Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDODONTİ KLİNİĞİ II-Senelik0+120-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Can ÖZÜKOÇ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Can ÖZÜKOÇ, Doç.Dr. Nilüfer ÜSTÜN, Doç.Dr. Aslı PATIR MÜNEVVEROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Tuğba EROL SONGÜL, Dr.Öğr.Üye. Ruhan ÖNER, Dr.Öğr.Üye. Berna TÜRK, Dr.Öğr.Üye. Zehra Beyza EREL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk diş hekimliğinde süt ve sürekli dişlere uygulanan tedavi yöntemlerini kavramak, koruyucu ve estetik ve restoratif tedaviler gerçekleştirebilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Endikasyon sunumu (1 hasta tüm tedavileri bitirilmiş olarak endikasyon alınan öğretim üyesine sunulacak) ,Fissür örtücü uygulaması (5 diş),Fluorid uygulaması (5 hasta),Teşhis ve tedavi planlaması(5 hasta),Süt dişlerinde pulpotomi tedavisi ( 10 diş- pulpotomi üzerindeki restorasyon dahil değil),Cam iyonomer, amalgam, kompozit restorasyonlar (10 diş- anterior- posterior restorasyonlar),Yer tutucu ( 2 adet),süt diş çekimi (15 diş); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çocuk hastalarda koruyucu tedavi yöntemlerini tartışır.10, 9A, D
1.1. Çocuk hastanın fissür tipini yorumlar fissür ötücü gerekli durumlarda fissür örtücü uygulamaları yapar.11, 6, 8, 9D
1.2. Çocuk hastaların fluorid gereksinimlerini değerlendirir ve uygular.11, 6, 8, 9D
2. Süt ve sürekli dişlerde pulpa hastalıklarını sınıflandırır.9A
2.1. Pulpa kuafajı, pulpotomi, pulpektomi ve kanal tedavisi endikasyonlarını koyar ve uygular.11, 6, 8, 9A, D
2.2. Klinik ve radyografik muayene yapar, tanı koyar.10, 9D
2.3. Süt ve sürekli dişlerde restoratif tedavileri uygular.11, 6, 8, 9D
3. Süt ve sürekli dişlerde travmatik yaralanmaları sınıflandırır.9A
3.1. Klinik ve radyografik değerlendirme yaparak yaralanma şeklini belirler.9A, D
3.2. Mine, mine-dentin, kök kırıklarını tespit eder, uygun tedavi yöntemini seçer ve uygular.11, 6, 8, 9D
4. Süt ve sürekli dişlerde estetik restoratif diş tedavileri gerçekleştirir.11, 6, 8, 9A
4.1. Rubber dam, matriks sistemlerini başarıyla uygular.11, 6, 8, 9D
4.2. Tedavide kullanılacak uygun materyali seçer.9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Endikasyon sunumu (1 hasta tüm tedavileri bitirilmiş olarak endikasyon alınan öğretim üyesine sunulacak)
2Fissür örtücü uygulaması (5 diş)
3Fluorid uygulaması (5 hasta)
4Teşhis ve tedavi planlaması(5 hasta)
5Süt dişlerinde pulpotomi tedavisi ( 10 diş- pulpotomi üzerindeki restorasyon dahil değil)
6Cam iyonomer, amalgam, kompozit restorasyonlar (10 diş- anterior- posterior restorasyonlar)
7Yer tutucu ( 2 adet)
8süt diş çekimi (15 diş)
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.
1. Casamassimo PS, Fields HW, Mc Tigue DJ, Nowak AJ. Pediatric dentisrty Infancy Through Adolescence. Elsevier Inc; 2013. 2. KochG, PoulsenS. Pediatric Dentistry: A Clinical Approach. Blackwell Publishing Ltd; 2009. 3. Mc Donald RE, Avery DR, Dean JA. Dentistryforthe Child andAdolescent. St. Louis, Mo: MosbyInc; 2004 4. Welbury R, Duggal MS, Hosey MT. Paediatric Dentistry. Oxford University press; 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati304120
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı248
Genel Sınav ve Hazırlığı155
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)133
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(133/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDODONTİ KLİNİĞİ II-Senelik0+120-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Can ÖZÜKOÇ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Can ÖZÜKOÇ, Doç.Dr. Nilüfer ÜSTÜN, Doç.Dr. Aslı PATIR MÜNEVVEROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Tuğba EROL SONGÜL, Dr.Öğr.Üye. Ruhan ÖNER, Dr.Öğr.Üye. Berna TÜRK, Dr.Öğr.Üye. Zehra Beyza EREL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk diş hekimliğinde süt ve sürekli dişlere uygulanan tedavi yöntemlerini kavramak, koruyucu ve estetik ve restoratif tedaviler gerçekleştirebilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Endikasyon sunumu (1 hasta tüm tedavileri bitirilmiş olarak endikasyon alınan öğretim üyesine sunulacak) ,Fissür örtücü uygulaması (5 diş),Fluorid uygulaması (5 hasta),Teşhis ve tedavi planlaması(5 hasta),Süt dişlerinde pulpotomi tedavisi ( 10 diş- pulpotomi üzerindeki restorasyon dahil değil),Cam iyonomer, amalgam, kompozit restorasyonlar (10 diş- anterior- posterior restorasyonlar),Yer tutucu ( 2 adet),süt diş çekimi (15 diş); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çocuk hastalarda koruyucu tedavi yöntemlerini tartışır.10, 9A, D
1.1. Çocuk hastanın fissür tipini yorumlar fissür ötücü gerekli durumlarda fissür örtücü uygulamaları yapar.11, 6, 8, 9D
1.2. Çocuk hastaların fluorid gereksinimlerini değerlendirir ve uygular.11, 6, 8, 9D
2. Süt ve sürekli dişlerde pulpa hastalıklarını sınıflandırır.9A
2.1. Pulpa kuafajı, pulpotomi, pulpektomi ve kanal tedavisi endikasyonlarını koyar ve uygular.11, 6, 8, 9A, D
2.2. Klinik ve radyografik muayene yapar, tanı koyar.10, 9D
2.3. Süt ve sürekli dişlerde restoratif tedavileri uygular.11, 6, 8, 9D
3. Süt ve sürekli dişlerde travmatik yaralanmaları sınıflandırır.9A
3.1. Klinik ve radyografik değerlendirme yaparak yaralanma şeklini belirler.9A, D
3.2. Mine, mine-dentin, kök kırıklarını tespit eder, uygun tedavi yöntemini seçer ve uygular.11, 6, 8, 9D
4. Süt ve sürekli dişlerde estetik restoratif diş tedavileri gerçekleştirir.11, 6, 8, 9A
4.1. Rubber dam, matriks sistemlerini başarıyla uygular.11, 6, 8, 9D
4.2. Tedavide kullanılacak uygun materyali seçer.9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Endikasyon sunumu (1 hasta tüm tedavileri bitirilmiş olarak endikasyon alınan öğretim üyesine sunulacak)
2Fissür örtücü uygulaması (5 diş)
3Fluorid uygulaması (5 hasta)
4Teşhis ve tedavi planlaması(5 hasta)
5Süt dişlerinde pulpotomi tedavisi ( 10 diş- pulpotomi üzerindeki restorasyon dahil değil)
6Cam iyonomer, amalgam, kompozit restorasyonlar (10 diş- anterior- posterior restorasyonlar)
7Yer tutucu ( 2 adet)
8süt diş çekimi (15 diş)
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.
1. Casamassimo PS, Fields HW, Mc Tigue DJ, Nowak AJ. Pediatric dentisrty Infancy Through Adolescence. Elsevier Inc; 2013. 2. KochG, PoulsenS. Pediatric Dentistry: A Clinical Approach. Blackwell Publishing Ltd; 2009. 3. Mc Donald RE, Avery DR, Dean JA. Dentistryforthe Child andAdolescent. St. Louis, Mo: MosbyInc; 2004 4. Welbury R, Duggal MS, Hosey MT. Paediatric Dentistry. Oxford University press; 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 14:14