Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAS-İSKELET SİSTEMİ -Bahar Dönemi57+6-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHekim adaylarına kas-iskelet sisteminin yapısı, gelişimi, işlevi ve işlev bozuklukları konusunda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1 LAB HİSTOLOJİ-Kemik
2 TB.B.&GEN.-Tıbbi genetikte temel kavramlar
3 AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ
4 BİYOKİMYA-Proteinlerin yapısı
5 LAB ANATOMİ-Ossa vertebralis, ossa thoracis, sternum
6 ANATOMİ - Thoraks eklemleri ve columna vertebralis eklemleri
7 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İskelet kası
8 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Düz kas-kalp kası
9 ANATOMİ - Os parietale, os occipitale, os temporale
10 BİYOKİMYA - Proteinlerin sınıflandırılması
11 TB.B.&GEN. - Mendelian/non-mendelian/population genetics
12 LAB - ANATOMİ - Os frontale, os ethmoidale, os parietale, os occipitale, os temporale, os sphenoidale
13 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yabancı cisim obstrüksiyonunda ilkyardım
14 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Kanamalarda ve yaralanmalarda ilkyardım
15 Anatomi Maxilla, Mandibula, Os lacrimale, Os nasale, Os zygomaticum
16 TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri
17 Anatomi Os palatinum, vomer, Concha nasalis inferior
18 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Nörohistoloji
19 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ve kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım
20 LAB- A-B ANATOMİ - Mandibula, maxilla, os nasale, os lacrimale, concha nasalis inferior
21 Anatomi kafatası bütünü
22 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Spermatogenez
23 Anatomi kaslara giriş ve fasyalar mimik kasları
24 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Fertilizasyon
25 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İmplantasyon
26 BİYOKİMYA - Globuler proteinler (hemoglobin)
27 BİYOKİMYA - Proteinlerin analiz yöntemleri
28 Radyolojik anatomi
29 TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri
30 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 2. Haftası
31 ANATOMİ - Art. temporomandibularis, çiğneme kasları ve plexus cervicalis
32 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 3. Haftası
33 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Göz, kulak ve burna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım
34 LAB ANATOMİ - Plexus cervicalis, mimik kasları, çiğneme kasları
35 BİYOKİMYA - Beslenme biyokimyası
36 BİYOKİMYA - Nükleik asidler
37 ANATOMİ - Boyun fasciaları, SCM, supra-infrahyoid kaslar ve boyun üçgenleri
38 TB.B.&GEN. - Gonozomal ve otosomal kromozom bozuklukları
39 BİYOKİMYA - Vücut ısıları
40 LAB BİYOKİMYA - Kanda protein ölçülmesi
41 ANATOMİ - Sırt kasları
42 RADYOLOJİK ANATOMİ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hücre işleyişinin temelindeki moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını tanımlar. 1, 2, 4 A, B Hücreyi oluşturan moleküllerin yapı ve işlevlerini tanımlar. 1, 10, 14, 17, 2, 3 A Hücre işleyişini ve hücreler arası iletişim mekanizmalarını yorumlar. 1, 13, 2 A, B Hücre içindeki organelerin yapı ve işlevlerini açıklar. 1, 2, 4 A, B Hücresel organeller arası molekül taşınım ve iletişim mekanizmalarını tanır. 1, 2 A Hücreler arası iletişim mekanizmaları ve sinyal algılarını ifade eder. 1, 13, 21, 4 A, B Hücresel işleyişin bozulmasından kaynaklanan hastalıkların moleküler temelini sorgular. 1, 13, 21 A, B Hücrelerin organizmadaki işleyişi ve yapılanmasını tartışabilir 1, 13, 21 A, B Hücrelerin organizmayı oluşturmasında etkili genetik ve moleküler mekanizmaları saptar. 1, 13, 21 A, B Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlar. 1, 13, 21 A, B Hücrelerin sağlıklı işleyişini engelleyen hastalıkların genetik kökenlerini tartışır. 1, 13 A, B sağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde ayırt edebilir 1, 13, 21 A, B moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir 1, 13, 21 A, B embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir. 1, 21 A, B Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid) vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir. 1, 13 A, B Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilecektir. 1, 13 A, B Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını tartışabilecektir. 1, 13 A Genel ilkyardım kavramlarını tartışabilecektir. 1, 12, 3 A, B Travmalarda, Çevresel acil durumlarda ve Zehirlenmelerde uygulanacak ilkyardımı tartışabilecektir. 1, 12, 18, 7, 8 A, B Hasta ve yaralı taşıma tekniklerini tanımlayabilecektir. 1, 12, 18 A, B10, 14, 16, 17, 19, 20, 37, 4, 5, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
01 LAB HİSTOLOJİ-Kemik
2 TB.B.&GEN.-Tıbbi genetikte temel kavramlar
3 AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ
4 BİYOKİMYA-Proteinlerin yapısı
5 LAB ANATOMİ-Ossa vertebralis, ossa thoracis, sternum
6 ANATOMİ - Thoraks eklemleri ve columna vertebralis eklemleri
7 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İskelet kası
8 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Düz kas-kalp kası
9 ANATOMİ - Os parietale, os occipitale, os temporale
10 BİYOKİMYA - Proteinlerin sınıflandırılması
11 TB.B.&GEN. - Mendelian/non-mendelian/population genetics
12 LAB - ANATOMİ - Os frontale, os ethmoidale, os parietale, os occipitale, os temporale, os sphenoidale
13 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yabancı cisim obstrüksiyonunda ilkyardım
14 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Kanamalarda ve yaralanmalarda ilkyardım
15 Anatomi Maxilla, Mandibula, Os lacrimale, Os nasale, Os zygomaticum
16 TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri
17 Anatomi Os palatinum, vomer, Concha nasalis inferior
18 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Nörohistoloji
19 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ve kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım
20 LAB- A-B ANATOMİ - Mandibula, maxilla, os nasale, os lacrimale, concha nasalis inferior
21 Anatomi kafatası bütünü
22 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Spermatogenez
23 Anatomi kaslara giriş ve fasyalar mimik kasları
24 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Fertilizasyon
25 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İmplantasyon
26 BİYOKİMYA - Globuler proteinler (hemoglobin)
27 BİYOKİMYA - Proteinlerin analiz yöntemleri
28 Radyolojik anatomi
29 TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri
30 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 2. Haftası
31 ANATOMİ - Art. temporomandibularis, çiğneme kasları ve plexus cervicalis
32 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 3. Haftası
33 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Göz, kulak ve burna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım
34 LAB ANATOMİ - Plexus cervicalis, mimik kasları, çiğneme kasları
35 BİYOKİMYA - Beslenme biyokimyası
36 BİYOKİMYA - Nükleik asidler
37 ANATOMİ - Boyun fasciaları, SCM, supra-infrahyoid kaslar ve boyun üçgenleri
38 TB.B.&GEN. - Gonozomal ve otosomal kromozom bozuklukları
39 BİYOKİMYA - Vücut ısıları
40 LAB BİYOKİMYA - Kanda protein ölçülmesi
41 ANATOMİ - Sırt kasları
42 RADYOLOJİK ANATOMİ
Kaynak
1. Glaser, Biopysics: An introduction. 2nd ed., 2012, Springer 2. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 13th ed. John E. Hall (ed). Elsevier, 2016 3. Gartne ve Hiatt: Color Text Book of Histology. 2nd ed., Saunders 4. Sadler, Langman's Medical Embryology, 11th ed., LWW 5. Mattson-Porth ve Matfin, Pathophysiology: Concepts of Altered Health States. 8th ed., 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati521105
Rehberli Problem Çözme10110
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler25125
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)160
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAS-İSKELET SİSTEMİ -Bahar Dönemi57+6-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHekim adaylarına kas-iskelet sisteminin yapısı, gelişimi, işlevi ve işlev bozuklukları konusunda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1 LAB HİSTOLOJİ-Kemik
2 TB.B.&GEN.-Tıbbi genetikte temel kavramlar
3 AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ
4 BİYOKİMYA-Proteinlerin yapısı
5 LAB ANATOMİ-Ossa vertebralis, ossa thoracis, sternum
6 ANATOMİ - Thoraks eklemleri ve columna vertebralis eklemleri
7 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İskelet kası
8 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Düz kas-kalp kası
9 ANATOMİ - Os parietale, os occipitale, os temporale
10 BİYOKİMYA - Proteinlerin sınıflandırılması
11 TB.B.&GEN. - Mendelian/non-mendelian/population genetics
12 LAB - ANATOMİ - Os frontale, os ethmoidale, os parietale, os occipitale, os temporale, os sphenoidale
13 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yabancı cisim obstrüksiyonunda ilkyardım
14 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Kanamalarda ve yaralanmalarda ilkyardım
15 Anatomi Maxilla, Mandibula, Os lacrimale, Os nasale, Os zygomaticum
16 TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri
17 Anatomi Os palatinum, vomer, Concha nasalis inferior
18 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Nörohistoloji
19 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ve kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım
20 LAB- A-B ANATOMİ - Mandibula, maxilla, os nasale, os lacrimale, concha nasalis inferior
21 Anatomi kafatası bütünü
22 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Spermatogenez
23 Anatomi kaslara giriş ve fasyalar mimik kasları
24 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Fertilizasyon
25 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İmplantasyon
26 BİYOKİMYA - Globuler proteinler (hemoglobin)
27 BİYOKİMYA - Proteinlerin analiz yöntemleri
28 Radyolojik anatomi
29 TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri
30 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 2. Haftası
31 ANATOMİ - Art. temporomandibularis, çiğneme kasları ve plexus cervicalis
32 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 3. Haftası
33 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Göz, kulak ve burna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım
34 LAB ANATOMİ - Plexus cervicalis, mimik kasları, çiğneme kasları
35 BİYOKİMYA - Beslenme biyokimyası
36 BİYOKİMYA - Nükleik asidler
37 ANATOMİ - Boyun fasciaları, SCM, supra-infrahyoid kaslar ve boyun üçgenleri
38 TB.B.&GEN. - Gonozomal ve otosomal kromozom bozuklukları
39 BİYOKİMYA - Vücut ısıları
40 LAB BİYOKİMYA - Kanda protein ölçülmesi
41 ANATOMİ - Sırt kasları
42 RADYOLOJİK ANATOMİ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hücre işleyişinin temelindeki moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını tanımlar. 1, 2, 4 A, B Hücreyi oluşturan moleküllerin yapı ve işlevlerini tanımlar. 1, 10, 14, 17, 2, 3 A Hücre işleyişini ve hücreler arası iletişim mekanizmalarını yorumlar. 1, 13, 2 A, B Hücre içindeki organelerin yapı ve işlevlerini açıklar. 1, 2, 4 A, B Hücresel organeller arası molekül taşınım ve iletişim mekanizmalarını tanır. 1, 2 A Hücreler arası iletişim mekanizmaları ve sinyal algılarını ifade eder. 1, 13, 21, 4 A, B Hücresel işleyişin bozulmasından kaynaklanan hastalıkların moleküler temelini sorgular. 1, 13, 21 A, B Hücrelerin organizmadaki işleyişi ve yapılanmasını tartışabilir 1, 13, 21 A, B Hücrelerin organizmayı oluşturmasında etkili genetik ve moleküler mekanizmaları saptar. 1, 13, 21 A, B Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlar. 1, 13, 21 A, B Hücrelerin sağlıklı işleyişini engelleyen hastalıkların genetik kökenlerini tartışır. 1, 13 A, B sağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde ayırt edebilir 1, 13, 21 A, B moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir 1, 13, 21 A, B embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir. 1, 21 A, B Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid) vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir. 1, 13 A, B Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilecektir. 1, 13 A, B Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını tartışabilecektir. 1, 13 A Genel ilkyardım kavramlarını tartışabilecektir. 1, 12, 3 A, B Travmalarda, Çevresel acil durumlarda ve Zehirlenmelerde uygulanacak ilkyardımı tartışabilecektir. 1, 12, 18, 7, 8 A, B Hasta ve yaralı taşıma tekniklerini tanımlayabilecektir. 1, 12, 18 A, B10, 14, 16, 17, 19, 20, 37, 4, 5, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
01 LAB HİSTOLOJİ-Kemik
2 TB.B.&GEN.-Tıbbi genetikte temel kavramlar
3 AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ
4 BİYOKİMYA-Proteinlerin yapısı
5 LAB ANATOMİ-Ossa vertebralis, ossa thoracis, sternum
6 ANATOMİ - Thoraks eklemleri ve columna vertebralis eklemleri
7 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İskelet kası
8 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Düz kas-kalp kası
9 ANATOMİ - Os parietale, os occipitale, os temporale
10 BİYOKİMYA - Proteinlerin sınıflandırılması
11 TB.B.&GEN. - Mendelian/non-mendelian/population genetics
12 LAB - ANATOMİ - Os frontale, os ethmoidale, os parietale, os occipitale, os temporale, os sphenoidale
13 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yabancı cisim obstrüksiyonunda ilkyardım
14 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Kanamalarda ve yaralanmalarda ilkyardım
15 Anatomi Maxilla, Mandibula, Os lacrimale, Os nasale, Os zygomaticum
16 TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri
17 Anatomi Os palatinum, vomer, Concha nasalis inferior
18 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Nörohistoloji
19 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ve kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım
20 LAB- A-B ANATOMİ - Mandibula, maxilla, os nasale, os lacrimale, concha nasalis inferior
21 Anatomi kafatası bütünü
22 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Spermatogenez
23 Anatomi kaslara giriş ve fasyalar mimik kasları
24 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Fertilizasyon
25 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İmplantasyon
26 BİYOKİMYA - Globuler proteinler (hemoglobin)
27 BİYOKİMYA - Proteinlerin analiz yöntemleri
28 Radyolojik anatomi
29 TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri
30 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 2. Haftası
31 ANATOMİ - Art. temporomandibularis, çiğneme kasları ve plexus cervicalis
32 HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 3. Haftası
33 İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Göz, kulak ve burna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım
34 LAB ANATOMİ - Plexus cervicalis, mimik kasları, çiğneme kasları
35 BİYOKİMYA - Beslenme biyokimyası
36 BİYOKİMYA - Nükleik asidler
37 ANATOMİ - Boyun fasciaları, SCM, supra-infrahyoid kaslar ve boyun üçgenleri
38 TB.B.&GEN. - Gonozomal ve otosomal kromozom bozuklukları
39 BİYOKİMYA - Vücut ısıları
40 LAB BİYOKİMYA - Kanda protein ölçülmesi
41 ANATOMİ - Sırt kasları
42 RADYOLOJİK ANATOMİ
Kaynak
1. Glaser, Biopysics: An introduction. 2nd ed., 2012, Springer 2. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 13th ed. John E. Hall (ed). Elsevier, 2016 3. Gartne ve Hiatt: Color Text Book of Histology. 2nd ed., Saunders 4. Sadler, Langman's Medical Embryology, 11th ed., LWW 5. Mattson-Porth ve Matfin, Pathophysiology: Concepts of Altered Health States. 8th ed., 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 14:14