Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ | - | Senelik | 10+64 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER, Prof.Dr. Mahmut KUŞDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN, Dr.Öğr.Üye. Safiye Selin KÖYMEN, Dr.Öğr.Üye. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | Tuba Çetin Ahmad Bittar Gizem Meva Başyiğit Shahriar Samarghandi |
Dersin Amacı | Adeziv diş hekimliğinin temel prensipleri kavramak ve simulasyon kliniğinde adeziv restorasyonlar yapmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Adeziv kavite preperasyonlarında temel kavramlar,Sınıf I, II, III,IV ve V preperasyonlar, Minimal invaziv kavite preperasyonları, Kavite taban maddeleri,Restoratif tedaviye başlamadan önce yapılacak işlemler ,Kompozit restorasyonlarda klinik uygulamalar ,Anterior diş kırıklarında restoratif yaklaşımlar ,Adhesive restoratif materyallerde bitirme ve polisaj ,Aşırı madde kaybına uğramış dişlerin restorasyonu ,Kurula giriş (pratik) ,Anterior preperasyonlar (basit model + Restoprep model)(pratik) ,Posterior preperasyonlar (basit model + Restoprep model)(pratik) ,Minimal invaziv kavite preperasyonları (Basit model)(pratik) ,Kaide uygulaması (basit model)(pratik) ,Preperasyonların restorasyonu (basit model + restoprep model)(pratik) , Bitim ve polisaj (basit model) (pratik) ,Anterior preperasyonlar (Frasaco model)(pratik) ,Posterior preperasyonlar (Frasaco model)(pratik) ,Preaparasyonların restorasyonları (Frasaco model)(pratik) ,Tamamlanan işlerin teslimi (pratik); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Adeziv kavite preperasyonu temel prensipleri esas alarak restoratif uygulamaları tasarlar. | 16, 9 | C |
Restorasyonun tutuculuk ve dayanıklılığını sağlamak için doğru preperasyonu uygular. | 6, 9 | E, H |
Dişin canlılığının devamını sağlamak için ideal materyalleri seçerek dişin restorasyon sürecinde uygular. | 6, 9 | E, H |
Uygun endikasyona sahip adeziv restoratif materyalleri tercih ederek en doğru restorasyonu uygular | 6, 9 | E, H |
Adeziv restorasyon bitim ve polisajını açıklar ve uygular | 6, 9 | C, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Adeziv kavite preperasyonlarında temel kavramlar | |
2 | Sınıf I, II, III,IV ve V preperasyonlar | |
3 | Minimal invaziv kavite preperasyonları | |
4 | Kavite taban maddeleri | |
5 | Restoratif tedaviye başlamadan önce yapılacak işlemler | |
6 | Kompozit restorasyonlarda klinik uygulamalar | |
7 | Anterior diş kırıklarında restoratif yaklaşımlar | |
8 | Adhesive restoratif materyallerde bitirme ve polisaj | |
9 | Aşırı madde kaybına uğramış dişlerin restorasyonu | |
10 | Kurula giriş (pratik) | |
11 | Anterior preperasyonlar (basit model + Restoprep model)(pratik) | |
12 | Posterior preperasyonlar (basit model + Restoprep model)(pratik) | |
13 | Minimal invaziv kavite preperasyonları (Basit model)(pratik) | |
14 | Kaide uygulaması (basit model)(pratik) | |
15 | Preperasyonların restorasyonu (basit model + restoprep model)(pratik) | |
16 | Bitim ve polisaj (basit model) (pratik) | |
17 | Anterior preperasyonlar (Frasaco model)(pratik) | |
18 | Posterior preperasyonlar (Frasaco model)(pratik) | |
19 | Preaparasyonların restorasyonları (Frasaco model)(pratik) | |
20 | Tamamlanan işlerin teslimi (pratik) |
Kaynak |
Öğretim üyesi öğrencilere ders notu verecektir. |
