Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİNÖR ORAL CERRAHİ VE DENTAL ANESTEZİYOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 64+16 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Can ARSLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Can ARSLAN |
Dersin Yardımcıları | Diş Hekimliği Fakültesi Periodontoloj, ve Ağız Diş Çene Cerrahisi AD Öğretim üyeleri |
Dersin Amacı | Dişhekimliğinde cerrahi işlemlerde uygulanması gereken prensipleri, işlem sırasında kullanılacak malzemeleri, cerrahi işlemlerin uygulama yöntemlerini ve oluşabilecek komplikasyonları değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; DENTAL ANESTEZİ Anesteziye giriş ve tarihçe,Diş ağrısı ve iletimi,Sinir fizyolojisi,Lokal anesteziklerin etki mekanizması,Farmakokinetik,Lokal anesteziklerin sistemik etkileri,AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ Çene Cerrahisine Giriş ve Ders Programı Hakkında Bilgilendirme, Cerrahi işlem öncesi hasta değerlendirilmesi, Hastanın hazırlanması ve diş hekimliğinde cerrahi prensipler, Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Asepsi, Diş Çekim Endikasyonları ve Kontraendikasyonları,,DİŞ HEKİMLİĞİNDE KLİNİK UYGULAMALARA GİRİŞ Kliniğe giriş,Klinik düzeni ve kurallar, Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kuralları,Öğrencilerin görev ve sorumlulukları,,MADDELER BİLGİSİ Adezyon tanımını tartışabilecektir. Diş hekimliğinde adezyonu tanımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
DENTAL ANESTEZİ Sinir hücrelerini ve lokal anesteziklerin sinir hücreleri üzerine etkilerini açıklayabilecektir. Lokal anestezi öncesi hasta, anestezik ilaç ve anestezi yöntemi ilişkisini açıklayabilecektir. | ||
AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ Cerrahi işlemlerden önce hasta muayenesini, operasyon bölgesinin hazırlanmasını ve işleme uygun malzeme seçimini yapabilecektir. Hastayı tıbbi ve dental açıdan değerlendirir. | ||
DİŞ HEKİMLİĞİNDE KLİNİK UYGULAMALARA GİRİŞ Klinik kurallarını uygular. terilizasyon ve dezenfeksiyon kurallarını uygular. | ||
MADDELER BİLGİSİ Adezyon mekanizmalarını yorumlar. Adeziv restoratif materyalleri açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DENTAL ANESTEZİ Anesteziye giriş ve tarihçe,Diş ağrısı ve iletimi,Sinir fizyolojisi,Lokal anesteziklerin etki mekanizması,Farmakokinetik,Lokal anesteziklerin sistemik etkileri | |
2 | AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ Çene Cerrahisine Giriş ve Ders Programı Hakkında Bilgilendirme, Cerrahi işlem öncesi hasta değerlendirilmesi, Hastanın hazırlanması ve diş hekimliğinde cerrahi prensipler, Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Asepsi, Diş Çekim Endikasyonları ve Kontraendikasyonları, | |
3 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE KLİNİK UYGULAMALARA GİRİŞ Kliniğe giriş,Klinik düzeni ve kurallar, Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kuralları,Öğrencilerin görev ve sorumlulukları, | |
4 | MADDELER BİLGİSİ Adezyon tanımını tartışabilecektir. Diş hekimliğinde adezyonu tanımlar |
Kaynak |
1. Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume SetJun 15, 2015 by Niklaus P. Lang and Jan Lindhe 2.Newman and Carranza's Clinical PeriodontologyAug 3, 2018 by Michael G. Newman DDS and Henry Takei DDS MS 3.Oral and Maxillofacial Surgery: 3-Volume SetMay 25, 2017 by Raymond J. Fonseca DMD 4.Oral and Maxillofacial Surgery Review: A Study GuideJul 9, 2015 by Din Lam and Daniel Laskin 5.Contemporary Implant DentistryDec 10, 2007 by Carl E. Misch DDS MDS PhD(HC) 6.Plastic-Esthetic Periodontal and Implant Surgery: A Microsurgical ApproachJul 1, 2012 by Otto Zuhr and Marc Hurzeler |
