU HASTALIĞI - AKUT KARACİĞER YETERSİZLİĞİ - BURUN BĞLUĞU - YUMURTALIKLAR,ANOREKSİYA - EKTOPİK GEBELİK - GIRTLAK - DİL,SÜPER BEYİNLER YETİŞTİRME - NARKOLEPSİ - AĞIZ HASTALIKLARI -BÖBREKÜSTÜ ve EPİFİZ BEZLERİ,UYUŞTURUCULAR - NARSİSTİK KİŞİLİK BOZUKLUĞU - HİPOFİZ BEZİ HASTALIĞI,KAWASAKİ HASTALIĞI - BÖBREK TAŞLARI - NÖROTRANSMİTERLER; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade eder.10, 16, 6, 9A, D, E
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizceyi kullandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verir.10, 16, 6, 9A, D, E
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu fark etmeksizin kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapar.10, 16, 6, 9A, D, E
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip eder.10, 16, 9A, D, E
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapar.10, 16, 6, 9A, D, E
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazar.10, 16, 6, 9A, D, E
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
3.3. İngilizceyi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1VİRÜSLER - BİR BOŞUKTAN İLETİŞİM
2TOKSOPLAZMOZ - SIRT AĞRISI - ÖGENİK
3KIZAMIK - İNCE BAĞIRSAK
4MENENJİT - ORAK HÜCRE ANEMİSİ
5KARACİĞER NAKLİ - KOLON KANSERİ
6GLİOBLASTOMA - DOĞAL BAĞIŞIKLIK
7KANSER - TROMBOFLEBİT
8AMNİYOTİK SIVI - EDİNİLMİŞ BAĞIŞIKLIK
9CERRAHİ - GASTROÖZOFAGEAL REFLÜ HASTALIĞI
10PRADER-WILLI SENDROMU - ABDOMİNAL(BAĞIRSAK) SESLERİ - LENF SİSTEMİNİN ÖNEMİ
11PULMONER EMBOLİZM - ERKEKLERDE MEME BÜYÜMESİ - ANESTEZİ
12KADINLARDA KALP HASTALIĞI - 4 DOKU TÜRÜ - DÖLLEMEDEN YAŞLILIĞA
13ÇİÇEK HASTALIĞI - ÇEVRE SORUNLARI VE İNSAN SAĞLIĞI - 10 HORMONAL HASTALIK
14GERİATRİ - ARTERLER ve DAMARLAR ARASINDAKİ FARK
15GRİP VİRÜSÜNÜ ETKİSİZLEŞTİRMEK - SPESİFİK OLMAYAN SAVUNMALAR - TOKSİK ŞOK SENDROMU
16BAKTERİYOFAJ TERAPİSİ - NANO TEKNOLOJİ VE TIP - İNSAN LENF SİSTEMİ
17ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMA - YAPAY KALP - DİYARAM - HİPOTALAMUS
18SAĞLIKLI ŞOKLAR - ACILIĞIN BİYOLOİSİ - İDRAR TORBASININ İŞLEVİ - LENF DÜĞÜMLERİ
19SARI NOKTA HASTALIĞI- ÖZ ANATOMİSİ ve FİZYOLOJİSİ - OMURİLİK
20EPİDEMİYOLOJİ - ESNEME - TÜKÜRÜK - TİROİD BEZİ İŞLEVİ - YEMEK BORUSU
21BROKOLİ KANSERİ YENER - SABAH RAHATSIZLIĞI - AĞRIYI ANLAMAK - TÜKÜRÜK SİNZDİRİME YARDIM EDER - YUTAK
22KAN NAKLİ - İNME - YÜREĞİN İŞLEVLERİ - BEYİN
23KUŞ GRİBİ - YENİ ORGAN YETİŞTİRMEK -İNSAN BURNU - KALIN BAĞIRSAK
24DOĞUM KUSURLARI - MİDE HASSASŞYETİ - BAKTERİYEL HASTALIKLAR - İNCE BAĞIRSAK İŞLEVİ
25OTOİMMÜN HASTALIĞI - SİROZ - 15 TÜR BEZ - TÜKÜRÜK BEZLERİ
26MODERN BİR PANDEMİK - MİDE KANSERİ - KARCİĞER HASTALIKLARI - PANKREAS
27HELİKOBAKTER PİLORİ - FITIK - MEME BEZLERİ
28ARİKA UYKU HASTALIĞI - AKUT KARACİĞER YETERSİZLİĞİ - BURUN BĞLUĞU - YUMURTALIKLAR
29ANOREKSİYA - EKTOPİK GEBELİK - GIRTLAK - DİL
30SÜPER BEYİNLER YETİŞTİRME - NARKOLEPSİ - AĞIZ HASTALIKLARI -BÖBREKÜSTÜ ve EPİFİZ BEZLERİ
31UYUŞTURUCULAR - NARSİSTİK KİŞİLİK BOZUKLUĞU - HİPOFİZ BEZİ HASTALIĞI
32KAWASAKİ HASTALIĞI - BÖBREK TAŞLARI - NÖROTRANSMİTERLER
Kaynak
Öğretim elemanının derlediği materyaller, Internet kaynakları
Webmd, Healthline, Mayo Clinic, ve diğer bazı Internet kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 14:14