Sturdevant’s Art & Science of Operative Dentistry. 7th edition. Ritter AV, Boushell LW, Walter R (2018). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 16 | 5 | 80 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 1 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 1 | 3 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ | - | Senelik | 10+64 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alev ÖZSOY KANER, Prof.Dr. Mahmut KUŞDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN, Dr.Öğr.Üye. Safiye Selin KÖYMEN, Dr.Öğr.Üye. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | Tuba Çetin Ahmad Bittar Gizem Meva Başyiğit Shahriar Samarghandi |
Dersin Amacı | Adeziv diş hekimliğinin temel prensipleri kavramak ve simulasyon kliniğinde adeziv restorasyonlar yapmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Adeziv kavite preperasyonlarında temel kavramlar,Sınıf I, II, III,IV ve V preperasyonlar, Minimal invaziv kavite preperasyonları, Kavite taban maddeleri,Restoratif tedaviye başlamadan önce yapılacak işlemler ,Kompozit restorasyonlarda klinik uygulamalar ,Anterior diş kırıklarında restoratif yaklaşımlar ,Adhesive restoratif materyallerde bitirme ve polisaj ,Aşırı madde kaybına uğramış dişlerin restorasyonu ,Kurula giriş (pratik) ,Anterior preperasyonlar (basit model + Restoprep model)(pratik) ,Posterior preperasyonlar (basit model + Restoprep model)(pratik) ,Minimal invaziv kavite preperasyonları (Basit model)(pratik) ,Kaide uygulaması (basit model)(pratik) ,Preperasyonların restorasyonu (basit model + restoprep model)(pratik) , Bitim ve polisaj (basit model) (pratik) ,Anterior preperasyonlar (Frasaco model)(pratik) ,Posterior preperasyonlar (Frasaco model)(pratik) ,Preaparasyonların restorasyonları (Frasaco model)(pratik) ,Tamamlanan işlerin teslimi (pratik); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Adeziv kavite preperasyonu temel prensipleri esas alarak restoratif uygulamaları tasarlar. | 16, 9 | C |
Restorasyonun tutuculuk ve dayanıklılığını sağlamak için doğru preperasyonu uygular. | 6, 9 | E, H |
Dişin canlılığının devamını sağlamak için ideal materyalleri seçerek dişin restorasyon sürecinde uygular. | 6, 9 | E, H |
Uygun endikasyona sahip adeziv restoratif materyalleri tercih ederek en doğru restorasyonu uygular | 6, 9 | E, H |
Adeziv restorasyon bitim ve polisajını açıklar ve uygular | 6, 9 | C, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Adeziv kavite preperasyonlarında temel kavramlar | |
2 | Sınıf I, II, III,IV ve V preperasyonlar | |
3 | Minimal invaziv kavite preperasyonları | |
4 | Kavite taban maddeleri | |
5 | Restoratif tedaviye başlamadan önce yapılacak işlemler | |
6 | Kompozit restorasyonlarda klinik uygulamalar | |
7 | Anterior diş kırıklarında restoratif yaklaşımlar | |
8 | Adhesive restoratif materyallerde bitirme ve polisaj | |
9 | Aşırı madde kaybına uğramış dişlerin restorasyonu | |
10 | Kurula giriş (pratik) | |
11 | Anterior preperasyonlar (basit model + Restoprep model)(pratik) | |
12 | Posterior preperasyonlar (basit model + Restoprep model)(pratik) | |
13 | Minimal invaziv kavite preperasyonları (Basit model)(pratik) | |
14 | Kaide uygulaması (basit model)(pratik) | |
15 | Preperasyonların restorasyonu (basit model + restoprep model)(pratik) | |
16 | Bitim ve polisaj (basit model) (pratik) | |
17 | Anterior preperasyonlar (Frasaco model)(pratik) | |
18 | Posterior preperasyonlar (Frasaco model)(pratik) | |
19 | Preaparasyonların restorasyonları (Frasaco model)(pratik) | |
20 | Tamamlanan işlerin teslimi (pratik) |
Kaynak |
Öğretim üyesi öğrencilere ders notu verecektir. |
Sturdevant’s Art & Science of Operative Dentistry. 7th edition. Ritter AV, Boushell LW, Walter R (2018). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |