Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ II-Senelik64+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Mehmet SAYLIK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mehmet SAYLIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTibbi Meslek İngilizcesinin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırnlararını yapmakta destek vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; DİŞ GICIRDATMA,DİŞ OYUKLARI,SÖZCÜK ALIŞTIRMALARI,DİŞ GELİŞİMİ,ORTODONTİ ve ORTODONTİK TEDAVİ,DİŞETİ HASTALIĞI - DİŞETİ İLTİHABI,DİŞETİ HASTALIĞI – PERİYODONTİTİS,DİŞ APSELERİ: SEMPTOMLARI, NEDENLERİ ve TEDAVİ YÖNTEMLERİ,AĞIZ/NEFES KOKUSU, AĞIZ KURULUĞU, KURU SOKET,GARGARA, DİŞ İPİ İLE TEMİZLİK, SU İLE TEMİZLİK,BAŞAĞRISI, ÇENE AĞRISI,SOĞUK ALGINLIĞI ve GRİP DÖNEMİ, UÇUKLAR, PAMUKÇUKLAR,SÖZCÜK ALIŞTIRMALARI,ÇOCUKLARDA AĞIZ SAĞLIĞI SORUNLARI,TEKRAR,EN YAYGIN 10 AĞIZ SORUNU,DİŞ PULPASI İLTİHABI– PERI-IMPLANTITIS,MANDIBULAR TORI - TAURODONTISM,DENTAL ALVEOLOPLASTY - DİŞ KUSURLARI,DİŞ MİNESİ İNCİLERİ – DENS IN DENTE,CORONECTOMY – GERMECTOMY ON WISDOM TEETH – WISDOM TOOTH REMOVAL ,MACRODONTIA - MICRODONTIA,MICROGNATHIA – RETROGNATHIA - PROGNATISM,DOUBLE TEETH- GEMINATION – FUSION - HYPRDONTIA,HYPODONTIA – SAYDAM DİŞLER – DİŞ MAMELONLARI,NECROTIC PULP – ANKYLOSED TEETH,ANODONTIA/EDENTIA – YARIK DUDAK ve DAMAK – DİŞ DOLGUSU SORUNLARI,PERICORONITIS – AMELOGENESIS IMPERFECTA – DİŞETİ SORUNLARI,ODONTOGENIC INFECTION – ODONTOGENIC PAIN – LEUKOPLAKIA,TEKRAR; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kulanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade eder.10, 16, 6, 9A, D, E
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizceyi kulandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verir.10, 16, 6, 9A, D, E
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu farketmeksizin kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapar.10, 16, 6, 9A, D, E
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip eder.10, 16, 6, 9A, D, E
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapar.10, 16, 6, 9D, E, F
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazar.10, 16, 6, 9A, D, E
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
3.3. İngilizceyi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1DİŞ GICIRDATMA
2DİŞ OYUKLARI
3SÖZCÜK ALIŞTIRMALARI
4DİŞ GELİŞİMİ
5ORTODONTİ ve ORTODONTİK TEDAVİ
6DİŞETİ HASTALIĞI - DİŞETİ İLTİHABI
7DİŞETİ HASTALIĞI – PERİYODONTİTİS
8DİŞ APSELERİ: SEMPTOMLARI, NEDENLERİ ve TEDAVİ YÖNTEMLERİ
9AĞIZ/NEFES KOKUSU, AĞIZ KURULUĞU, KURU SOKET
10GARGARA, DİŞ İPİ İLE TEMİZLİK, SU İLE TEMİZLİK
11BAŞAĞRISI, ÇENE AĞRISI
12SOĞUK ALGINLIĞI ve GRİP DÖNEMİ, UÇUKLAR, PAMUKÇUKLAR
13SÖZCÜK ALIŞTIRMALARI
14ÇOCUKLARDA AĞIZ SAĞLIĞI SORUNLARI
15TEKRAR
16EN YAYGIN 10 AĞIZ SORUNU
17DİŞ PULPASI İLTİHABI– PERI-IMPLANTITIS
18MANDIBULAR TORI - TAURODONTISM
19DENTAL ALVEOLOPLASTY - DİŞ KUSURLARI
20DİŞ MİNESİ İNCİLERİ – DENS IN DENTE
21CORONECTOMY – GERMECTOMY ON WISDOM TEETH – WISDOM TOOTH REMOVAL
22MACRODONTIA - MICRODONTIA
23MICROGNATHIA – RETROGNATHIA - PROGNATISM
24DOUBLE TEETH- GEMINATION – FUSION - HYPRDONTIA
25HYPODONTIA – SAYDAM DİŞLER – DİŞ MAMELONLARI
26NECROTIC PULP – ANKYLOSED TEETH
27ANODONTIA/EDENTIA – YARIK DUDAK ve DAMAK – DİŞ DOLGUSU SORUNLARI
28PERICORONITIS – AMELOGENESIS IMPERFECTA – DİŞETİ SORUNLARI
29ODONTOGENIC INFECTION – ODONTOGENIC PAIN – LEUKOPLAKIA
30TEKRAR
Kaynak
Öğretim elemanının derlediği materyaller ve Internet kaynakları
Webd, Health online, ADA (American Dental Association)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati28256
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer428
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı428
Ara Sınav ve Hazırlığı2612
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı122
Toplam İş Yükü (Saat)111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ II-Senelik64+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Mehmet SAYLIK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mehmet SAYLIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTibbi Meslek İngilizcesinin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırnlararını yapmakta destek vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; DİŞ GICIRDATMA,DİŞ OYUKLARI,SÖZCÜK ALIŞTIRMALARI,DİŞ GELİŞİMİ,ORTODONTİ ve ORTODONTİK TEDAVİ,DİŞETİ HASTALIĞI - DİŞETİ İLTİHABI,DİŞETİ HASTALIĞI – PERİYODONTİTİS,DİŞ APSELERİ: SEMPTOMLARI, NEDENLERİ ve TEDAVİ YÖNTEMLERİ,AĞIZ/NEFES KOKUSU, AĞIZ KURULUĞU, KURU SOKET,GARGARA, DİŞ İPİ İLE TEMİZLİK, SU İLE TEMİZLİK,BAŞAĞRISI, ÇENE AĞRISI,SOĞUK ALGINLIĞI ve GRİP DÖNEMİ, UÇUKLAR, PAMUKÇUKLAR,SÖZCÜK ALIŞTIRMALARI,ÇOCUKLARDA AĞIZ SAĞLIĞI SORUNLARI,TEKRAR,EN YAYGIN 10 AĞIZ SORUNU,DİŞ PULPASI İLTİHABI– PERI-IMPLANTITIS,MANDIBULAR TORI - TAURODONTISM,DENTAL ALVEOLOPLASTY - DİŞ KUSURLARI,DİŞ MİNESİ İNCİLERİ – DENS IN DENTE,CORONECTOMY – GERMECTOMY ON WISDOM TEETH – WISDOM TOOTH REMOVAL ,MACRODONTIA - MICRODONTIA,MICROGNATHIA – RETROGNATHIA - PROGNATISM,DOUBLE TEETH- GEMINATION – FUSION - HYPRDONTIA,HYPODONTIA – SAYDAM DİŞLER – DİŞ MAMELONLARI,NECROTIC PULP – ANKYLOSED TEETH,ANODONTIA/EDENTIA – YARIK DUDAK ve DAMAK – DİŞ DOLGUSU SORUNLARI,PERICORONITIS – AMELOGENESIS IMPERFECTA – DİŞETİ SORUNLARI,ODONTOGENIC INFECTION – ODONTOGENIC PAIN – LEUKOPLAKIA,TEKRAR; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kulanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade eder.10, 16, 6, 9A, D, E
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizceyi kulandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verir.10, 16, 6, 9A, D, E
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu farketmeksizin kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapar.10, 16, 6, 9A, D, E
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip eder.10, 16, 6, 9A, D, E
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapar.10, 16, 6, 9D, E, F
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazar.10, 16, 6, 9A, D, E
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
3.3. İngilizceyi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1DİŞ GICIRDATMA
2DİŞ OYUKLARI
3SÖZCÜK ALIŞTIRMALARI
4DİŞ GELİŞİMİ
5ORTODONTİ ve ORTODONTİK TEDAVİ
6DİŞETİ HASTALIĞI - DİŞETİ İLTİHABI
7DİŞETİ HASTALIĞI – PERİYODONTİTİS
8DİŞ APSELERİ: SEMPTOMLARI, NEDENLERİ ve TEDAVİ YÖNTEMLERİ
9AĞIZ/NEFES KOKUSU, AĞIZ KURULUĞU, KURU SOKET
10GARGARA, DİŞ İPİ İLE TEMİZLİK, SU İLE TEMİZLİK
11BAŞAĞRISI, ÇENE AĞRISI
12SOĞUK ALGINLIĞI ve GRİP DÖNEMİ, UÇUKLAR, PAMUKÇUKLAR
13SÖZCÜK ALIŞTIRMALARI
14ÇOCUKLARDA AĞIZ SAĞLIĞI SORUNLARI
15TEKRAR
16EN YAYGIN 10 AĞIZ SORUNU
17DİŞ PULPASI İLTİHABI– PERI-IMPLANTITIS
18MANDIBULAR TORI - TAURODONTISM
19DENTAL ALVEOLOPLASTY - DİŞ KUSURLARI
20DİŞ MİNESİ İNCİLERİ – DENS IN DENTE
21CORONECTOMY – GERMECTOMY ON WISDOM TEETH – WISDOM TOOTH REMOVAL
22MACRODONTIA - MICRODONTIA
23MICROGNATHIA – RETROGNATHIA - PROGNATISM
24DOUBLE TEETH- GEMINATION – FUSION - HYPRDONTIA
25HYPODONTIA – SAYDAM DİŞLER – DİŞ MAMELONLARI
26NECROTIC PULP – ANKYLOSED TEETH
27ANODONTIA/EDENTIA – YARIK DUDAK ve DAMAK – DİŞ DOLGUSU SORUNLARI
28PERICORONITIS – AMELOGENESIS IMPERFECTA – DİŞETİ SORUNLARI
29ODONTOGENIC INFECTION – ODONTOGENIC PAIN – LEUKOPLAKIA
30TEKRAR
Kaynak
Öğretim elemanının derlediği materyaller ve Internet kaynakları
Webd, Health online, ADA (American Dental Association)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY-7.Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
11
PY-11.Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
12
PY-12.Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
13
PY-13 .Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16.Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 22/04/2022 - 16:40Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 14:14