Öğrenci ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 8 | 10 | 80 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 1 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 40 | 2 | 80 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(200/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİNÖR ORAL CERRAHİ VE DENTAL ANESTEZİYOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 64+16 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Can ARSLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Can ARSLAN |
Dersin Yardımcıları | Diş Hekimliği Fakültesi Periodontoloj, ve Ağız Diş Çene Cerrahisi AD Öğretim üyeleri |
Dersin Amacı | Dişhekimliğinde cerrahi işlemlerde uygulanması gereken prensipleri, işlem sırasında kullanılacak malzemeleri, cerrahi işlemlerin uygulama yöntemlerini ve oluşabilecek komplikasyonları değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; DENTAL ANESTEZİ Anesteziye giriş ve tarihçe,Diş ağrısı ve iletimi,Sinir fizyolojisi,Lokal anesteziklerin etki mekanizması,Farmakokinetik,Lokal anesteziklerin sistemik etkileri,AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ Çene Cerrahisine Giriş ve Ders Programı Hakkında Bilgilendirme, Cerrahi işlem öncesi hasta değerlendirilmesi, Hastanın hazırlanması ve diş hekimliğinde cerrahi prensipler, Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Asepsi, Diş Çekim Endikasyonları ve Kontraendikasyonları,,DİŞ HEKİMLİĞİNDE KLİNİK UYGULAMALARA GİRİŞ Kliniğe giriş,Klinik düzeni ve kurallar, Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kuralları,Öğrencilerin görev ve sorumlulukları,,MADDELER BİLGİSİ Adezyon tanımını tartışabilecektir. Diş hekimliğinde adezyonu tanımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
DENTAL ANESTEZİ Sinir hücrelerini ve lokal anesteziklerin sinir hücreleri üzerine etkilerini açıklayabilecektir. Lokal anestezi öncesi hasta, anestezik ilaç ve anestezi yöntemi ilişkisini açıklayabilecektir. | ||
AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ Cerrahi işlemlerden önce hasta muayenesini, operasyon bölgesinin hazırlanmasını ve işleme uygun malzeme seçimini yapabilecektir. Hastayı tıbbi ve dental açıdan değerlendirir. | ||
DİŞ HEKİMLİĞİNDE KLİNİK UYGULAMALARA GİRİŞ Klinik kurallarını uygular. terilizasyon ve dezenfeksiyon kurallarını uygular. | ||
MADDELER BİLGİSİ Adezyon mekanizmalarını yorumlar. Adeziv restoratif materyalleri açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DENTAL ANESTEZİ Anesteziye giriş ve tarihçe,Diş ağrısı ve iletimi,Sinir fizyolojisi,Lokal anesteziklerin etki mekanizması,Farmakokinetik,Lokal anesteziklerin sistemik etkileri | |
2 | AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ Çene Cerrahisine Giriş ve Ders Programı Hakkında Bilgilendirme, Cerrahi işlem öncesi hasta değerlendirilmesi, Hastanın hazırlanması ve diş hekimliğinde cerrahi prensipler, Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Asepsi, Diş Çekim Endikasyonları ve Kontraendikasyonları, | |
3 | DİŞ HEKİMLİĞİNDE KLİNİK UYGULAMALARA GİRİŞ Kliniğe giriş,Klinik düzeni ve kurallar, Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kuralları,Öğrencilerin görev ve sorumlulukları, | |
4 | MADDELER BİLGİSİ Adezyon tanımını tartışabilecektir. Diş hekimliğinde adezyonu tanımlar |
Kaynak |
1. Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume SetJun 15, 2015 by Niklaus P. Lang and Jan Lindhe 2.Newman and Carranza's Clinical PeriodontologyAug 3, 2018 by Michael G. Newman DDS and Henry Takei DDS MS 3.Oral and Maxillofacial Surgery: 3-Volume SetMay 25, 2017 by Raymond J. Fonseca DMD 4.Oral and Maxillofacial Surgery Review: A Study GuideJul 9, 2015 by Din Lam and Daniel Laskin 5.Contemporary Implant DentistryDec 10, 2007 by Carl E. Misch DDS MDS PhD(HC) 6.Plastic-Esthetic Periodontal and Implant Surgery: A Microsurgical ApproachJul 1, 2012 by Otto Zuhr and Marc Hurzeler |
Öğrenci ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |