Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOLOJİ | - | Senelik | 64+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ali Behram SALAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Taha KELEŞTEMUR, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyolojinin amacı; öğrencilerin insan organizmasının canlılığını sürdürmede hücre, organ ve sistemlerin işleyiş mekanizmalarını ve bu yapıların birbirleri ile ilişkilerini kavramalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Unite 1: Fizyolojiye Giriş Unite 2: Hücrenın Fiziksel Yapısı ve İşlevi Unite 3: Membran Fizyolojisi Hücre zarında Maddelerin taşınması Hücre içi haberciler Mebran potansiyeli ve Aksiyon potansiyeli Unite 4: Kas Sistemi Kasın Yapısı Kasın kasılma Mekanizması Kas lifi tipleri Unite 5: Kardiyovaskuler Sistem Unite 6: Solunum Sistemi Unite 7: Sindirim Sistemi Unite 8: Metabolizma Unite 9: Üriner Sistem Unite 10: Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi Unite 11: Sinir Sistemi Unite 12: Duyu Sistemi Unite 13: Endokrin Sistem Unite 14: Üreme Sistemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu öğrenme olayı tamamlandıktan sonra öğrenciler | ||
1.Insan fizyolojisinin tanıtıcı kavramlarını açıklayabilir ve homeostatik ilkeleri tartışabilecektir. I. İşlevleri ve etkileşimleri farklı olan hücre bileşenlerine bakarak vücudun hücresel organizasyonun tartışabilecektir | ||
II. Bir aksiyon potansiyeli olumunu ve yayılmasını anlatabilecektir. III. İskelet kas kasılmasının temel ilkelerini ve mekanizmasını açılayabilecektir | ||
2.Sinir sistemi ile ilgili temel fizyolojik kavramları açıklayabilecektir. I. Beynin farlı bölümlerinin işlevsel yönlerini tartışabilecektir | ||
3.Endokrin sistem bezlerinin işlevsel yönlerini açıklayabilir I. Anormal hormon üretim düzeylerinin sonuçlarını ayrıntılı olarak tartışabilir | ||
4.Kan dolaşımının temel kavramlarını açıklar. | ||
I. Kan hücrelerinin oluşumunu, morfolojilerini, özelliklerini ve özel işlevlerini açıklayabilir. II.Bir kalp atışı sırasında kalbin elektriksel olayları açıklamalı diyagramları yardımı ile açıklayabilir ve gösterebilir. III.Bir kalp döngüsü analiz edebilecektir. kalbin bu döngüsü ile kalp seslerini ilişkilendirebilecektir. | ||
IV.Kardiyak output, kalp hızı ve atım hacmi, kalp dinamiklerini tartışabilecektir. | ||
V.Kardiyovaskuler yanıt ve düzenlemeyi açıklayabilecektir. | ||
5.Solunum sistemi yapı ve işlevi arasındaki ilişkiyi tartışabilecektir. Solunum fizyolojisi entegre süreçleri ve solunum kontrolünü açıklayabilecektir. | ||
6.Ayrıntılı olarak gastrointestinal sistemi, sindirim ve besin emilimini açıklayabilecektir. | ||
I. çeşitli sindirim bezlerinin işlevlerini ayrıntılı olarak tartışabilecektir. | ||
7.Böbrek fizyolojisinin temel prensiplerini ayrıntılı olarak açıklayabilecektir. | ||
I. Sıvı ve elektrolit düzenlenmesinde yer alan temel ilkeleri değerlendirebilecektir. | ||
8.Erkek ve kadın üreme organlarının işlevsel uyumu açıklayabilecektir. I. erkek ve kadın üreme hormonlarını ve kontrolünü açıklayabilecektir II.Oogenez, spermatogenez ve ilgili süreçlerin tartışışabilecektir III.Fertilizasyon, gebelik, doğum sürecini açıklayabilecektir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Unite 1: Fizyolojiye Giriş Unite 2: Hücrenın Fiziksel Yapısı ve İşlevi Unite 3: Membran Fizyolojisi Hücre zarında Maddelerin taşınması Hücre içi haberciler Mebran potansiyeli ve Aksiyon potansiyeli Unite 4: Kas Sistemi Kasın Yapısı Kasın kasılma Mekanizması Kas lifi tipleri Unite 5: Kardiyovaskuler Sistem Unite 6: Solunum Sistemi Unite 7: Sindirim Sistemi Unite 8: Metabolizma Unite 9: Üriner Sistem Unite 10: Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi Unite 11: Sinir Sistemi Unite 12: Duyu Sistemi Unite 13: Endokrin Sistem Unite 14: Üreme Sistemi |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Guyton Tıbbi Fizyoloji 11.baskı Vander İnsan Fizyolojisi, 10. baskı Ganong Tıbbi Fizyoloji, 23 baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOLOJİ | - | Senelik | 64+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ali Behram SALAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Taha KELEŞTEMUR, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyolojinin amacı; öğrencilerin insan organizmasının canlılığını sürdürmede hücre, organ ve sistemlerin işleyiş mekanizmalarını ve bu yapıların birbirleri ile ilişkilerini kavramalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Unite 1: Fizyolojiye Giriş Unite 2: Hücrenın Fiziksel Yapısı ve İşlevi Unite 3: Membran Fizyolojisi Hücre zarında Maddelerin taşınması Hücre içi haberciler Mebran potansiyeli ve Aksiyon potansiyeli Unite 4: Kas Sistemi Kasın Yapısı Kasın kasılma Mekanizması Kas lifi tipleri Unite 5: Kardiyovaskuler Sistem Unite 6: Solunum Sistemi Unite 7: Sindirim Sistemi Unite 8: Metabolizma Unite 9: Üriner Sistem Unite 10: Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi Unite 11: Sinir Sistemi Unite 12: Duyu Sistemi Unite 13: Endokrin Sistem Unite 14: Üreme Sistemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu öğrenme olayı tamamlandıktan sonra öğrenciler | ||
1.Insan fizyolojisinin tanıtıcı kavramlarını açıklayabilir ve homeostatik ilkeleri tartışabilecektir. I. İşlevleri ve etkileşimleri farklı olan hücre bileşenlerine bakarak vücudun hücresel organizasyonun tartışabilecektir | ||
II. Bir aksiyon potansiyeli olumunu ve yayılmasını anlatabilecektir. III. İskelet kas kasılmasının temel ilkelerini ve mekanizmasını açılayabilecektir | ||
2.Sinir sistemi ile ilgili temel fizyolojik kavramları açıklayabilecektir. I. Beynin farlı bölümlerinin işlevsel yönlerini tartışabilecektir | ||
3.Endokrin sistem bezlerinin işlevsel yönlerini açıklayabilir I. Anormal hormon üretim düzeylerinin sonuçlarını ayrıntılı olarak tartışabilir | ||
4.Kan dolaşımının temel kavramlarını açıklar. | ||
I. Kan hücrelerinin oluşumunu, morfolojilerini, özelliklerini ve özel işlevlerini açıklayabilir. II.Bir kalp atışı sırasında kalbin elektriksel olayları açıklamalı diyagramları yardımı ile açıklayabilir ve gösterebilir. III.Bir kalp döngüsü analiz edebilecektir. kalbin bu döngüsü ile kalp seslerini ilişkilendirebilecektir. | ||
IV.Kardiyak output, kalp hızı ve atım hacmi, kalp dinamiklerini tartışabilecektir. | ||
V.Kardiyovaskuler yanıt ve düzenlemeyi açıklayabilecektir. | ||
5.Solunum sistemi yapı ve işlevi arasındaki ilişkiyi tartışabilecektir. Solunum fizyolojisi entegre süreçleri ve solunum kontrolünü açıklayabilecektir. | ||
6.Ayrıntılı olarak gastrointestinal sistemi, sindirim ve besin emilimini açıklayabilecektir. | ||
I. çeşitli sindirim bezlerinin işlevlerini ayrıntılı olarak tartışabilecektir. | ||
7.Böbrek fizyolojisinin temel prensiplerini ayrıntılı olarak açıklayabilecektir. | ||
I. Sıvı ve elektrolit düzenlenmesinde yer alan temel ilkeleri değerlendirebilecektir. | ||
8.Erkek ve kadın üreme organlarının işlevsel uyumu açıklayabilecektir. I. erkek ve kadın üreme hormonlarını ve kontrolünü açıklayabilecektir II.Oogenez, spermatogenez ve ilgili süreçlerin tartışışabilecektir III.Fertilizasyon, gebelik, doğum sürecini açıklayabilecektir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Unite 1: Fizyolojiye Giriş Unite 2: Hücrenın Fiziksel Yapısı ve İşlevi Unite 3: Membran Fizyolojisi Hücre zarında Maddelerin taşınması Hücre içi haberciler Mebran potansiyeli ve Aksiyon potansiyeli Unite 4: Kas Sistemi Kasın Yapısı Kasın kasılma Mekanizması Kas lifi tipleri Unite 5: Kardiyovaskuler Sistem Unite 6: Solunum Sistemi Unite 7: Sindirim Sistemi Unite 8: Metabolizma Unite 9: Üriner Sistem Unite 10: Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi Unite 11: Sinir Sistemi Unite 12: Duyu Sistemi Unite 13: Endokrin Sistem Unite 14: Üreme Sistemi |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Guyton Tıbbi Fizyoloji 11.baskı Vander İnsan Fizyolojisi, 10. baskı Ganong Tıbbi Fizyoloji, 23 baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |