Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPOGRAFİK ANATOMİ | - | Senelik | 21+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Baş ve boyundaki anatomik oluşumları bölgesel ve topografik olarak, kliniğe oryante şekliyle öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Baştaki önemli topografik nokta, çizgi ve açılar, regio frontalis,Regio occipitalis, regio parietalis, regio temporalis,Regio orbitalis, regio nasalis, regio oralis,Regio buccalis, regio parotideomasseterica, regio mentalis,Regio infratemporalis, regio pterygopalatina, regio pharyngea,Boynun fasial tabakaları,Trigonum submandibulare,Trigonum caroticum,Trigonum musculare, trigonum submentale,Trigonum cervicale posterius, trigonum cervicale laterale, regio sternocleidomastoidea,Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımı,Fossa canina ve apseleri, bukkal boşluk ve apseleri, fossa infratemporalis ve apseleri, fossa temporalis ve apseleri, palatinal apseler,Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımı,Mental apseler, submental boşluk ve apseleri, sublingual loj ve apseleri, submandibular loj ve apseleri, mastikatör loj ve apseleri, submasseterik loj ve apseleri,Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımı,Peritonsiller apseler, lateral faringeal loj ve apseleri, pretrakeal boşluk, retrofaringeal loj, vagina carotica,Diş hekimleri için lokal anestezi anatomisi,Lokal anestezi, dental pleksus anestezisi, diş sinirlerinin klinik anatomisi, tuber anestezisi, mandibuler anestezi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Baş ve nörokraniumun topografik bölgelerindeki oluşumları açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
2. Yüzün topografik bölgelerindeki oluşumları açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
2.1. Yüzün yüzeyel bölgelerindeki oluşumları açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
2.2. Yüzün derin bölgelerindeki oluşumları açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
3. Boynun topografik bölgelerindeki oluşumları açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
4. Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımını açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
5. Diş hekimleri için lokal anestezi anatomisini açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Baştaki önemli topografik nokta, çizgi ve açılar, regio frontalis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 10-43 |
2 | Regio occipitalis, regio parietalis, regio temporalis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 23-43 |
3 | Regio orbitalis, regio nasalis, regio oralis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 49-98 Ozan Anatomi kitabı, s: 250-258 ve 435-441 |
4 | Regio buccalis, regio parotideomasseterica, regio mentalis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 101-132 |
5 | Regio infratemporalis, regio pterygopalatina, regio pharyngea | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 134-168 Ozan Anatomi kitabı, s: 52-54 |
6 | Boynun fasial tabakaları | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 171-178 |
7 | Trigonum submandibulare | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 181-186 Ozan Anatomi kitabı, s: 100-102 |
8 | Trigonum caroticum | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 186-202 Ozan Anatomi kitabı, s: 100-102 |
9 | Trigonum musculare, trigonum submentale | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 202-225 Ozan Anatomi kitabı, s: 100-102 |
10 | Trigonum cervicale posterius, trigonum cervicale laterale, regio sternocleidomastoidea | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 226-234 Ozan Anatomi kitabı, s: 102-103 |
11 | Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımı | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 236-254 |
12 | Fossa canina ve apseleri, bukkal boşluk ve apseleri, fossa infratemporalis ve apseleri, fossa temporalis ve apseleri, palatinal apseler | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 239-243 |
13 | Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımı | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 236-254 |
14 | Mental apseler, submental boşluk ve apseleri, sublingual loj ve apseleri, submandibular loj ve apseleri, mastikatör loj ve apseleri, submasseterik loj ve apseleri | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 243-249 |
15 | Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımı | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 236-254 |
16 | Peritonsiller apseler, lateral faringeal loj ve apseleri, pretrakeal boşluk, retrofaringeal loj, vagina carotica | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 249-254 |
17 | Diş hekimleri için lokal anestezi anatomisi | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 256-276 |
18 | Lokal anestezi, dental pleksus anestezisi, diş sinirlerinin klinik anatomisi, tuber anestezisi, mandibuler anestezi | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 256-276 |
Kaynak |
Öğrenciye verilir |
1-Şakul BU, Bilecenoğlu B. Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi. Özkan Matbaacılık, Ankara, 2009 2-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 3-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 4-Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. 5-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 6-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 7-Moore K, AF. Dalley 8- Prof. Dr. Hasan Ozan, Ozan Anatomi, Nobel tıp kitabevi, Ankara,2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 16 | 1 | 16 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 1 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 26 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(26/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPOGRAFİK ANATOMİ | - | Senelik | 21+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Baş ve boyundaki anatomik oluşumları bölgesel ve topografik olarak, kliniğe oryante şekliyle öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Baştaki önemli topografik nokta, çizgi ve açılar, regio frontalis,Regio occipitalis, regio parietalis, regio temporalis,Regio orbitalis, regio nasalis, regio oralis,Regio buccalis, regio parotideomasseterica, regio mentalis,Regio infratemporalis, regio pterygopalatina, regio pharyngea,Boynun fasial tabakaları,Trigonum submandibulare,Trigonum caroticum,Trigonum musculare, trigonum submentale,Trigonum cervicale posterius, trigonum cervicale laterale, regio sternocleidomastoidea,Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımı,Fossa canina ve apseleri, bukkal boşluk ve apseleri, fossa infratemporalis ve apseleri, fossa temporalis ve apseleri, palatinal apseler,Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımı,Mental apseler, submental boşluk ve apseleri, sublingual loj ve apseleri, submandibular loj ve apseleri, mastikatör loj ve apseleri, submasseterik loj ve apseleri,Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımı,Peritonsiller apseler, lateral faringeal loj ve apseleri, pretrakeal boşluk, retrofaringeal loj, vagina carotica,Diş hekimleri için lokal anestezi anatomisi,Lokal anestezi, dental pleksus anestezisi, diş sinirlerinin klinik anatomisi, tuber anestezisi, mandibuler anestezi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Baş ve nörokraniumun topografik bölgelerindeki oluşumları açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
2. Yüzün topografik bölgelerindeki oluşumları açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
2.1. Yüzün yüzeyel bölgelerindeki oluşumları açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
2.2. Yüzün derin bölgelerindeki oluşumları açıklar. | 11, 5, 9 | A, D |
3. Boynun topografik bölgelerindeki oluşumları açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
4. Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımını açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
5. Diş hekimleri için lokal anestezi anatomisini açıklayabilecektir. | 11, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Baştaki önemli topografik nokta, çizgi ve açılar, regio frontalis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 10-43 |
2 | Regio occipitalis, regio parietalis, regio temporalis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 23-43 |
3 | Regio orbitalis, regio nasalis, regio oralis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 49-98 Ozan Anatomi kitabı, s: 250-258 ve 435-441 |
4 | Regio buccalis, regio parotideomasseterica, regio mentalis | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 101-132 |
5 | Regio infratemporalis, regio pterygopalatina, regio pharyngea | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 134-168 Ozan Anatomi kitabı, s: 52-54 |
6 | Boynun fasial tabakaları | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 171-178 |
7 | Trigonum submandibulare | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 181-186 Ozan Anatomi kitabı, s: 100-102 |
8 | Trigonum caroticum | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 186-202 Ozan Anatomi kitabı, s: 100-102 |
9 | Trigonum musculare, trigonum submentale | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 202-225 Ozan Anatomi kitabı, s: 100-102 |
10 | Trigonum cervicale posterius, trigonum cervicale laterale, regio sternocleidomastoidea | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 226-234 Ozan Anatomi kitabı, s: 102-103 |
11 | Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımı | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 236-254 |
12 | Fossa canina ve apseleri, bukkal boşluk ve apseleri, fossa infratemporalis ve apseleri, fossa temporalis ve apseleri, palatinal apseler | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 239-243 |
13 | Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımı | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 236-254 |
14 | Mental apseler, submental boşluk ve apseleri, sublingual loj ve apseleri, submandibular loj ve apseleri, mastikatör loj ve apseleri, submasseterik loj ve apseleri | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 243-249 |
15 | Baş ve boyundaki potansiyel boşluklar ile bu boşluklardaki enfeksiyonların yayılımı | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 236-254 |
16 | Peritonsiller apseler, lateral faringeal loj ve apseleri, pretrakeal boşluk, retrofaringeal loj, vagina carotica | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 249-254 |
17 | Diş hekimleri için lokal anestezi anatomisi | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 256-276 |
18 | Lokal anestezi, dental pleksus anestezisi, diş sinirlerinin klinik anatomisi, tuber anestezisi, mandibuler anestezi | Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi Kitabı, s: 256-276 |
Kaynak |
Öğrenciye verilir |
1-Şakul BU, Bilecenoğlu B. Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi. Özkan Matbaacılık, Ankara, 2009 2-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 3-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 4-Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. 5-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 6-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 7-Moore K, AF. Dalley 8- Prof. Dr. Hasan Ozan, Ozan Anatomi, Nobel tıp kitabevi, Ankara,2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |